وزیر راه و شهرسازی با همتای قطری خود دیدار کرد

وزیر راه و شهرسازی کشورمان در حاشیه اجلاس راه آهن‌های غرب آسیا با وزیر حمل و نقل قطر دیدار و مذاکره کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات متحده عربی، عازم ابوظبی شد.

وی پیش از این سفر، گفت: امارات کشوری است که مبادلات تجاری بسیاری دارد و جزو سه کشور اصلی است که با ایران مراودات تجاری قابل توجهی دارد و امیدواریم تعامل ارزنده‌ای را در سطح دو دولت برگزار کنیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: درصددیم در حوزه کمیسیون مشترک فعالیت را بیش از پیش ادامه دهیم، از طرف دیگر امروز هفدهمین رویداد بین‌المللی راه‌آهن خاورمیانه است که در این راستا مقام‌های مربوط و وزرای حمل‌ونقل منطقه و خاورمیانه حضور دارند و فرصت مغتنمی است که مذاکرات دوجانبه ای میان ایران و امارات شکل بگیرد.

بذرپاش اظهار کرد: این سفر به دعوت وزیر انرژی و زیرساخت کشور امارات انجام می‌شود و با توجه به وجود ظرفیت‌های کریدوری، بندری و ریلی کشور ایران بستر قابل توجهی‌برای سرمایه گذاری این کشور فراهم است.

وی تصریح کرد: همچنین سرمایه گذاران اماراتی نیز علاقه و پیشنهادات زیادی برای سرمایه گذاری در این بخش دارند و با توجه به اینکه جذب سرمایه گذاری خارجی از اصول و سیاست‌های اقتصادی دولت است، تلاش می‌شود در این اجلاس ظرفیت‌های اقتصادی ایران را تبیین کنیم.

سفر وزیر راه و شهرسازی به ابوظبی به منظور بهره‌بری مضاعف از فرصت روابط میان دو کشور و معرفی و شناساندن ظرفیت‌های ایران به منطقه انجام شده است.

دیدار وزیر راه و شهرسازی کشورمان با همتای قطری

وزیر راه و شهرسازی کشورمان در حاشیه اجلاس راه آهن‌های غرب آسیا با وزیر حمل و نقل قطر دیدار و مذاکره کرد.

در این مذاکره دو جانبه طرفین با اشاره به تفاهم‌های پیشین بر رفع موانع برای گسترش روابط تاکید کردند.

همچنین در این دیدار افزایش روابط حمل و نقلی به ویژه در حوزه دریایی مورد توجه دو طرف قرار گرفت.

محمد السلیطی با ابراز خرسندی از دیدار و مذاکره با مهرداد بذرپاش خواستار مذاکرات مجدد در ماه‌های آینده شد. وزیر راه و شهرسازی کشورمان به دعوت رسمی همتای اماراتی خود به عنوان رئیس کمیسیون اقتصادی مشترک دو کشور امروز وارد ابوظبی شد و در حاشیه اجلاس ریلی بین‌المللی غرب آسیا چند دیدار با دیگر مهمانان و مسئولان اماراتی خواهد داشت.

کد خبر 661453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.