نصب بیش از ۷۰ المان نوروزی در میادین و محلات مختلف شهر

شهردار زرین‌شهر گفت:بیش از ۷۰ المان نوروزی برای استقبال از نوروز ۱۴۰۲ در محلات و میادین مختلف زرین‌شهر نصب شد تا سیمای شهر بیش از گذشته برای شهروندان و مسافران نوروزی جذابیت داشته باشد.

حسین اسماعیلی‌احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: فعالیت‌های مدیریت شهری تنها به پروژه‌های عمرانی ختم نمی‌شود بلکه شهرداری‌ها باید با تدوین پیوست‌های فرهنگی و زیباسازی به‌گونه‌ای عمل کنند تا شهروندان و گردشگران هنگام قدم زدن در خیابان‌های شهر احساس آرامش کنند، از این‌رو تلاش می‌شود با به‌کارگیری فضای سبز شهری، فرهنگ و اشکال زیبا و رنگارنگ حس تعلق بین شهروندان افزایش داده شود.

وی ارتقای کیفیت معابر و زیباسازی محیط شهری را یکی از شاخصه‌های افزایش نشاط و شادابی دانست و افزود: یکی از سیاست‌های شهرداری زرین‌شهر در حوزه زیباسازی محیط شهری تعریف چشم‌اندازی درست و نقشه راه مطمئن برای تحقق این مهم با تکیه بر ظرفیت هنرمندان و نیروهای توانمند شهرداری در ساخت المان‌های شهری است.

شهردار زرین‌شهر تصریح کرد: یکی از کارکردهای مهم المان‌های شهری انتقال مفاهیم هویتی و حرف‌های ناگفته به صورتی زیبا است به همین دلیل تلاش شده است با تکیه بر این ظرفیت ترویج معانی، هویت‌بخشی و اهدافی که شهرداری آنها را دنبال می‌کند، به مرحله اجرا برسد.

وی با اشاره به اجرای المان‌هایی در خطه طلایی ایران ادامه داد: بسیاری از شهرهای ایران دارای نماد شهری هستند که سوژه عکس‌های یادگاری گردشگران هستند و به عنوان نماد و شناسنامه شهرها شناخته می‌شود، از این‌رو المان زرین‌شهر در ورودی این شهر اجرا و نصب شده است.

اسماعیلی‌احمدی با بیان اینکه وقتی شهروندان فضای شهری را متعلق به خود بدانند، بهترین منش‌های زیستی را در قبال شهر و دیگر شهروندان به کار خواهند گرفت، اضافه کرد: شهرداری زرین‌شهر با هدف حفظ و ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت المان یادمان اعزام رزمندگان دفاع مقدس شهرستان لنجان را تحت عنوان «ایستگاه حماسه‌سازان جاوید» طراحی و در میدان انقلاب اسلامی نصب کرد که یادآور اعزام رزمندگان به جبهه‌های حق علیه باطل است.

وی المان‌ها و نمادهای نوروزی را بخش جدایی‌ناپذیر عناصر مناسبتی شهرهای ایران دانست و خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰ المان نوروزی برای استقبال از نوروز ۱۴۰۲ در محلات و میادین مختلف زرین‌شهر نصب شد تا سیمای شهر بیش از گذشته برای شهروندان و مسافران نوروزی جذابیت داشته باشد.

شهردار زرین‌شهر خاطرنشان کرد: نصب نمادها و المان‌های شهری کاری نیست که به یک‌باره انجام شود، از این رو در تلاش هستیم به صورت تدریجی به این مهم پرداخته شود تا شاهد هویت‌بخشی و ایجاد حس تعلق در میان شهروندان و گردشگران باشیم.

کد خبر 650932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.