قانون حفظ و گسترش فضای سبز تهران باید اجرا شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: آیین‌نامه اجرایی قانون حفظ و گسترش فضای سبز باید مطابق آئین‌نامه اجرایی قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها مصوب هفدهم شهریورماه ۱۴۰۱ شورای‌ عالی استان‌ها، ملاک عمل قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد صادقی امروز _یکشنبه بیستم فروردین‌ماه_ در یکصدوسی‌وهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری با اشاره به رعایت آئین‌نامه اجرایی قانون حفظ و گسترش فضای سبز اظهار کرد: این آئین‌نامه باید مطابق آئین‌نامه اجرایی قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها مصوب هفدهم شهریورماه ۱۴۰۱ شورای عالی استان‌ها که به شوراهای استان‌های سراسر کشور و شورای اسلامی شهر تهران نیز ابلاغ شده است، ملاک عمل قرار گیرد.

وی افزود: مطابق این آئین‌نامه نماینده شورای اسلامی شهر در کمیسیون‌های ماده ۷ مناطق، یک نفر و یک عضو را معرفی کرده است. معرفی چند نفر به‌عنوان نمایندگان شورای شهر در کمیسیون یک منطقه، علاوه بر اینکه خلاف آئین‌نامه بوده است، منجر به سردرگمی مناطق و قفل‌شدن فرایند و نارسایی سامانه می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: حتی در صورت تشکیل بیش از یک کمیسیون نیز برای هر یک از آن، تنها یک عضو شورا باید به‌عنوان نماینده معرفی شود.

وی گفت: صدور پروانه برای تعداد زیادی از پرونده‌های املاک به‌دلیل ایجاد این سردرگمی و توقف انجام نشده است، لذا امکان صدور رأی در سال ۱۴۰۱ نسبت به پرداخت عوارض مبتنی بر نرخ روز انجام نشد و علاوه بر آنکه شهرداری تهران از این عوارض محروم مانده، به شهروندان نیز خسارت زده است، از این‌رو شهرداری تهران باید ضمن شناسایی این مالکان و ایجاد خسارت وارد شده بر آن‌ها، سازوکار جبران خسارت را فراهم آورد.

صادقی با بیان اینکه مطابق این آئین‌نامه پرونده املاکی باید به شورای اسلامی شهر، ارجاع شود تا شرایط احراز باغ را داشته باشند، خاطرنشان کرد: سایر شرایط تشخیص باغ باید در کمیسیون ماده ۷ رسیدگی شود و نیازی به طرح در شورای اسلامی شهر نیست اما بسیاری از پرونده‌های مطروحه شرایط جز ۵ بند «د» را ندارند؛ مطابق آئین‌نامه برای احراز شرایط تشخیص باغ طبق جز ۵ بند «د» شوراهای اسلامی شهرها باید ابتدا شرایط و ضوابط خاص این بند را تصویب کنند و پس از تأیید شورای عالی استان‌ها می‌توان بر مبنای آن اقدام و عمل کرد اما بدون تصویب این ضوابط، تشخیص باغ و صدور رأی شورای اسلامی شهر مبنایی نخواهد داشت.

کد خبر 653432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.