صلح‌جویی در فرهنگ ایرانی تاریخ دیرینه‌ای دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران همواره در طول تاریخ محل حضور ادیان بوده است، گفت: صلح‌طلبی، مسالمت‌جویی و نوع دوستی در فرهنگ ایرانی، دینی و اسلامی ما تاریخ دیرینه‌ای دارد.

به گزارش ایمنا، محمدباقر قالیباف امروز -دوشنبه بیست‌وپنجم اردیبهشت‌ماه- در دیدار با پاتریارک مار آوا روئیل، رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری، با بیان اینکه ایران همواره در طول تاریخ محل حضور ادیان بوده و مردم آن موحد بوده‌اند، اظهار کرد: صلح طلبی، مسالمت‌جویی و نوع دوستی در فرهنگ ایرانی، دینی و اسلامی ما تاریخ دیرینه‌ای دارد.

وی افزود: در حال حاضر ایرانیان با شهروندان سایر ادیان به صورت کاملاً مسالمت‌آمیز زندگی می‌کنند و این موضوع در قانون اساسی و مجلس نیز نمود داشته و نسبت به جمعیتی که در ایران دارند در مجلس شورای اسلامی نیز نماینده داشته و در عرصه قانون‌گذاری نزدیک‌ترین فاصله را با نظام جمهوری اسلامی ایران دارد؛ لذا این موضوع تنها یک شعار نبوده و شواهد آن به صورت کامل مشهود است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به پایداری و ایستادگی مسلمانان از جمله شهید سردار سلیمانی در کرکوک، اربیل و سایر شهرهای عراق برای دفاع از جان مسیحیان، ادامه داد: برگزاری چنین گفت‌وگوهایی میان ادیان در حد نشست عادی نبوده بلکه باوری است که باید بر اساس آن بتوانیم موانعی که ممکن است سر راه زندگی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان الهی وجود دارد را برداریم.

وی تصریح کرد: رهبران ادیان الهی که ادامه‌دهنده رسالت پیامبران برای زیست مسالمت‌آمیز و توسعه صلح و ثبات هستند، می‌توانند در این مسیر نقش‌آفرینی کنند و بنده آرزوی توفیق در این مسیر را مبتنی بر معنویات و معنابخشی صحیح به رشد و هدایت همه جوامع انسانی برای شما و سایر رهبران ادیان الهی دارم و امیدوارم این نشست‌ها و گفت‌وگوها بتواند در این مسیر مؤثر باشد.

گفت‌وگوها میان مسلمانان و مسیحیان منافع بسیاری برای جهان کنونی خواهد داشت

پاتریارک مار آوا روئیل، رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری با تشکر از میزبانی جمهوری اسلامی ایران، افزود: آشوریان، طایفه‌ای بزرگ و غنی از پیش از زمان مسیحیت در ایران داشته‌اند، از این رو این کشور در میان ما محبوب است؛ امروز بسیار خرسندیم که به دنبال برگزاری چهارمین دور گفت‌وگوی اسلام و کلیسای شرق آشوری در ایران حضور پیدا کردیم و ایمان داریم این گفت‌وگوها می‌تواند منافع بسیاری را برای جهان امروز به دنبال داشته باشد.

وی با تشکر از اهتمام جمهوری اسلامی نسبت به جامعه آشوریان و سایر اقلیت‌های دینی، خاطرنشان کرد: امیدواریم این گفت‌وگوها همچون گذشته ادامه داشته و تقویت شود؛ همچنین برای اجازه و آسایشی که برای برگزاری مراسم آشوریان در کلیساهای آن‌ها قرار داده‌اید، سپاسگزاریم.

گفتنی است، پاتریارک مار آوا روئیل، رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری که روز -جمعه بیست‌ودوم اردیبهشت‌ماه- در رأس هیئتی به منظور حضور در چهارمین دور گفت‌وگوی اسلام و کلیسای شرق آشوری با هدف تقویت و توسعه همکاری‌های دوجانبه وارد تهران شده بود، امروز -دوشنبه بیست‌وپنجم اردیبهشت‌ماه- با حضور در مجلس شورای اسلامی با محمدباقر قالیباف دیدار و گفت‌وگو کرد.

منبع: فارس

کد خبر 661466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.