یک شرکت معماری دانمارکی از طرح‌های جدید خود برای یک ساخت یک موزه علمی کربن خنثی در شهر لوند رونمایی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از طراحان در یک شرکت معماری دانمارکی در حال احداث یک موزه علوم در شهر لوند، واقع در استان اسکانیا در جنوب کشور سوئد هستند که پشت‌بام آن نه تنها مجهز به پنل‌های تولید انرژی خورشیدی خواهد بود بلکه در قسمت مرکزی این پشت بام مقعر ساختارهایی دوچرخه‌مانند تعبیه شده است که بازدیدکنندگان با پدال زدن روی این دوچرخه‌ها به تولید الکتریسیته برای این موزه علمی "کربن خنثی" کمک خواهند کرد. ساختمان موزه علوم شهر لوند که از چوب لمینت (الیاف چوب فشرده) ساخته خواهد شد، جایگاه شهر لوند را به عنوان یک شهر علوم محور در سطح بین‌المللی محکم خواهد کرد.

موزه علوم شهر لوند فضایی برابر با سه هزار و ۵۰۰ متر مربع را به خود اختصاص داده است و ساختمان دو طبقه آن شامل نمایشگاه‌های متعدد، یک گالری هنری، محوطه‌ای برای پذیرایی، کارگاه‌های آموزشی، یک فروشگاه، یک رستوران، دفاتر اداری و یک سالن سخنرانی خواهد بود. پشت بام این ساختمان، که به شکل مقعر ساخته شده است، مساحتی برابر با هزار و ۶۰۰ متر مربع خواهد داشت که همچون ایوانی بزرگ به چشم‌انداز اطراف ساختمان اشراف کامل دارد و روی آن پنل‌هایی خورشیدی و ساختارهایی دوچرخه مانند برای بازدیدکنندگان تعبیه شده است که در کنار هم الکتریسیته مورد نیاز موزه را فراهم خواهد کرد. طراحان موزه علمی لوند در نظر دارند در قسمت مرکزی این ساختمان تالاری بزرگ با چارچوب شیشه‌ای، مملو از گل‌ها و گیاهان سبز و سازه‌هایی طبیعی بسازند تا از این طریق به جذب دی‌اکسید کربن، افزایش تنوع زیستی و مکانی برای ذخیره آب در هنگام بارش زیاد باران کمک کنند.  

اعضا شرکت معماری دانمارکی اهداف بلندپروازانه‌ای را در طراحی موزه علمی شهر لوند در ذهن خود پرورش داده‌اند و در نظر دارند با پیاده‌سازی این طرح، یکی از موفق‌ترین و بی‌نظیرترین طرح‌ها را در سطح جهانی ارائه دهند. آن‌ها امیدوارند که فضای باز مرکزی و ساختار مقعر پشت بام این موزه نمایی زیبا و منحصر به فرد به این ساختمان ببخشد تا در نتیجه روش‌هایی نوین برای طراحی و کاربری یک موزه ارائه دهند.

آن‌ها همچنین جنبه‌های جدایی‌ناپذیر آب‌وهوا، محیط زیست و پایدارای را از همان ابتدای کار در نظر گرفته‌اند و با انتخاب چوب به عنوان ماده اصلی برای ساخت‌ این موزه، ایجاد سلول‌های خورشیدی، ایجاد فضایی با تنوع زیستی غنی و یک مخزن آب باران، امیدوار هستند که به اهداف بلندپروازانه خود برای ساختن موزه‌ای با دی‌اکسید کربن خنثی دست یابند.

طرح پیشنهادی ساخت موزه علوم شهر دانشگاهی لوند، در مرکز منطقه شهری جدید آن ایجاد خواهد شد تا ساکنان این شهر، از کودکان گرفته تا بزرگسالان را به سمت علوم طبیعی جذب کند. قرار است پروژه ساخت این ساختمان چوبی تا سال ۲۰۲۴ به پایان برسد.   

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.