۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۰
جیمزوب عملکرد حیرت‌آوری داشته است

یک ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم گفت: تلسکوپ فضایی جیمزوب همچنان اهدافی پیش‌رو دارد و تا همین امروز نیز این سازه فضایی عملکرد بسیار شگفت‌انگیز و حیرت‌آوری داشته است.

محسن منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به دستاوردهای تلسکوپ فضایی جیمزوب و عملکرد این سازه فضایی طی چند ماه اخیر، اظهار کرد: پژوهشگران همچنان در حال تکمیل مطالعات مربوط به کیهان به کمک به تلسکوپ فضایی جیمزوب هستند.

وی افزود: درواقع پژوهشگران حوزه فضا و نجوم تلاش دارند که با استفاده از تلسکوپ فضایی جیمزوب به سوالاتی که در این حوزه‌ها مطرح است، پاسخ دهند.

این ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم ادامه داد: به طور کلی اهداف تلسکوپ فضایی جیمزوب در راستای پاسخ‌گویی به سوالات پژوهشگران در حوزه‌های مرتبط با کیهان‌شناسی متمرکز است.

وی در رابطه با سطح عملکرد تلسکوپ فضایی جیمزوب طی چند ماه اخیر گفت: تلسکوپ فضایی جیمزوب در برخی از مواقع توانسته کلیدواژه‌هایی پیرامون سوالات موجود در حوزه‌های مختلف ارائه دهد.

منتظری تاکید کرد: نکته حائز اهمیت پیرامون فعالیت‌های تلسکوپ فضایی جیمزوب این است که از زمان فعالیت این تلسکوپ فضایی خیلی نگذشته است و همچنان این سازه فضایی مسیر زیادی را در پیش دارد.

وی در همین رابطه ادامه می‌دهد: تلسکوپ فضایی جیمزوب همچنان اهدافی پیش‌رو دارد و تا همین امروز نیز این سازه فضایی عملکرد بسیار شگفت‌انگیز و حیرت‌آوری داشته است.

کد خبر 656281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.