بهترین آجر نسوز نما کدام است؟ خرید از سایت آجر وندا
بهترین آجر نسوز نما کدام است؟ خرید از سایت آجر وندا

از زمان های قدیم تا کنون استقبال بسیار زیادی از آجر نما به عنوان نمای ساختمان شده است. اما در گذشته این مصالح تنوع بسیار پایینی داشته، مهندسین و بناها نمی توانستند ساختمان های چشم نواز و زیبایی را با آن بسازند.

اما انواع مختلفی از آجر نسوز نماها تولید شده که در این بخش قصد داریم چند نمونه از بهترین نوع آجر نسوز نما را برای شما نام ببریم. با ما باشید.

آجر نسوز نما چیست؟

آجر نسوز نما نوعی از آجرها بوده که وزن کمتری نسبت به آجرهای معمولی دارد. امروزه ما شاهد پیشرفت زیادی در صنعت ساخت و ساز ساختمان ها هستیم، با این وجود هنوز هم از آجر نمای نسوز برای تزیین نما ساختمان استفاده می شود. تولیدکنندگان هنگام ساخت این محصول باید استانداردها و قوانین خاصی را رعایت کرده و به گونه ای آن را تولید نمایند که مقاومت بالایی در برابر سرایت آب، رطوبت، گرما، ضربه و سرما داشته باشد.

به عنوان یکی از مزایای این آجرها می توان به تنوع بسیار بالا در رنگ، سایز و طرح اشاره کرد. قیمت مناسب، نمای زیبا و مقاومت بالا نیز از دیگر مزایای آجر نسوز نما به حساب می آید. انواع مختلفی از آجر نسوز نما وجود دارد و شناخت مدل های متفاوت آن این امکان را به شما می دهد که زیباترین و بهترین آجر نسوز نما را برای ساختمانتان انتخاب کنید.

چگونگی تولید آجر نسوز نما

این محصولات از موادی همچون خاک رس، خاک چینی یا خاک نسوز تولید خواهند شد. علاوه بر این ها، برای تولید آجر نما از برخی فلزات و مواد معدنی استفاده می کنند. ترکیب درصد این مواد هنگام تولید آجر نما تاثیر بسیار زیادی بر روی کیفیت و مرغوبیت محصول دارد.

بعد از ترکیب خاک چینی (یا خاک نسور و رس) با فلزات و مواد معدنی، ترکیب به دست آمده را در قالب جای داده و برای مدت زمان مشخص و طولانی در داخل کوره های مخصوص، حرارت می دهند. با این کار مواد به طور کامل پخته و خشک شده و در نهایت آجر نسوز نما تولید می شود.

میزان حرارت کوره، نوع سوخت کوره و جنس کوره بر روی کیفیت این محصولات بسیار تاثیر می گذارند. طیف رنگ های مختلفی همچون مشکی، قرمز، قهوه ای، سفید و زرد با درصدهای متفاوتی از ترکیب مواد به دست می آید. یکی از عوامل تاثیرگذار بر روی کیفیت آجر نما فاصله قالب از کوره است.

انواع آجر نسوز نما

انواع آجر نسوز نما

شما باید انواع مختلفی از این محصولات را شناخته تا بدانید کدام یک از آن ها را برای ساختمان شما مناسب تر خواهد بود. به همین دلیل شناخت انواع آجر نسوز نما را دست کم نگیرید.

آجر قزاقی چیست؟

در پاسخ به این سوال که آجر قزاقی چیست می توان گفت از بهترین مدل های آجر نما نسوز آجر قزاقی بوده که این محبوبیت بی دلیل نیست. از مهم ترین مزایای این آجر ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت بسیار بالا در هنگام ساخت آجر قزاقی
  • مقاومت بسیار زیاد این محصول در برابر یخبندان، گرمای شدید و تغییرات دمایی
  • نداشتن شوره

این دلایل باعث شده اند تا آجر قزاقی در میان معماران و سازندگان طرفداران زیادی داشته باشد. قیمت این محصولات کمی بیشتر از انواع دیگر آجرهای نسوز بوده و این اختلاف بسیار کم به خاطر کیفیت بالای آجر قزاقی است. برای قیمت و خرید آجر قزاقی می توانید به سایت ها و یا مراکز معتبر در ایران مراجعه کنید.

یکی از معتبر ترین سایت های داخلی، سایت وندا بوده که شما می توانید با مراجعه به آن انواع مختلفی از بهترین آجر نسوز نما را سفارش دهید. آجر قزاقی در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می شود.

آجر لفتون چیست؟

این آجر یکی از پرکاربردترین و مناسب ترین نوع آجر در ساخت ستون و تیغه های ساختمان به حساب می آید. سوراخ هایی بر روی آجر لفتون وجود دارد که باعث می شود وزن آن به صورت قابل توجهی پایین آید. به گونه ای که وزن آجر لفتون کمتر از دیگر انواع آجرها است. این آجر در رنگ های زرد، قرمز، قهوه ای و نارنجی و در ابعاد بسیار متنوعی تولید و به بازار عرضه می گردد.

آجر طرح چرم چیست؟

آجر طرح چرم نمایی یک دست و بسیار زیبا دارد، از همین رو مورد توجه معماران و سازندگان قرار گرفته است. مراحل تولید این محصول به گونه ای است که مقاومت بسیاری در برابر حرارت پیدا کرده و درصد جذب آب آن به کمتر از 5 درصد می رسد. با توجه به این توصیفات یک گزینه عالی برای نمای ساختمان ها به حساب می آید.

دیگر مدل های آجر نسوز نما عبارتند از: آجر نسوز قهوه ای، آجر سفید نسوز، نما چوب، آجر کف، آجر رسی و آجر رستیک.

این آجر ها باید عاری از هرگونه ترک و سوراخی بوده، در غیر این صورت نمی توان از آن ها انتظار کیفیت و مقاومت بالایی داشته باشید. همچنین یک رنگی و یک دستی محصولات، نشان از کیفیت مناسب آن ها است.

جمع بندی

هنوز هم تعداد بسیاری از افراد ترجیح می دهند از آجر نما برای ساخت خانه ها و ساختمان های خود استفاده کنند. انواع مختلفی از آجر نسوز نما وجود داشته و شما باید با توجه نیاز خود یکی از آن ها خریداری نمایید. سایت وندا یکی از سایت های معتبر ایرانی است که انواع آجرهای نما را همچون آجر قزاقی، آجر لفتون و... به فروش می رساند. از همین رو شما می توانید برای خرید آجر نسوز با قیمت مناسب، به این سایت مراجعه کنید.

کد خبر 650147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.