سالن اجلاس بین‌المللی بارسلون (CCIB) در اسپانیا، یک مکان مهم برای برگزاری رویدادها در کاتالونیا، منطقه‌ای خودمختار در اسپانیا، به شمار می‌رود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، CCIB که در سال ۲۰۰۴ برای مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها افتتاح شد، یکی از مهم‌ترین مراکز گردهمایی کشور اسپانیا برای کنفرانس‌ها و رویدادهای مربوط به تکنولوژی و تجارت به شمار می‌رود. مساحت سالن اجلاس بین‌المللی بارسلون برابر با ۱۰۰ هزار متر مربع و شامل دو ساختمان با تجهیزات فوق پیشرفته و با ظرفیت حدود ۱۵ هزار نفر است.

در سالن اصلی، تعداد ۴۶ فضا برای برگزاری جلسات و رویدادها وجود دارد که معروف‌ترین آن‌ها «سالن ضیافت» با مساحتی برابر با هزار و ۶۶۵ مترمربع و یک بالکن بسیار بزرگ است که از هر طرف به چشم‌اندازهای دریا و ساختمان دوم، یعنی تالار سخنرانی اشراف دارد.

سالن انتظار، اصلی‌ترین ورودی CCIB به شمار می‌رود که دارای چهار در ورودی است و به گونه‌ای طراحی شده‌است که امکان برگزاری همزمان چند رویداد در آن وجود دارد. سقف مشبک این سالن نیز الهام گرفته از معماری بازارهای عربی است. رفت‌وآمد از این سالن به طبقات بالایی نیز از طریق سه مجموعه پله برقی امکان پذیر است. تالار سخنرانی، ساختمان دوم سالن اجلاس بین‌المللی بارسلون، به شکل مثلث طراحی شده‌است که طول هر ضلع این مثلث ۱۸۰ متر و ارتفاع آن ۲۵ متر است. از جمله ویژگی‌های برجسته این ساختمان می‌توان به فضای هندسی، تغییر آهنگ وابسته به نور، درهای شیشه‌ای و رنگ‌های متالیک به کار برده شده در فضای داخلی سالن اشاره کرد.

سالن اجلاس بین‌المللی بارسلون در مجاورت منطقه سانت مارتی (Sant Marti) بارسلون  واقع شده‌است که این منطقه دانشجو نشین، مکان تجاری جدید شهر محسوب می‌شود و در سال ۲۰۰۴ برای برگزاری مجمع جهانی فرهنگ‌ها، براساس طراحی جدید شهری بازسازی شد. در این منطقه هتل‌های مجلل چهار و پنج ستاره زیادی ساخته شده‌ است و در مجموع بیش از چهار هزار و ۵۰۰ اتاق در این هتل‌ها وجود دارد. CCIB تا مرکز شهر تنها ۶ کیلومتر و تا ساحل دریای مدیترانه تنها ۵۰۰ متر فاصله دارد. حمل ‌و نقل از CCIB به مکان‌های مختلف بسیار آسان و با وسایل حمل‌ونقل مختلف انجام می‌گیرد.

فاصله این سالن تا نزدیک‌ترین فرودگاه تنها ۲۰ کیلومتر است و در نتیجه امکان دسترسی مهمانان به فرودگاه بسیار راحت است. در این فرودگاه تعداد ۹۰ خط هوایی و ۲۱۳ مقصد وجود دارد. برای مسافرت‌های خارج از شهر نیز می‌توان از قطار استفاده کرد. ایستگاه قطار Estacio de Franca تنها پنج کیلومتر تا سالن اجلاس بین‌المللی بارسلون فاصله دارد. بسیاری از مهمانان مسیر سالن اجلاس بارسلون تا منطقه مجاور را با مترو طی می‌کنند. مترو در شهر بارسلون بسیار پیشرفته و دارای یازده خط مترو است. حدود ۲۵ دقیقه پیاده‌روی لازم است تا مسیر سالن اجلاس تا مترو طی شود.

امکان سفرهای داخلی شهر در بارسلون با تراموا نیز امکان پذیر است. این شهر مجهز به هفت خط تراموا است. سالن اجلاس بین‌المللی بارسلون دارای تسهیلات و خدمات فوق پیشرفته است که همین امر این سالن را به یکی از مهم‌ترین مراکز گردهمایی اروپا تبدیل کرده‌است. به عنوان مثال، محل برگزاری نمایشگاه‌ها در این مراکز بسیار پیشرفته و مجهز به مبلمان عالی، فرش و غرفه‌های مجزا از هم است. این فضاها با مهارت تمام طراحی شده‌است و امکانات آن تا پایان برگزاری نمایشگاه در دسترس مهمانان خواهد بود.

یک تیم امنیتی بسیار قدرتمند و همچنین نرم‌افزارهای فوق پیشرفته امنیتی مسئولیت تضمین حمایت جسمی و مالی مهمانان و برگزارکنندگان نمایشگاه‌ها و رویدادها را به عهده دارند. تمام فضاهای سالن، مجهز به پیشرفته‌ترین وسایل الکتریکی موردنیاز برای برگزاری رویدادهاست.

مهمانداران سالن اجلاس بین‌المللی بارسلون همگی به چند زبان زنده دنیا مسلط هستند و وظیفه ثبت‌نام مهمانان و راهنمایی آنان را در رویدادها و سخنرانی‌ها به عهده دارند. علاوه بر این یک تیم مسلط ترجمه به طور همزمان، سخنرانی‌های مختلف را به زبان‌های مختلف مورد نیاز شرکت‌کنندگان ترجمه می‌کنند. متخصصانی حرفه‌ای نیز در بخش تکنولوژی‌های شبکه، مسئولیت برقراری ارتباط تلفنی، خدمات اینترنت و Wifi، و سایر خدمات مشابه را برعهده دارند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.