طرح ساماندهی کارکنان برای دولت بار مالی ندارد / ۱۵ میلیون نفر در انتظار تصویب

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تبدیل وضعیت در بسیاری از موارد برای دولت بار مالی ندارد، گفت: درصورتی‌که این طرح تصویب شود، نزدیک به ۱۵ میلیون نفر در کشور خوشحال خواهند شد زیرا بخش زیادی از کارمندان و کارگران شرکتی هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، پیرامون سرانجام طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت اظهار کرد: آخرین خبری که از این طرح داریم این است که شورای نگبهان باید اصلاحات آن را دوباره انجام دهد و درصورتی‌که ایراداتی به این طرح وارد می‌داند، نظرات خود را برای بررسی دوباره به مجلس اعلام کند.

وی افزود: اگر شورای نگهبان ایراداتی به این طرح وارد کند، دوباره به مجلس برمی‌گردد اما درصورتی‌که این طرح تصویب شود، نزدیک به ۱۵ میلیون نفر در کشور خوشحال خواهند شد زیرا بخش زیادی از کارمندان و کارگران شرکتی هستند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی شرکت‌های واسطه‌ای را در حال استثمار نیروهای کار دانست و گفت: سرمایه‌های دولت اکنون به جیب بخش‌هایی ریخته می‌شود که هیچ فعالیتی انجام نمی‌دهند و نقشی در جامعه ندارند، با این حال حدود ۵۰ درصد از حقوق کارگران و کارمندان را دریافت می‌کنند، منابعی که از جیب دولت خارج می‌شود اما به جیب کارگر نمی‌رسد و این شرایط مشکلاتی ایجاد کرده است.

وی بخش دیگری از طرح ساماندهی را مربوط به دغدغه‌های کارمندان معرفی کرد و یادآور شد: کارمندانی هستند که بیش از ۲۰ تا ۲۵ سال سابقه فعالیت به شکل قراردادی و شرکتی دارند و همواره نگران امنیت شغلی خود هستند، لازم است که این کارمندان تبدیل وضعیت شوند تا مشکلات آن‌ها برطرف شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فلاحی با اشاره به اینکه تبدیل وضعیت در بسیاری از موارد برای دولت بار مالی ندارد، ادامه داد: به عنوان مثال دولت ۱۰ میلیون تومان به یک شرکت واسطه‌ای پرداخت می‌کند که پنج میلیون تومان از این مبلغ به دست کارگر می‌رسد و بقیه در جیب شرکت باقی می‌ماند بنابراین ساماندهی استخدام کارکنان این امکان را برای دولت فراهم می‌کند که هشت میلیون تومان از این مبلغ را به کارکنان بپردازد و بقیه را به عنوان حق بیمه و بازنشستگی نگه دارد به همین دلیل می‌توان گفت که ساماندهی یک طرح قابل اجرا برای دولت خواهد بود.

کد خبر 649467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.