۱۲۳ هزار و ۴۲۵ فقره تخلف حادثه‌ساز در پایتخت ثبت شد

معاون هماهنگ کننده پلیس راهور تهران بزرگ گفت: دوربین های نظارتی پایتخت تا امروز ۱۲۳ هزار و ۴۲۵ فقره تخلف مرتبط با سرعت، سبقت و تخلفات حادثه‌ساز را ثبت و اعمال قانون کرده‌اند.

به گزارش ایمنا، سرهنگ جهانشاه بهرام‌آبادی امروز _دوشنبه هفتم فروردین‌ماه_ اظهار کرد: اگر چه پایتخت روزهای آرامی را سپری می‌کند، اما این معابر خلوت برای رانندگان محلی برای ارتکاب تخلفات سرعت و سبقت می‌شود که خط قرمز پلیس است و پلیس راهور با این تخلفات که امنیت تردد دیگر شهروندان را به مخاطره می‌اندازد به صورت جدی برخورد می‌کند.

برخورد جدی پلیس با تخلفات سرعت و سبقت در معابر

وی با تاکید بر اینکه شهروندان از سرعت و سبقت در معابر خلوت خودداری کنند، افزود: در ایام نوروز پلیس نامحسوس و دوربین‌های کنترل سرعت نیز با تخلفاتی چون سرعت، سبقت، لایی‌کشی و مواردی از این دست برخوردی جدی خواهند داشت لذا خواهشمند است در روزهای خلوت پایتخت هم با رعایت قانون و تمرکز کامل در سطح شهر تردد نمائید.

رئیس اداره اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ در تمام تقاطع‌ها، معابر و میادین شهر تهران به‌منظور کنترل سرعت‌ها و سبقت‌ها حضور دارند، چرا که برخی رانندگان با دیدن خلوتی معابر برخی رانندگان ممکن است سرعت خودروی خود را بالا ببرند و باعث حادثه و تصادفات دلخراش شوند.

وی افزود: رانندگان در صورت خلوتی معابر باید از عجله و شتاب در معابر خلوت خودداری کنند و با سرعت مطمئنه و حتی کمتر از آن تردد کنند و این احتیاط همان سرعتی است که اگر حادثه‌ای مقابل راننده روی داد و اگر خودرو و مانعی پیش آمد، راننده بتواند خودروی خود را به موقع متوقف و از برخورد پرهیز کند.

بهرام‌آبادی به شرایط ترافیکی پایتخت اشاره کرد و گفت رصد مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودروها در ساعات ابتدایی صبح روز دوشنبه، هفتمین روز از فروردین‌ماه حکایت از معابری خلوت در سطح شهر تهران دارد و وضعیت تردد در معابر مختلف شهر تهران عادی و حادثه و تصادف خاصی گزارش نشده است.

به گفته سرهنگ شریفی، برخی رانندگان ممکن است با دیدن خلوتی معابر شهر تهران، قصد سرعت و سبقت جهت زودتر رسیدن یا قصد انجام حرکات نمایشی و لایی‌کشی که به این دسته از رانندگان توصیه می‌شود فریب خلوتی معابر را نخورند، چرا که همیشه حادثه در کمین است و سرعت‌های بالا همیشه خطرساز و خطرآفرین است؛ پس با رعایت قانون، همواره با سرعت مقرره در سطح معابر خلوت صبحگاهی و خلوت تردد کنید.

کد خبر 650470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.