جایگاه شوراها باید تبیین شود

رئیس شورای اسلامی شهرستان ارومیه گفت:جایگاه شورا بسیار مهم بوده و ضروری است جایگاه این نهاد مردمی در سطح ادارات برای پاسخگویی به آنها تبیین شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صادق توکلی‌مهر امروز_ دوشنبه دهم اردیبهشت ماه _در دیداری که با استاندار آذربایجان غربی و اعضای شوراهای اسلامی استان آذربایجان غربی و شهرستان ارومیه به مناسبت روز ملی شوراها داشت، اظهار کرد: جایگاه شورا بسیار مهم بوده و ضروری است جایگاه این نهاد مردمی در سطح ادارات برای پاسخگویی به آنها تبیین شود چرا که اعضای شورا در روستاها و شهرها نمایندگان مردم هستند.

وی با بیان اینکه شوراها سابقه اجتماعی خوبی دارند، افزود: سرمایه اجتماعی شورا اعتماد مردمی به آنها است و مردم نیز انتظار دارند حاصل این اعتماد را در امور زندگی خود مشاهده کنند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ارومیه با اشاره به اینکه در قانون اساسی و همچنین سیاستگذاری‌های کلان این حوزه جایگاه خوبی برای شورا در نظر گرفته شده است، گفت: حفظ شأن و منزلت شورا و تقویت این جایگاه به جهت مؤثر واقع شدن در راستای خدمت رسانی به مردم و تسهیل روند خدمت رسانی تأثیر گذار است.

وی در خصوص مشکلات موجود تصریح کرد: ساکنان شهرستان ارومیه در روستاها، بخش‌ها و شهرهای مختلف آن با مشکلات عدیده ای همچون وضعیت نامناسب راه‌ها، نبود آب شرب و شبکه فاضلاب شهرها، مشکلات روستاهای الحاقی به شهر، اختلافات با منابع طبیعی و … روبرو هستند که نیازمند توجه دستگاه‌های اجرایی و نگرش مثبت آنها برای رفع مشکلات مردم را می‌طلبد.

توکلی‌مهر گفت: ظرفیت‌های شورای شهرستان مغفول مانده و در این شورا ظرفیت بسیار خوبی از جهت تلفیق نیازهای متفاوت در سطوح مختلف وجود دارد که می‌تواند به یک چشم انداز توسعه شهرستانی منجر شده و به آن بیندیشیم که بدون احصا مشکلات و ارزیابی ظرفیت‌های توسعه‌ای امکان پذیر نخواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ارومیه افزود: درخواست می‌کنم، به مشکلات داخلی شوراهای فرادست و نوع تعاملات دستگاه‌ها با شورا و اجرای مصوبات سفرهای استاندار به بخش‌های شهرستان ارومیه توجه کنند.

کد خبر 658370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.