ایران ۶ _ عمان ۳ / جهش چشم‌بسته یوزهای ایرانی به‌سمت فینال آسیا

تیم ملی فوتبال‌ساحلی ایران با پیروزی مقتدرانه شش بر سه مقابل عمان، به فینال رقابت‌های قهرمانی ۲۰۲۳ آسیا صعود کرد و حریف ژاپن شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _شنبه پنجم فروردین‌ماه ۱۴۰۲_ تیم‌های ملی فوتبال‌ساحلی ایران و عمان در چارچوب مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های قهرمانی ۲۰۲۳ آسیا (انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۳ دبی) که به‌میزبانی پاتایا تایلند برگزار می‌شود، از ساعت ۱۷:۰۰ برابر هم صف‌آرایی کردند و در پایان سه وقت‌قانونی، شاگردان علی نادری با پیروزی خوب شش بر سه مقابل عمان، به فینال رقابت‌های فوتبال‌ساحلی آسیا صعود کردند.

نیمه‌نهایی رقابت‌های فوتبال‌ساحلی قهرمانی آسیا

دیدار تیم‌های ملی ایران و عمان

ورزشگاه: جامتین‌آرنا - پاتایا

گل‌ها: محمدعلی مختاری (دقایق ۴ و ۱۸)، محمد مرادی (دقیقه ۷)، عباس رضایی (دقیقه ۲۰)، علی میرشکاری (دقیقه ۲۱) و امیرحسین اکبری (دقیقه ۳۲) برای ایران، سامی فیل البلوشی (دقیقه ۴)، خالد خمیس الارایمی (دقیقه ۱۱) و مسلم مسیگر (دقیقه ۲۲- گل‌به‌خودی) برای عمان

ترکیب تیم‌ملی ایران:

سیدمهدی میرجلیلی، امیرحسین اکبری، محمدجواد خسروی، محمد مرادی، علی میرشکاری و مسلم مسیگر وارد زمین شد، عباس رضایی، سعید پیرامون، مهدی شیرمحمدی، موحد محمدپور، محمدعلی مختاری و رضا امیری‌زاده.

سرمربی: علی نادری

ترکیب تیم‌ملی عمان:

عبدالله مسعود سالم، علی مورایکی، مشعل هلال الارایمی، خالد خمیس الارایمی، یونس خمیس الاویسی، امجد عبدالله الحمدانی، نوح عبدالله البطاشی، منظر هلال الارایمی، یقدان الهینداسی، احمد ربیع الاویسی، سامی فیل البلوشی و سالم محمد الارایمی.

سرمربی: طالب هلال محمد الثناوی

نکات‌ویژه:

شاگردان علی نادری با حضور در نیمه‌نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا، بعد از دو دوره غیبت در بزرگ‌ترین سطح مسابقات فوتبال‌ساحلی، حضور خود را در جام‌جهانی ۲۰۲۳ دبی قطعی کرده بودند؛ یوزه‌ای ایرانی در دور گروهی به ترتیب تیم‌های مالزی، ازبکستان و امارات را شکست دادند و توانستند آمار ۳۲ گل‌زده و ۹ گل‌خورده را به ثبت برسانند. عمانی‌ها نیز پس از برتری مقابل قرقیزستان، کویت و فلسطین در مرحله‌گروهی توانسته بود به دور حذفی صعود کند.

تیم ملی فوتبال‌ساحلی کشورمان با پیروزی قاطعانه و آسان ۱۰ بر صفر مقابل بحرین به دیدار نیمه‌نهایی رسیده بود و تیم ملی عمان نیز پس از به‌راه انداختن جشنواره گل مقابل چین و پیروزی ۱۱ بر صفر موفق شد به مرحله نیمه‌نهایی صعود کند و بدین ترتیب ایران و عمان جواز حضور در مسابقات جام‌جهانی ۲۰۲۳ دبی را به‌دست آوردند اما صعود به جام‌جهانی با چاشنی فینالیست‌شدن و حتی قهرمانی، شیرینی آن را چند برابر می‌کند.

سفیدپوشان در وقت‌اول دیدار امروز برابر عمان به تساوی دو بر دو رسیدند؛ محمدعلی مختاری در دقیقه چهارم ایران را از روی نقطه‌پنالتی پیش انداخت اما چند ثانیه بعد سامی البلوشی بازی را به تساوی کشاند، سپس دقیقه هفتم محمد مرادی گل دوم ایران را وارد دروازه حریف کرد و با این وجود دوباره دقیقه ۱۱ خالد خمیس عمانی‌ها را به بازی برگرداند.

در وقت‌دوم و سوم بازی نوبت به آتش‌بازی بچه‌های علی نادری رسید و دقیقه ۱۸ مجدداً محمدعلی مختاری برای ایران گلزنی کرد، دو دقیقه بعد در وقت سوم عباس رضایی گل چهارم کشورمان را به‌ثمر رساند و یک دقیقه دیگر نیز علی میرشکاری بازی را پنج بر دو کرد. البته دقیقه ۲۲ روی اشتباه مسلم مسیگر بازی پنج بر سه و اختلاف دو تیم کم شد. این پایان کار نبود و گل ششم را امیرحسین اکبری زد تا مُهر تائیدی بر پیروزی ایران مقابل عمان زده شود.

بدین ترتیب تیم ملی فوتبال‌ساحلی ایران که پیش‌تر صعود خود به جام‌جهانی را قطعی کرده است، فردا _یک‌شنبه ششم فروردین‌ماه_ از ساعت ۱۷:۰۰ در فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا برابر ژاپن قرار خواهد گرفت؛ سامورایی‌ها امروز در نخستین بازی نیمه‌نهایی موفق شدند امارات را با نتیجه پنج بر یک شکست دهند.

کد خبر 650116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.