کلینیک حقوقی کارگاهی برای دانشجویان است

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان با بیان اینکه کلینیک حقوقی دانشگاه پیام‌نور به نوعی کارگاه عملی برای دانشجویان رشته حقوق است، گفت: یکی از دغدغه‌های دانشجویان رشته حقوق این است که کمتر می‌توانند در دادگاه‌ها و بین قضات حضور پیدا کرده و تجربه کسب کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا مختاری امروز _چهارشنبه بیست‌وهفتم اردیبهشت‌ماه_ در حاشیه آئین افتتاح کلینیک حقوقی دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای سند تحول قوه قضائیه و نقش پررنگ دانشگاه‌ها در این سند، تفاهم‌نامه‌ای توسط دانشگاه پیام‌نور و دادگستری کل استان اصفهان در حوزه‌های مختلف به ویژه پیشگیری امضا شد.

وی افزود: امیدواریم دانشگاهیان از جمله اعضای هیئت علمی، کارمندان و دانشجویان در رشته‌های مرتبط در حوزه‌های مختلف به دادگستری کمک کنند و این ارتباط و تعامل دوطرفه حجم ورودی پرونده‌های قضائی را کاهش داده و شرایط بهتری را فراهم کند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان تصریح کرد: پس از پیگیری‌های لازم، مجوز کلینیک حقوقی از طرف سازمان مرکزی دانشگاه پیام‌نور به دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان اعطا شد؛ اعضای هیئت علمی و اساتید روزهایی از هفته را در این کلینیک حضور دارند تا بتوانند پرونده‌های مختلف را بررسی و به دانشجویان، اساتید و کارمندان جامعه بیرونی خدمت کنند.

وی با اشاره به هزینه‌های در نظر گرفته شده برای تأسیس کلینیک حقوقی، ادامه داد: برای راه‌اندازی این کلینیک هزینه‌های معنوی و کمک اساتید و دانشجویان را داشته‌ایم؛ این کلینیک به صورت خودجوش اداره می‌شود که امیدواریم فعالیت‌های مثمر ثمری داشته باشد.

مختاری با بیان اینکه کلینیک حقوقی دانشگاه پیام‌نور استان به نوعی کارگاه عملی برای دانشجویان رشته حقوق است، گفت: یکی از دغدغه‌های دانشجویان رشته حقوق این است که کمتر می‌توانند در دادگاه‌ها و بین قضات حضور پیدا کرده و تجربه کسب کنند؛ از این رو این کلینیک محل آموزش‌های عملی برای دانشجویان است تا بتوانند در کنار اساتید، پرونده‌های واقعی را مشاهده و از این طریق تجربه کسب کنند.

کد خبر 661810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.