اجرای ۳۰ برنامه شاخص به‌مناسبت روز مراغه

رئیس شورای اسلامی شهر مراغه گفت: اجرای بیش از ۳۰ برنامه شاخص تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، تفریحی، ورزشی، سیاسی و آموزشی برای گرامیداشت روز مراغه در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا عسکری امروز _دوشنبه یازدهم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه هماهنگی برگزاری رویدادهای مختلف به‌مناسبت «روز مراغه» اظهار کرد: امسال گرامیداشت روز مراغه بر موضوع سرمایه‌گذاری تاکید دارد که به‌همین جهت پس از رایزنی و گفت‌وگو با تعدادی از سرمایه‌گذاران ملی، یک روز در خدمت سرمایه‌گذاران منطقه‌ای و ملی خواهیم بود و یک نشست و همایش هم‌اندیشی سرمایه‌گذاری به‌صورت ویژه برگزار خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه ۵۹ پک سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف آماده شده است که امیدواریم بتوانیم برای تعدادی از آن‌ها با جذب سرمایه‌گذار گام‌های مؤثری در حوزه اشتغال و بیکاری جوانان منطقه برداریم.

رئیس شورای اسلامی شهر مراغه افزود: ۳۰ برنامه شاخص و متنوع همزمان با روز مراغه تدوین و در نقاط مختلف شهر برگزار می‌شود.

از برپایی تور مراغه‌گردی تا ورود رایگان به موزه تخصصی ایلخانی

ابراهیم خوش‌رفتار، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر مراغه گفت: شانزدهم اردیبهشت در تقویم محلی به عنوان «روز مراغه» نام‌گذاری شده است که ظرفیتی کم‌نظیر برای احیای آداب و رسوم اصیل گذشتگان، آشنا کردن نسل امروز با آثار هنرمندان، مفاخر و مشاهیر شهر مراغه و بررسی آثار تاریخی و طبیعی آن است.

وی با اشاره به تدوین در برگزاری ۳۰ برنامه شاخص و متنوعی همزمان با روز مراغه افزود: برپایی تور مراغه‌گردی، رایگان شدن ورود به موزه تخصصی ایلخانی مراغه، برگزاری جنگ شادی و نشاط، استندآپ کمدی، برپایی نمایشگاه کتاب و کتابخوانی، اجرای گروه موسیقی فلکلور و اجرای عصر شعر، ورک‌شاپ نقاشی و خوشنویسی و برگزاری فراخوان کنگره سراسری اندیشه‌های استاد کریمی مراغه‌ای از جمله برنامه‌های شاخص این ایام است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر مراغه افزود: نواختن زنگ مراغه در مدارس، توزیع پوستر در سطح مغازه‌ها و تاکسی‌ها، تجلیل از اولین نویسنده کتاب تاریخی در مورد مراغه، برپایی نمایشگاه و برگزاری جشنواره عکاسی طبیعت و جاذبه‌های گردشگری، برپایی کارگاه و نمایشگاه نقاشی و همایش پیاده‌روی خانوادگی از میدان عبدالقادر به مقصد پارک یادگاران و اهدای جوایز به تعدادی از شرکت‌کنندگان، از دیگر برنامه‌های شاخص این هفته است.

خوش‌رفتار ضمن دعوت از شهروندان برای شرکت در برنامه‌های گرامیداشت روز مراغه گفت: در تدوین و اجرای برنامه‌ها به طیف‌های مختلف توجه شده است و امیدواریم بتوانیم زمینه ایجاد شور و نشاط اجتماعی را بیش از پیش در شهر فراهم سازیم.

کد خبر 658206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.