سنجش تفکر استراتژیک در مدیران شهری برای تأمین منابع درآمدی پایدار شهرها

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه سنجش تفکر استراتژیک در مدیران شهرداری و شورای اسلامی شهر برای تأمین منابع درآمدی پایدار شهرداری مؤثر است، گفت: تفکر مفهومی و آینده‌نگری، فرصت‌طلبی هوشمندانه است که به کمک منابع موجود، اهمیت وضع موجود در یک شهر را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

سیاوش سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شورای اسلامی یکی از مهمترین نهادهای مردمی است که در جامعه مدنی شکل می‌گیرد اما برای سهیم شدن در قدرت، حداقل در سطوح میانی، می‌کوشد و در فرجام به نهادی بینابینی بدل می‌شود؛ این نهادها از آن روی بینابینی است که یک پا در حکومت و پای دیگر در جامعه مدنی دارد.

وی با بیان اینکه امروزه به دلیل پیچیده شدن موضوعات و مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، علوم تصمیم‌سازی اهمیت و پیشرفت بسیاری پیدا کرده است، افزود: از جمله مراکز اصلی تصمیم‌گیری کلان در نظام‌های سیاسی امروز جهان، مجالس قانون‌گذار است و به دلیل اهمیت تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری، ارزیابی کارایی تصمیم‌ها نیز اهمیت زیادی یافته است.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: شوراهای اسلامی شهر همواره نقش بسزایی در ارتقای کیفیت زندگی شهروندان دارند، تفکر استراتژیک در بقای سازمان و پیشرفت در محیط متغیر و پویای امروزی نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند و به مدیران در خلق فرصت‌های جدید و اتخاذ استراتژی و برنامه‌ریزی استراتژیک جهت تأمین منابع درآمدی پایدار کمک می‌کند.

وی ادامه داد: سنجش تفکر استراتژیک در مدیران شهرداری و شورای اسلامی شهر برای تأمین منابع درآمدی پایدار شهرداری مؤثر است، تفکر مفهومی و آینده‌نگری، فرصت‌طلبی هوشمندانه است که به کمک منابع موجود و نظر صاحب نظران، اهمیت وضع موجود در یک شهر را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

سلیمانی تصریح کرد: با وجود اقدامات مهمی همچون تدوین برنامه کوتاه‌مدت و داشتن امکانات بالقوه مناسب در شهرداری و شوراهای اسلامی شهر، فاصله معنی داری بین اهمیت عوامل شاخص تأمین منابع درآمدی پایدار با وضع موجود آن‌ها در سازمان‌ها وجود دارد که توجه‌نکردن به آن‌ها اجتناب‌ناپذیر است.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز تمرکززدایی و تشکیل نهادهای محلی به‌عنوان یکی از راهکارهای موفق برای رفع مشکلات کشورها و استفاده کارآمدتر از منابع و توانایی‌های آنان مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: در حال حاضر با گذشت بیش از دو دهه از تشکیل شوراها در ایران، تقریباً این اجماع حاصل شده که این نهاد محلی نه‌تنها در انجام وظایف خود و کمک به دولت تأثیرگذار است، بلکه گاهی نیز موجب رفع مشکلات اساسی در فرایند مدیریت شهری می‌شود.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: امروزه یکی از راهبردهای مهم در توسعه پایدار نواحی روستایی و شهری، استفاده از مشارکت و توانمندی‌های مردم، به‌ویژه روستاییان برای عمران و توسعه مناطق روستایی در تمام ابعاد آن است و مهمترین ابزار رسیدن به این مقصود تشکیل نهادهای سازمان‌دهی شده غیردولتی است که بر اساس نیاز و توانایی گروه‌های مختلف ساکن شهر و روستا در موضوعات متنوع و ضروری محیط بومی و محلی، به منظور اجرای برنامه‌های توسعه‌ای روستاها ایجاد می‌شود.

کد خبر 660233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.