راه آهن کرمانشاه - خسروی یک پروژه مهم در پیشرفت کرمانشاه است

استاندار کرمانشاه گفت: راه آهن غرب یکی از ضرورت‌های مهم برای پیشرفت و رشد کشور و به طور خاص استان کرمانشاه است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه، محمد طیب صحرایی در حاشیه برنامه بازدید از ایستگاه راه آهن کرمانشاه و عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن کرمانشاه - اسلام آباد غرب اظهار کرد: متأسفانه طی این سال‌ها روند اجرایی این پروژه با کندی بسیاری روبرو بوده است.

صحرایی عنوان کرد: امروز به صورت میدانی از بخش‌های مختلف این پروژه شامل تونل‌ها، پل‌ها، زیرسازی‌ها و ریل گذاری‌های انجام گرفته با حضور دست‌اندرکاران این پروژه بازدید به عمل آمد.

وی تاکید کرد: امیدواریم با پیگیری بیشتر و جذب اعتبارات ملی بتوانیم با شتاب بیشتری روند اجرایی این پروژه بسیار مهم و اثرگذار را دنبال کنیم و غرب کشور و استان کرمانشاه از برکات آن بهره‌مند شوند.

استاندار کرمانشاه در این برنامه کاری از فاز یک پروژه راه آهن کرمانشاه - خسروی بازدید و آخرین وضعیت پیشرفت این طرح را بررسی و پیگیری کرد. فاز یک پروژه شامل قطعه کرمانشاه تا اسلام آباد غرب به طول ۱۱۰ کیلومتر است که در بخش زیرسازی ۸۳ پیشرفت دارد. کل پروژه راه آهن کرمانشاه - خسروی ۲۶۱ کیلومتر است که حدود ۳۶ درصد پیشرفت دارد.

در سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه، مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان برای اتمام پروژه راه آهن غرب از ایستگاه فیروزان تا خسروی اختصاص پیدا کرده که تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است. علاوه بر این، استاندار کرمانشاه از ایستگاه راه آهن کرمانشاه هم بازدید کرد. هم اکنون قطار تهران - مشهد هر دو روز یکبار از ایستگاه کرمانشاه حرکت می‌کند.

در این بازدیدها مهندس نجفی، سرپرست معاونت عمرانی استانداری و نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در استان‌های کرمانشاه و ایلام هم دکتر صحرایی را همراهی کرد.

کد خبر 662881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.