لیگ بسکتبال غرب آسیا؛ الریاضی لبنان در انتظار معرفی حریف ایرانی

دیدارهای دوم دور نیمه نهایی بیست و یکمین دوره لیگ بسکتبال باشگاه‌های غرب آسیا و منطقه خلیج فارس (واسل لیگ) ۲۳ - ۲۰۲۲ آغاز شد.

به گزارش ایمنا، در این دوره از مسابقات که با وقفه ۳ ساله به علت شیوع بیماری کرونا برگزار می‌شود، ۸ تیم در منطقه غرب آسیا حضور یافتند که در دو گروه به رقابت پرداختند و از هر گروه تیم اول (بیروت کلوب لبنان و شهرداری گرگان ایران) مستقیماً به دور نیمه نهایی صعود کرد و تیم‌های دوم و سوم راهی پلی آف شدند. تیم‌های سوریه‌ای از هفته ۵ مسابقات کناره گیری کردند و نتایج آن‌ها نیز حذف شد.

۳ تیم برتر منطقه غرب و ۳ تیم برتر منطقه خلیج فارس به مرحله فینال واسل لیگ صعود می‌کنند. تیم‌های آستانه قزاقستان و نماینده هند مستقیماً به مرحله نهایی (فاینال ایت) راه یافته اند. نتیجه و برنامه ادامه دور نیمه نهایی که به صورت ۲ برد از ۳ دیدار برگزار می‌شود، به این شرح اعلام شد:

منطقه غرب آسیا:
دیدارهای دوم:
الریاضی بیروت لبنان ۱۰۲ - ۹۲ بیروت کلوب لبنان مجموع: ۲ - ۰ به سود الریاضی بیروت
پنجشنبه ۷ اردیبهشت:
ذوب آهن اصفهان ایران - شهرداری گرگان ایران (ساعت ۲۰ - سالن بسکتبال آزادی تهران) مجموع: ۰ - ۱ به سود شهرداری گرگان
تیم ذوب آهن اصفهان پیش از این در دور گروهی و در گروه یک، ۵۶ - ۷۳ از تیم بیروت کلوب لبنان و ۸۲ - ۸۶ از ارتودوکسی اردن شکست خورد و ۷۵ - ۵۴ الاتحاد الاهلی سوریه و ۸۹ - ۸۱ ارتودوکسی اردن و ۷۹ - ۷۲ تیم بیروت کلوب لبنان را مغلوب کرد و با ۶ امتیاز در گروه دوم شد و به پلی آف رفت. تیم ذوب آهن اصفهان در دور پلی آف برابر تیم نفط الوسط عراق ۱۰۹ - ۱۰۲ و ۹۵ - ۸۳ به برتری رسید و ۸۲ - ۹۰ شکست خورد. تیم ذوب آهن در بازی نخست دور نیمه نهایی ۷۲ - ۹۱ از شهرداری گرگان ایران شکست خورد.

تیم شهرداری گرگان در گروه یک ۷۴ - ۷۱ از تیم الریاضی بیروت لبنان شکست خورد و ۷۲ - ۶۲ بر الریاضی لبنان غلبه کرد و ۸۳ - ۷۸ الکرامه سوریه و ۱۱۰ - ۶۹ و ۱۰۱ - ۹۱ نفط الوسط عراق را مغلوب کرد و با ۷ امتیاز صدرنشین شد. شهرداری گرگان در بازی نخست نیمه نهایی ۹۱ - ۷۲ بر ذوب آهن اصفهان غلبه کرد.
مسابقات دور نیمه نهایی به صورت ۲ برد از ۳ بازی برگزار می‌شود.

وضعیت منطقه خلیج فارس هم به این شرح است:
رده بندی - دیدار اول - دوشنبه ۱۸ اردیبهشت:
الهلال عربستان - شباب الاهلی امارات
فینال - دیدار اول - سه شنبه ۱۹ اردیبهشت:
المنامه بحرین - الکویت کویت

در دوره قبل در سال ۲۰۱۹، تیم‌های شیمیدُر تهران (ایران)، پتروشیمی بندرامام ایران و نفت بغداد عراق اول تا سوم شدند.

در بسکتبال باشگاه‌های غرب آسیا (وابا) تیم الریاضی لبنان با ۴ قهرمانی و ۳ نایب قهرمانی رکورددار است و مهرام ایران با ۴ قهرمانی و یک سومی دوم و ساجس لبنان با ۳ قهرمانی و یک نایب قهرمانی سوم هستند.

تیم پتروشیمی بندرامام ۲ بار قهرمان و ۳ بار نایب قهرمان و سوم، تیم صبا باتری تهران نیز یک بار قهرمان، ۳ بار دوم و یک بار سوم، صنام تهران یک بار قهرمان و سوم، تیم شیمیدور تهران یک بار قهرمان، ذوب آهن اصفهان یک بار دوم و ۳ بار سوم، فولاد ماهان اصفهان یک بار نایب قهرمان و نفت آبادان و دانشگاه آزاد تهران یک بار سوم شده اند.

کد خبر 657426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.