«خانمیرزا» قطب شهرک‌های گلخانه‌ای می‌شود

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: با رفع مشکل شهرک‌های صنعتی و کشاورزی خانمیرزا، می‌توان آن را به قطب شهرک‌های گلخانه‌ای دامپروری و کشاورزی تبدیل کرد.

به گزارش محمدیعقوب باقری امروز _سه‌شنبه نوزدهم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: شوراهای اسلامی دوره ششم مظهر مطالبه‌گری، خودباوری و مردم‌داری است.

وی با اشاره به نام‌گذاری امسال توسط مقام معظم رهبری با عنوان «مهار تورم، رشد تولید» افزود: شهرستان خانمیرزا بیشترین ظرفیت را برای تحقق شعار سال با توجه به داشته‌های خود دارد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: با رفع مشکل شهرک‌های صنعتی و کشاورزی این شهرستان می‌توان آن را به قطب شهرک‌های گلخانه‌ای دامپروری و کشاورزی تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه مشکل اساسی خانمیرزا کمبود نیروی انسانی است و باید مانند شهرستان‌های دیگر مورد توجه قرار گیرد، گفت: مشکل جاده‌های مواصلاتی، تأمین آب شرب پایدار و تخصیص آب کشاورزی برای دشت خانمیرزا و اختصاص بیمارستان محلی از مهمترین خواسته‌ها و مطالبات مردمی این شهرستان است.

باقری ادامه داد: امیدواریم مسئولان ارشد استان چهارمحال‌وبختیاری و دولت سیزدهم به مناطق محروم توجه ویژه داشته باشند تا توسعه همه جانبه ایجاد شود.

لزوم افزایش اعتبارات محرومیت‌زدایی در چهارمحال‌وبختیاری

سیداحمد هاشمی، نماینده شوراهای اسلامی شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: این استان از نظر محرومیت حرف اول را می‌زند لذا افزایش اعتبارات محرومیت‌زدایی بسیار ضروری است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان فارسان ۱۲ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهد، افزود: سایت‌های زباله منجر به بروز بیماری سرطان در مردم این شهرستان شده است که شایسته مردم نیست.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه شهر باباحیدر ۹۰۰ بیمار سرطانی دارد، تصریح کرد: احداث کارخانه پسماند راه حلی برای رفع این مشکل و کسب درآمد برای شهرداری‌ها و دهیاری‌های این شهرستان است.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات لازم باید در مورد تعریض خطوط لوله آب شرب شهری صورت گیرد، ادامه داد: طی این چند سال پسماند از طریق روان آب‌ها به خطوط آب شرب نفوذ کرده و زمینه‌ساز بیماری شده است.

هاشمی خاطرنشان کرد: بازنگری طرح تفصیلی و جامع در استان چهارمحال‌وبختیاری، متصل شدن روستاها به خط فاضلاب شهری، رفع مشکل مراکز بهداشت روستاها و توسعه مراکز درمان بستر باید در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 660088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.