به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، اکبر پناهی در اجلاس مدیران و رؤسای آموزشی مناطق استان با اشاره به نقش بنیادین معلم در نظام تعلیم و تربیت، اظهار کرد: اگر معلم به درستی انتخاب، آموزش و حمایت نشود، هیچیک از اقدامات اجرایی و برنامهریزیها به نتیجه نخواهد رسید.
وی با بیان اینکه عدالت آموزشی، کیفیت آموزشی و توسعه سرمایه انسانی، تنها زمانی معنا پیدا میکند که معلمی که در کلاس درس قرار میگیرد، معلمی توانمند، معتقد و تربیت یافته باشد، افزود: اگر معلمی که باید تمام اهداف تعلیم و تربیت را محقق کند، بهدرستی پرورش نیافته باشد، هیچ تجهیزاتی، هیچ ساختمانی و هیچ آئیننامهای نمیتواند کار او را جبران کند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان با بهرهگیری از روایتهای تمثیلی و با تأکید بر تفکیک «واقعیت از ظاهرسازی» تصریح کرد: در بسیاری از اقدامات، ظاهر فعالیتها چشمگیر است، اما اثرگذاری واقعی ندارد، یک کار واقعی، حتی اگر اندک باشد، اثربخشتر از دهها اقدام کمعمق و ظاهری است.
وی به آمار رشد چشمگیر دانشجو معلمان اشاره کرد و گفت: دانشگاه فرهنگیان اصفهان روزی سه هزار دانشجو داشت، امروز ۱۲ هزار دانشجو دارد که آموزش شایسته آنها نیازمند امکانات بیشتری است.
پناهی با تأکید بر اهمیت بهکارگیری معلمان دارای مدرک دکتری و نیروهای کیفی در آموزش دانشجو معلمان، از مدیران آموزش و پرورش خواست در واگذاری نیروهای دارای توان علمی، نگاه مشارکتی داشته باشند و عنوان کرد: معلمی که امروز در دانشگاه فرهنگیان در حال تربیت است، فردای آموزشوپرورش را خواهد ساخت و اگر امروز برای او سرمایهگذاری نکنیم، در آینده چیزی برای برداشت نخواهیم داشت.
وی محتوای آموزشی دانشگاه را نیازمند بازنگری دانست و افزود: کتب درسی و ابزارهای آموزشی پاسخگوی نسل جدید نیست و معلمی میخواهیم که با فناوری، هوش مصنوعی و ابزارهای نوین تربیتی آشنا باشد، دانشگاه فرهنگیان نباید بدون امکانات فناورانه فعالیت کند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان با اشاره به ظرفیتهای انسانی، اخلاقی و معنوی موجود در بدنه دانشگاه فرهنگیان، خاطرنشان کرد: اگر امروز دانشگاه فرهنگیان بتواند در کنار آموزش و پرورش، مأموریت اصلی خود یعنی تربیت معلم تراز انقلاب اسلامی را به انجام برساند، فردای آموزش و پرورش روشن خواهد بود.




نظر شما