فضای بین ساختمان‌های مختلف مرکز فرهنگی‌ لانگانگ به گونه‌ای ایجاد شده است که در هوای گرمسیری شهر شنژن، این بنا را در مقابل تابش نور خورشید یا باراش باران حفظ می‌کند و راحت جریان هوا را از خود عبور می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر شنژن، در استان کوانگ‌دونگ در جنوب شرقی کشور چین، در سال ۱۹۸۰ به عنوان "منطقه ویژه اقتصادی" نامگذاری شد و پس از آن جمعیت این شهر به سرعت افزایش یافت و اکنون به ۱۲ میلیون نفر رسیده است.

مرکز فرهنگی  لانگانگکه در منطقه‌ای با همین نام در شرق شنژن واقع شده است، از ساختمان‌های فرهنگی غنی و متنوعی برخوردار است و به عنوان پلی ارتباطی بین فضاهای اطراف منطقه تجاری جدید این شهر عمل می‌کند.

این مرکز در فضایی با مساحت ۲.۸ هکتار واقع شده است و از طریق ساختمان‌های جدا و شبکه‌ای خود فضاهای اطراف را به هم پیوند داده است. معابر بین این ساختمان‌ها که با جاده‌های مجاور هم‌ راستا است، دسترسی از منطقه تجاری جدید در قسمت غربی را به پارک شرقی امکانپذیر کرده است.

ساختمان‌های این مرکز فرهنگی همگی دارای لبه‌های قوس‌دار و نماهایی مورب است که باعث ایجاد فضاهای عمومی ایمن با چشم‌اندازهایی پویا برای تعیین مسیر درست عابران پیاده شده است. علاوه‌ براین، فضای بین ساختمان‌های مختلف مرکز فرهنگی‌ به گونه‌ای ایجاد شده است که در هوای گرمسیری شهر شنژن، این بنا را در مقابل تابش نور خورشید یا بارش باران حفظ می‌کند و به راحتی جریان هوا را از خود عبور می‌دهد.

مرکز فرهنگی لانگانگ از چهار بخش اصلی تشکیل شده است:

  • یک مرکز که بر موضوعات علمی برای کودکان و نوجوانان تمرکز می‌کند.
  • مرکز جوانان که در کنار مرکز علمی واقع شده است و به عنوان مکانی برای برگزاری جلسات و انجام فعالیت‌های آموزشی فوق‌برنامه نظیر موسیقی و ورزش، برای جوانان کاربرد دارد.
  •  یک موزه هنر که فعالیت مرکز هنرهای همگانی در طبقات بالایی را با مرکز طراحی شهری در طبقه همکف و زیرزمینی ادغام می‌کند.
  • یک کتابفروشی بسیار بزرگ که دارای کتاب‌هایی در تمام رشته‌ها و حوزه‌هاست و در آن رویدادهای مختلفی در رابطه با کتاب، نظیر مراسم امضای کتاب، رونمایی از کتاب‌ها و نمایشگاه‌های متناسب برگزار می‌شود.

وجود ورودی‌های ساختمان‌های مرکز فرهنگی لانگانگ در میدان‌های اطراف این مرکز باعث شده اجرای برنامه‌ها و رویدادهای مختلف از داخل ساختمان‌ها به بیرون گسترش پیدا کند. ساختار بی‌نظیر و غیرانتزاعی این مرکز به گونه‌ای دقیق طراحی شده است که تماشای آن هر بازدید کننده‌ای را مسحور خود می‌کند.

قدم زدن در این ساختمان همانند تماشای یک مجسمه بتنی قول‌پیکر از درون آن است. نمای بیرونی هر ساختمان مرکز لانگانگ ترکیبی از تیرچه‌ها، ستون‌ها و سازه‌های بتنی عظیمی است که چشم‌اندازی به یادماندنی در ذهن بازدیدکنندگان بر جای می‌گذارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.