ارسال ۴۵۰۰ اثر از دانش‌آموزان و معلمان در ۱۲ حوزه به جشنواره «پرواز تا بی‌نهایت»

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره جشنواره «پرواز تا بی‌نهایت» گفت: ۴۵۰۰ اثر دانش‌آموزان و معلمان در ۱۲ حوزه، در این جشنواره به دبیرخانه ارسال شد که در قالب مواردی همچون فیلم کوتاه، هنرهای تجسمی، پادکست و خلاقیت‌های ویژه بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا ابراهیمی امروز _پنجشنبه هفتم اردیبهشت‌ماه_ در مراسم اختتامیه جشنواره «پرواز تا بی‌نهایت»، ضمن خیرمقدم‌گویی به دانش‌آموزان، معلمان، مسئولان ادارات شاهد و ایثارگر، مسئولان استانی و مدیرکل امور شاهد و ایثارگر وزارتخانه آموزش و پرورش اظهار کرد: در آستانه هفته بزرگداشت مقام معلم قرار داریم و آن را گرامی می‌داریم.

وی افزود: استان اصفهان خاستگاه علما، فقها، هنرمندان و صنعتگران، پایتخت اعصار مختلف وخاستگاه سبک‌ها و تمدن‌های مختلف بوده و به استان شهیدپروری مشهور است که ۲۴ هزار شهید گلگون‌کفن را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است؛ این استان بیش از ۵۶۰۰ دانش‌آموز شهید دارد و به آن افتخار می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به وجود هفت مدرسه با بیش از ۱۰۰ شهید در استان و شهید شدن ۳۴۰ معلم فرهیخته اصفهانی افزود: استان اصفهان دارای مدرسه‌ای با ۲۲۴ شهید در نجف‌آباد است که به تعبیر مقام ولایت، شهیدستان نام دارد. این استان زادگاه و خاستگاه شهیدان گرانقدری همچون شهید بهشتی، شهید اشرفی‌اصفهانی، شهید میثمی، شهید همت، شهید کاظمی، شهید خرازی و شهید حججی است.

وی تصریح کرد: استان اصفهان به خود می‌بالد که خاستگاه شهیدان است و در دفاع مقدس سه لشکر ۱۴ امام حسین (ع)، هشت نجف اشرف و بخشی از لشکر ۴۴ قمر بنی‌هاشم را شامل می‌شد. استان اصفهان در انقلاب، دفاع مقدس و دوران پس از آن درخشید و مهم‌ترین اقدامی که باید صورت گیرد، زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهیدان است که کم از شهادت ندارد. دشمن به دنبال کم‌رنگ کردن مسیر شهدا است تا جای جلاد و شهید را تغییر دهد و چهره دشمنان بشریت و منافقان را تطهیر کند. با زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهیدان، ارزش‌های شهیدان به نسل‌های بعدی منتقل می‌شود که نقش الگوسازی دارد و فرهنگ شهید و شهادت را به دهه‌های بعد منتقل می‌کند.

ابراهیمی گفت: تاکنون بخشی از انتقال فرهنگ شهید و شهادت انجام شده، اما کافی نبوده است و دانش‌آموزان باید در این مسیر گامی بلند بردارند. خدا را شاکریم که جشنواره‌ای در این راستا به میزبانی استان اصفهان برگزار شد و «پرواز تا بی‌نهایت» نام گرفت، چراکه مقصد شهیدان، بی‌نهایت است.

وی اضافه کرد: ۴۵۰۰ اثر دانش‌آموزان و معلمان در ۱۲ حوزه این جشنواره، به دبیرخانه ارسال شد که در قالب مواردی همچون فیلم کوتاه، هنرهای تجسمی، پادکست و خلاقیت‌های ویژه بود. این آثار می‌تواند منابعی برای انتقال بخشی از مفاهیم شهدا باشد. از بین آثار ارسالی ۱۲۵ اثر برگزیده شد که از آنها تقدیر خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ والا و بلندمرتبه شهید، شهادت و ایثارگری خاطرنشان کرد: در صورتی که بخواهیم تمدن نوین اسلامی را پایه‌ریزی کنیم، سربازانی باید تربیت شوند و این امر جز با انتقال فرهنگ متعالی دین مبین اسلام که یکی از آموزه‌های آن، فرهنگ شهید و شهادت است، محقق نمی‌شود.

کد خبر 657371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.