آغاز به کار مجدد سلسله‌نشست‌های «فیلم‌خانه» در اصفهان

مدیر واحد هنرهای تصویری حوزه هنری اصفهان گفت: هفته هنر انقلاب بهانه‌ای شد تا مجدد سلسله‌نشست‌های فیلم‌خانه در اصفهان برگزار شود، این سری برنامه فقط حول محور هنر انقلاب می‌چرخد که در سه روز برنامه‌ریزی‌شده است.

نرگس رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: فعالیت سلسله‌نشست‌های «فیلم‌خانه» از سال ۱۴۰۰ آغاز شد. سه فصل متوالی در پاییز و زمستان ۱۴۰۰ و یک‌فصل در تابستان ۱۴۰۱ برگزار شد.

وی افزود: مقررشده بود که شروع مجدد این سلسله‌نشست‌ها از فصل پاییز سال گذشته باشد، اما به دلیل فضای جامعه در ماه‌های گذشته برنامه برگزار نشد، هفته هنر انقلاب بهانه‌ای شد تا مجدد فعالیت را شروع کنیم و این سری برنامه فقط حول محور هنر انقلاب می‌چرخد که در سه روز برنامه‌ریزی‌شده است.

مدیر واحد هنرهای تصویری حوزه هنری اصفهان ادامه داد: در روز اول فصل جدید سلسله‌نشست‌های فیلم‌خانه با بررسی آثار و زندگی شهید آوینی پیش می‌رود و دو روز بعدی تولیدات حوزه هنری نقد و بررسی می‌شود.

وی تصریح کرد: محوریت اصلی این سری از سلسله‌نشست‌های فیلم‌خانه شهید آوینی است که به دلیل هم‌زمانی با شب‌های قدر برنامه فقط در سه روز برگزار می‌شود. روز اول مفصل درخصوص شخصیت آوینی، دیدگاه‌ها و سینمای بعد از انقلاب با حضور بهروز افخمی صحبت می‌شود، روز دوم و سوم به ترتیب فیلم‌های مستند «آستین خالی» و «آب از آتش» که از تولیدات حوزه هنری اصفهان است و به زندگی شهید خرازی و صیاد شیرازی پرداخته است اکران و با حضور کارگردان فیلم نقد و بررسی می‌شود.

آغاز به کار مجدد سلسله نشست‌های «فیلم‌خانه» در اصفهان

رجایی در خصوص زمان و مکان برگزاری برنامه گفت: برنامه هر سه روز از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷:۳۰ در خیابان استانداری، گذر سعدی، عمارت سعدی برگزار می‌شود.

وی درباره هدف برگزاری این برنامه خاطرنشان کرد: سال‌ها پیش قبل از فوت زاون در اصفهان برنامه‌ای به نام کانون فیلم حوزه هنری برگزار می‌شد که هر هفته یکی از فیلم‌های روز ایران و دنیا نمایش داده می‌شد و با حضور عوامل نقد و بررسی می‌شد که این‌یک برنامه خوب سینمایی در شهر بود.

مدیر واحد هنرهای تصویری حوزه هنری اصفهان ادامه داد: بعد از فوت زاون، این برنامه متوقف شد و با توجه به تأثیرات آن برنامه تصمیم به احیای دوباره گرفتیم اما نمی‌توانستیم با عنوان کانون فیلم ادامه دهیم، بنابراین اسم و رویکرد برنامه تغییر کرد، به‌صورت فصلی تعریف شد و هر فصل به یکی از شاخه‌های سینما و هنر پرداخت.

وی افزود: فصل اول سینما اقتباس بود که بحث ادبیات مطرح شد، فصل دوم سینما جامعه بود که در خصوص سینما و جامعه‌شناسی بحث شد، فصل سوم سینما تاریخ بود که سینما را از محضر تاریخ موردبررسی قراردادیم، هر دوره‌ای با یک رویکرد بود و فیلم‌های مرتبط با آن هنر پخش و بررسی شد.

وی با اشاره به اینکه در کل ۱۸ برنامه با رویکردهای جدید برگزار شد، گفت: قرار بود فصل چهارم هم با رویکرد روانشناسی برگزار شود اما به دلیل هم‌زمانی با هفته هنر انقلاب اسلامی علاقه داشتیم که درباره آوینی هم مفصل صحبت شود، بنابراین فیلم‌خانه با این موضوع آغاز شد؛ در آینده فیلم‌خانه را با موضوع روانشناسی اجرا می‌شود.

کد خبر 653363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.