محکومیت تحریم‌های اتحادیه اروپا و رژیم انگلیس/استقبال از توافق در پرونده تبادل اسرای یمن

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا و رژیم انگلیس علیه ایران را قویا محکوم کرد و گفت: از توافق حاصله در پرونده تبادل اسرای جنگ یمن که با نظارت سازمان ملل و صلیب سرخ جهانی انجام شد، استقبال می‌کنیم.

به گزارش ایمنا، ناصر کنعانی با اشاره به آشفتگی‌های داخلی اروپا که نارضایتی‌ها و اعتراضات فرانسه تنها گوشه‌ای از آن است، اظهار کرد: از جمله اهداف رویکرد تقابلی اخیر اروپا، تلاش برای انحراف افکار عمومی از بحران فزاینده اقتصادی و اجتماعی و نقض سیستماتیک حقوق بشر در اروپا است که از نگاه ناظران آگاه جهان پنهان نیست.

وی ادامه داد: برخی طرف‌های اروپا به جای دخالت در امور داخلی دیگر کشورها باید با پرهیز از رفتارهای خشن و سرکوب معترضان، نسبت به خواسته‌های واقعی مردم در قلمرو خود مسئولانه و انسانی رفتار کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با اتکا به قدرت ملی، همانند قبل با درایت و استحکام نسبت به چنین اقدامات خودسرانه، غیرقانونی و غیرمنطقی، اقدام متقابل خواهد داشت و در این راستا حق خود را برای پاسخ محفوظ می‌دارد.

کنعانی همچنین از توافق حاصله در پرونده تبادل اسرای جنگ یمن که با نظارت سازمان ملل و صلیب سرخ جهانی انجام شد، استقبال کرد.

وی تلاش دولت نجات ملی یمن در این خصوص را گام مهمی جهت پیشرفت مسائل انسانی و تقویت روند حل و فصل سیاسی بحران یمن دانست.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی ابراز امیدواری کرد که با نتیجه بخش بودن این توافق و تداوم روند آزادی سایر اسرای باقیمانده، اعتماد لازم برای برقراری گفت‌وگوهای سیاسی و صلح فراگیر در یمن فراهم شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 649349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.