بهترین سرمایه گذاری در ایران چیست؟

در این مقاله چند مورد از بهترین روش های سرمایه گذاری در ایران معرفی شده است.

تمامی افراد آینده نگر به فکر روشی مناسب برای سرمایه گذاری بلند مدت می باشند، لذا همانطور که می دانید روش های مناسب و نا مناسب زیادی برای سرمایه گذاری وجود دارد که در این گزارش قصد بررسی و معرفی بهترین روش سرمایه گذاری در ایران را داریم، پس در صورتی که به دنبال یک روش مناسب برای سرمایه گذاری هستید توصیه می شود حتما تا انتها این صفحه همراه ما باشید.

انواع روش های سرمایه گذاری

همانطور که می دانید روش های مختلفی برای سرمایه گذاری بلند مدت و کوتاه مدت وجود دارد که در ادامه برخی از بهترین روش ها را معرفی و هر کدام را به تفکیک بررسی خواهیم کرد، برخی از روش های مناسب سرمایه گذاری عبارت است از:

خرید طلا

به علت بالا رفتن ارزش روزانه طلا، خرید طلا یکی از روش های مناسب برای سرمایه گذاری و جلوگیری از کم ارزش شدن دارایی ها می باشد. البته دقت داشته باشید که خرید طلا زینتی به دلیل داشتن اجرت، روش مناسبی برای سرمایه گذاری نیست، لذا توصیه می شود برای سرمایه گذاری مناسب حتما اقدام به خرید طلا ذوب شده نمایید. شایان ذکر است که خرید طلا ذوب شده با گرم های پایین امکان پذیر نیست و به همین خاطر شاید برای برخی از افراد که می خواهند مبلغ کمی هزینه کنند، مناسب نباشد.

سرمایه گذاری در بورس

یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری است که می تواند مزایای زیادی به دنبال داشته باشند. شما می توانید با خرید سهام های مختلف ارزش پول خود را حفظ و حتی چندین برابر نمایید. البته دقت داشته باشید که سرمایه گذاری در بورس نیاز به اطلاعات و دانش کافی دارد، زیرا درصورت عدم مهارت کافی ممکن است تمامی سرمایه های شما به طور کامل از بین برود.

سرمایه گذاری با خرید سکه

شما می توانید با خرید سکه سرمایه گذاری مناسبی برای آینده داشته باشید، در این روش با بالارفتن تورم، قیمت سکه نیز افزایش خواهد داشت، لذا در طولانی مدت ارزش پول شما حفظ خواهد شد. دقت داشته باشید که برای خرید سکه باید حتما به اندازه یک ربع سکه هزینه کنید و اگر سرمایه های شما کمتر از این مقدار است متاسفانه نمی توانید با خرید سکه سرمایه گذاری کنید.

خرید دلار

قیمت دلار نیز با تورم کشور پیش می رود و اگر شما سرمایه های خود را به دلار تبدیل کنید، ریسک کاهش ارزش سرمایه های ریالی را از بین خواهید برد. اما خرید دلار نیاز به مهارت های کافی دارد، زیرا برخی از افراد سودجو در زمان خرید و فروش دلار، اقدام به فروش دلار های تقلبی می کنند و اگر شما آگاهی کامل نداشته باشید، سرتان کلاه می رود، بنابراین خرید دلار برای سرمایه گذاری به همه افراد توصیه نمی شود.

خرید بیمه عمر و سرمایه گذاری

یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری بلند مدت، خرید بیمه عمر و سرمایه گذاری می باشد که متاسفانه کمتر افرادی با این روش آشنا هستند. در این روش شما ماهیانه مبلغ مشخصی را به شرکت بیمه گر پرداخت خواهید کرد و این مبلغ پرداخت شده توسط بیمه گذار در محلی به نام سبد اندوخته ذخیره شده و سالیانه به آن سود مشارکت در منافع تعلق خواهد گرفت. لازم به ذکر است که در طول مدت بیمه نامه، بیمه گذار تحت پوشش های بیمه ای مختلفی قرار می گیرد و اگر حادثه ای برای وی رخ دهد، شرکت بیمه گر موظف به پرداخت غرامت و خسارت خواهد بود. شایان ذکر است که خرید بیمه عمر یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری بلند مدت است و اگر قصد سرمایه گذاری کوتاه مدت را دارید این روش انتخاب مناسبی برای شما نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع می توانید به صفحه خرید بیمه عمر برای سرمایه گذاری مراجعه فرمایید.

بهترین سرمایه گذاری در ایران چیست؟

خرید خودرو

همانطور که می دانید قیمت خودرو روزانه در حال افزایش است و به همین خاطر شما با خرید خودرو می توانید سرمایه گذاری خوبی را تجربه کنید. بنابراین اگر توانایی خرید خودرو را دارید حتما به این روش برای سرمایه گذاری طولانی مدت و حتی کوتاه مدت فکر کنید.

سپرده های بانکی

در گذشته سرمایه گذاری در بانک و دریافت سود سالیانه یکی از روش های مناسب برای سرمایه گذاری بود اما امروزه به دلیل بالا بودن نرخ تورم، سرمایه گذاری در سپرده های بانکی برای طولانی مدت انتخاب مناسبی نیست.

خرید ملک و زمین

مشخص است ارزش ملک و زمین هرگز پایین نخواهد آمد پس شما می توانید با تبدیل دارایی های خود به ملک و زمین، ارزش آنرا حفظ کرده و در آینده چندین برابر نمایید. تنها عیب این روش سرمایه گذاری این است که برای خرید ارزان ترین ملک هم باید هزینه زیادی کنید و به همین دلیل قسمت کثیری از افراد نمی توانند این روش را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند.

بهترین سرمایه گذاری در ایران چیست؟

کلام پایانی

در این صفحه انواع روش های سرمایه گذاری بلند مدت و کوتاه مدت در کشورمان معرفی شد و شما می توانید با توجه به شرایط خود هر کدام از این روش ها را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که قبل از سرمایه گذاری در هر کدام از روش های ذکر شده، حتما تحقیقات خود را به درستی انجام دهید تا خدایی ناکرده متحمل هزینه و ضرر و زیان نشوید. امیداریم با انتشار این مطلب توانسته باشیم به شما کمکی کنیم.

کد خبر 650656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.