گروهی از طراحان اقدام به ساخت زمین‌های بازی برای کودکان با استفاده از ضایعات کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این روزها استفاده مجدد از ضایعات برای ساخت مواد جدید و زیباسازی شهرها در بسیاری از نقاط جهان رایج شده است. بسیاری معماران از ضایعات برای ساخت‌وسازهای خود بهره می‌گیرند که این کار نه تنها به اقتصاد یک جامعه کمک می‌کند بلکه میزان پسماند خشک انباشته شده در اطراف شهرها را به حداقل می‌رساند.

علاوه‌ بر این، افزایش استفاده مجدد از پسماند خشک و ضایعات برای ساخت مواد جدید، میزان آگاهی مردم را نسبت به میزان زباله‌ای که تولید می‌کنند، افزایش می‌دهد و باعث می‌شود این افراد از اجناس خود استفاده بهینه بکنند و ضایعات مواد را به حداقل برسانند.

یکی از گروه‌های طراحی بین المللی با استفاده از ضایعات ساکنان شهر تایپه، پایتخت کشور تایوان، دو زمین بازی برای کودکان ایجاد کرد به این امید که مردم و مسئولان شهر را با مفهوم پایداری برای توسعه شهری آشنا سازد.

این گروه همچنین قصد داشت با این کار، با افزایش آگاهی مردم در مورد مزایای استفاده دوباره از پسماند خشک، کاربرد آن را در بین مصرف‌کنندگان افزایش دهد.

این گروه معماری با بررسی دیگر پارک‌ها در شهر تایپه به این نتیجه رسیدند که تمام پارک‌ها و فضاهای عمومی این شهر ساختاری تقریبا یکسان دارد بنابراین تصمیم گرفتند دو پارک‌ متفاوت و چالش‌برانگیز برای کودکان شهر طراحی کنند.

یکی از این پارک‌ها از تانک‌های بسیار بزرگ آب ساخته شد که به کودکان، مهارت یادگیری در حین بازی را آموزش می‌داد. در این پارک از تانک‌های آب برای ساخت استخر توپ، مسیر مارپیچ، تونل‌ و سازه‌هایی برای بالا رفتن استفاده شد. این پارک در یک فضای متروک در نزدیکی یک مهد کودک ساخته شد.

پارک دیگر دارای سایر وسایل بازی از جمله چند تاب‌ بود که در یک مسیر بسیار شلوغ در شهر تایپه ایجاد شد. برای ساخت وسایل بازی در این پارک از تیرهای چراغ‌ برق ، که خیلی وقت بود کاربرد نداشت استفاده شد.

پارک به گونه‌ای بسیار جذاب برای ساکنان شهر طراحی شده به طوری که افراد هنگام ورود به پارک آنقدر سرگرم می‌شوند که فکر کردن به محیط پرسروصدای اطراف خود را فراموش می‌کنند.

اگر چه در ایجاد پارک‌هایی نظیر پارک‌هایی که در پایتخت تایوان ساخته شد ضایعات به کار برده شده است، با این حال ظاهر این پارک‌ها هیچ شباهتی به "ضایعات" ندارد. استفاده از پسماند خشک در تولید مواد جدید و کاربردی به کودکان کمک می‌کند نگرش خود را نسبت به منابع بازیافتی در حین بازی در پارک‌ها تغییر دهند و هرچه بیشتر در جمع‌آوری بازیافتی‌ها و کاهش تولید مواد زائد تلاش کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.