شهرهایی با بهترین سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی در جهان

دسترسی به سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی کارآمد نه‌تنها در بهبود کیفیت زندگی شهروندان، بلکه در افزایش رضایت مسافران حین حضور در یک شهر نقش مهمی ایفا می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های گردشگران یا افرادی که قصد مهاجرت به یک شهر را دارند، دسترسی به سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی مقرون‌به‌صرفه و در عین حال، باکیفیت است. البته امروزه مدیران، صرف‌نظر از تمرکز بر مسافران، در تلاش هستند سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی را ارتقا بخشند تا هرچه بیشتر شهروندان را به تردد از طریق آن‌ها سوق دهند و از این طریق، به کاهش انتشار گازهای آلاینده و به دنبال آن، به حداقل رسیدن آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی کمک کنند.

بدون شک، دسترسی به سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی و اعطای امتیازهای ویژه به شهروندان و مسافران برای تشویق آن‌ها به عبور و مرور از طریق خودروهای عمومی، می‌تواند علاوه بر تسهیل تردد برای کاربران، هزینه‌های شهری را نیز برای اعمال اقدامات بیشتر به منظور تحقق اهداف صفر کربن کاهش می‌دهد و از این طریق می‌تواند به رونق اقتصادی شهرها نیز کمک کند.

در ادامه به معرفی شهرهایی از جهان با بهترین سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی پرداخته می‌شود که کیفیت این سامانه‌ها نه‌تنها افزایش گرایش شهروندان را به عبور و مرور از طریق این خودروها سوق داده، بلکه در جذب گردشگران به خود نیز نقش مهمی ایفا کرده است.

شهرهایی با بهترین سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی در جهان

برلین

برلین در آلمان با کسب ۹۷ درصد رضایت شهروندان و مسافران از سامانه‌های حمل‌ونقل عمومی پیشرفته خود توانسته است جایگاه بهترین شهر دنیا را از این حیث به خود اختصاص دهد. دسترسی به تمام انواع وسایل نقلیه عمومی در این شهر تنها از طریق یک بلیت امکان‌پذیر خواهد بود و این در حالی است که امکان تهیه بلیت‌های ویژه‌ای نیز در این شهر وجود دارد که برای سفرهای کوتاه طراحی شده است و تنها امکان سپری کردن سه ایستگاه را برای کاربر فراهم می‌آورد و البته امتیاز ویژه این بلیت، هزینه بسیار پایین آن است.

از دیگر نکات جالب در مورد خرید بلیت در برلین این است که هر شهروند می‌تواند به ازای خرید یک بلیت ۲۴ ساعته تک‌نفره، به مدت یک شبانه‌روز به هر تعداد سفر مورد نظر از وسایل نقلیه عمومی استفاده کند و جالب این‌که امکان به همراه داشتن سه کودک بین شش تا ۱۴ سال به طور رایگان با خود وجود دارد. بلیت‌های ۲۴ ساعته گروهی نیز مزایای مشابهی با بلیت‌های تک‌نفره دارد، با این تفاوت که استفاده از یک بلیت، امکان سفر را برای پنج بزرگسال فراهم می‌آورد.

قطارهای زیرزمینی، قطارهای شهری، اتوبوس‌های پیشرفته و ترامواهای برقی از بهترین گزینه‌های سفر با وسایل نقلیه عمومی در پایتخت آلمان به‌شمار می‌رود که علاوه بر جذب شهروندان به اتخاذ تردد سبز، سفر خوشایندی را نیز برای گردشگران رقم می‌زند.

شهرهایی با بهترین سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی در جهان

پراگ

پراگ، پایتخت جمهوری چک، یکی از جذاب‌تر ین شهرهای جهان به‌حساب می‌آید که امکان سفر به تمام مناطق دیدنی آن با اتوبوس‌ها و ترامواهای برقی فراهم آمده است. در واقع، امکانات اتوبوس‌ها، ترامواها، متروهای شهری، اتوبوس‌های کابلی و قطارها به‌حدی پیشرفته است و قابلیت سفر راحت و ایمن را برای شهروندان و گردشگران فراهم می‌آورد که مردم کمترین گرایش را به عبور و مرور از طریق خودروهای خصوصی را در شهر برای رسیدن به مقصد خود دارند. متروی شهر تنها از سه مسیر سبز، آبی و زرد برخوردار است، با این حال مسافران را به اکثر مراکز مهم شهر هدایت می‌کند. قطارهای شهری هر دو تا ۱۰ دقیقه یک بار در ایستگاه‌ها توقف می‌کند و جالب این‌که از ساعت پنج صبح تا ۱۲ شب در حال تردد است.

ترامواهای برقی در میان سایر انواع وسایل نقلیه عمومی در پراگ از محبوبیت بیشتری برخوردار است، چراکه در ایستگاه‌های بسیار نزدیک به‌هم توقف می‌کند، ضمن این‌که نسبت به سایر وسایل نقلیه عمومی، محدوده گسترده‌تری را در سراسر شهر برای سفر در بر می‌گیرد.

شهرهایی با بهترین سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی در جهان

توکیو

توکیو در ژاپن از یک شبکه قطار بسیار پیچیده برخوردار است که همه‌روزه میلیون‌ها نفر از مسافران را در سراسر شهر حمل می‌کند. اگرچه هر قطار جمعیت بسیار زیادی را در خود جا می‌دهد، با این حال نظافت، کارآمدی و سهولت تردد از طریق آن در سطح بسیار بالا و پیشرفته‌ای قرار دارد. اگرچه سفر از طریق تاکسی‌های عمومی به واسطه کارایی بسیار بالای آن‌ها نیز از محبوبیت زیادی در میان مردم پایتخت جمهوری چک برخوردار است، با این حال هزینه بالای آن‌ها، مانع تردد گسترده شهروندان و گردشگران به وسیله این خودروهای پیشرفته شده است.

شهرهایی با بهترین سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی در جهان

کپنهاگ

شهر زیبا و توریست‌پذیر کپنهاگ در دانمارک، یکی از بهترین سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی دنیا را از آن خود کرده و جالب این‌که هزینه تردد از طریق وسایل نقلیه عمومی در بعضی از مناطق آن رایگان است. قابلیت سفر از طریق تمام انواع وسایل نقلیه شامل مترو، اتوبوس، قطارهای شهری و حتی اتوبوس‌های آبی تنها از طریق تهیه یک بلیت امکان‌پذیر است. سفر از فرودگاه اصلی شهر به وسیله مترو تا مرکز شهر تنها ۱۲ دقیقه طول می‌کشد و به همین دلیل، قطارهای شهری از بالاترین محبوبیت در میان گردشگران پایتخت دانمارک برخوردار است. جالب است بدانید که سفر از طریق مترو و قطارهای شهری برای کودکان بین سه تا ۱۱ سال کاملاً رایگان است که البته تمام این افراد باید برای دریافت کارت مخصوصی برای این منظور اقدام کنند تا هنگام سفر با نشان دادن کارت خود، از خدمات رایگان بهره بگیرند.

مردم کپنهاگ به سفر از طریق اتوبوس‌ها نیز گرایش بسیار بالایی دارند، چراکه این وسایل نقلیه، هر سه تا هفت دقیقه یک بار مسافران را از ایستگاه‌های شهر سوار می‌کند و به مقصد می‌رساند و در نتیجه، امکان سفر از طریق آن‌ها با هدر دادن کمترین زمان ممکن وجود دارد که البته این ویژگی در اتوبوس‌های مختلف و بسته به مسیرهای متعدد شهری، متفاوت است.

شهرهایی با بهترین سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی در جهان

کد خبر 661261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.