دیپلماسی پارلمانی یکی از ابعاد مهم در روابط تهران و مسکو است

وزیر خارجه کشورمان، دیپلماسی پارلمانی را یکی از ابعاد مهم در روابط تهران و مسکو دانست.

به گزارش ایمنا، حسین امیرعبداللهیان و رئیس کمیسیون روابط خارجی دومای روسیه پس از دیدار با یکدیگر در نشستی خبری نتایج گفت‌وگوهایشان را اعلام کردند.

لئونید استولتسکی با بیان اینکه امیرعبداللهیان، دیپلماتی مهم است که سال‌ها در حوزه پارلمانی فعالیت داشته است، اظهار کرد: در طول مذاکرات امروز مسائل دو جانبه و منطقه‌ای را مورد بررسی قرار دادیم.

وی افزود: مساعدت به حل و فصل اقتصادی سوریه پس از جنگ، تقویت امنیت در منطقه مخصوصاً توافق ایران و عربستان، کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر و هم‌چنین پروژه‌های بزرگ بین دو کشور از جمله کریدور بین‌المللی حمل‌ونقل شمال جنوب که جایگزین کانال سوئز و گذرگاه‌های دریای سیاه می‌شود، پروژه‌های انرژی و اکتشاف و استخراج معادن گازی ونفتی، ترانزیت بار از طریق دریای خزر و خط ریلی گرمسار- اینچه برون از جمله موضوعاتی بود که در این نشست مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

وی تاکید کرد: به نقطه نظر مشترک رسیدیم و توافق کردیم همکاری‌ها در آینده با سرعت افزایش یابد.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز دیپلماسی پارلمانی را یکی از ابعاد مهم در روابط تهران و مسکو دانست و گفت: ما در دوماً و در جمع اعضای کمیسیون روابط خارجی دوماً حضور یافتیم و در چارچوب حمایت پارلمان‌ها از دولت‌های ایران و روسیه گفت‌وگو کردیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 651094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.