دستگیری سارق منازل اصفهان در کاشان

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از دستگیری فردی که اقدام به سرقت طلاجات از منزل یکی از شهروندان اصفهانی کرده و به کاشان متواری شده بود، خبر داد.

سرهنگ ایرج کاکاوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی وقوع یک مورد سرقت طلاجات از منزلی در شهر اصفهان، موضوع در دستور کار ویژه کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پس از بررسی محل‌های وقوع سرقت و انجام اقدامات هوشمندانه دریافتند که این سرقت‌ها توسط یک نفر از سارقان سابقه‌دار صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان تصریح کرد: پس از شناسایی هویت متهم، این فرد در رصد اطلاعاتی کارآگاهان قرار گرفت و در نهایت مشخص شد وی پس از سرقت به کاشان متواری شده و قصد انجام سرقت در این منطقه را دارد.

وی ادامه داد: مأموران پلیس آگاهی شهرستان پس از کسب اطلاعات به دست آمده بلافاصله وارد عمل شدند و در هماهنگی قضائی و در یک عملیات ضربتی، متهم را در منزل استیجاری خود دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

کاکاوند تصریح کرد: متهم که در ابتدا منکر هرگونه جرمی بود، پس از مواجه شدن با مدارک و مستندات پلیس، لب به اعتراف باز کرد و به انجام سرقت طلاجات از منزل فرد شاکی اقرار کرد. برابر ارزیابی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان مربوطه، ارزش اموال به سرقت رفته از مال‌باخته بالغ بر یک میلیارد ریال برآورد شده است.

وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم توصیه‌ها و هشدارهای مکرر کارشناسان همچنان شاهد نگهداری طلاجات و اشیای قیمتی در منازل هستیم و با این وجود، سارقان به سرعت وارد عمل شده و از سهل‌انگاری شهروندان بهره می‌برند و نیت پلید خود را عملی می‌کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان اضافه کرد: منزل جای امنی برای نگهداری سکه، طلاجات و اشیا با ارزش قیمتی بالا نیست و شهروندان باید آنها را به صندوق امانات بانک‌ها بسپارند و اگر ضرورت داشت برای نگهداری آنها در منزل هزینه و منازل خود را به سیستم‌های ضدسرقت، دزدگیر، دوربین مداربسته، قفل‌های هوشمند، نصب درها و نرده‌های آهنی بر روی درها و پنجره‌های خود اقدام کنند تا اجازه نفوذ سارقان به منازل خود را ندهند.

کد خبر 651073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.