پیام تبریک نوروزی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در پیامی، فرارسیدن سال نو شمسی را تبریک گفت.

به گزارش ایمنا، محمد نورصالحی در پیامی فرارسیدن سال نو شمسی را تبریک گفت. متن رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

نفس باد صبا مشک فشان خواهد شد
عالم پیر دگرباره جوان خواهد شد

شاد باش عرض می‌کنم خدمت مردم شریف اصفهان در سراسر این شهر تحسین برانگیز، شهر علم، شهر هنر، شهر جهاد و شهر ایمان و محبت به اهل‌البیت علیه السلام

همراه شدن نوروز باستانی، بهار طبیعت و تقارن آن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیرم.

خدمت همه خانواده‌های شهدا، جانبازان عزیز و آزادگان تبریک ویژه دارم و باید در اینجا یاد کنیم از آن‌هایی که در این لحظه به جای سفره نوروزی، سفره خدمت به مردم و مسافران را انتخاب کرده‌اند.

کارگران، پرستاران، پزشکان، رانندگان، پلیس، خبرنگاران، کارکنان شهرداری اصفهان که در جای جای اصفهان در مسیر راه‌ها، کمپ‌های نوروزی، پارک‌ها و آثار تاریخی خدمت را برای خود به عنوان یک وظیفه بزرگ برگزیده‌اند.

سال گذشته سال پیروزی مردم اصفهان و ایران بود. در صحنه ۲۲ بهمن، آن حضور تکان دهنده، آن حضور توأم با امنیت در حالی که بدخواهان چیز دیگری می‌خواستند. این همدلی و همنوایی به عنوان یک موفقیت اسلامی، ملی، انقلابی و انسانی برای مردم عزیز اصفهان ثبت شد.

سه هدف بلند را در کنار مردم اصفهان در شورای اسلامی شهر دنبال کردیم؛ موضوع اول توجه به بحث حمل و نقل عمومی شهر بود. ۲۸۵ اتوبوس جدید خریداری و ۲۴۰ اتوبوس نوسازی گردید. نظارت بر ادامه اجرای پروژه رینگ حفاظتی بدون یک روز تعطیلی و بودجه گذاری برای بهره برداری از فاز نخست خط دو مترو حد فاصل دارک تا میدان قدس در سال ۱۴۰۳ برنامه‌ریزی شد. نیمی از بودجه شهرداری در زیرزمین جهت مترو و دور شهر جهت رینگ چهارم هزینه خواهد شد.

در کنار این هدف، این شورا به موضوع آلودگی هوا و لزوم انتقال صنایع آلاینده به خارج از حریم شهر (۵۰ کیلومتر) و جایگزین شدن اراضی آنها با شرکت‌های دانش‌بنیان ورود و مطالبه جدی نموده و ان‌شاالله در سال آینده پیگیری‌ها ادامه می‌یابد.

موضوع دوم مطالبه جریان دائمی رودخانه زاینده رود بود؛ در این راستا اقدامات فرهنگی مانند ایجاد دبیرخانه فرهنگی زاینده رود، بازدید میدانی از حوضه آبریز زاینده رود و پروژه‌های انتقال آب و برگزاری جلسات هم فکری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مطالبه جدی از رئیس جمهور و درخواست از رهبر فرزانه انقلاب در دستور کار قرار گرفت، بگونه‌ای که مقام معظم رهبری در بیانات دیدار با مردم اصفهان فرمودند: مساله آب اصفهان مسئله مهمی است، بنده هم دنبال این قضیه بوده‌ام. کارهای خوبی دارد انجام می‌گیرد.پنج شش اقدام که حالا مثلاً ممکن است گفته بشود بعضی از اینها بلند مدت است. خب باشد، بالاخره دارد کار انجام می‌گیرد، دارد پیش می‌رود و ان‌شاءالله حل خواهد شد.

موضوع سوم اهمیت دادن به امور فرهنگی تفریحی شهر بود که در بودجه ۱۴۰۲، دوازده و نیم درصد به این موضوع اختصاص داده شد. پروژه‌های خوبی با همفکری همکارانم در شورا و شهرداری مصوب شد. امیدوارم با فعال شدن ظرفیت‌های مردمی، تحول امیدآفرینی در این امور اتفاق بیفتد و اصفهان در یک کلام شهر زندگی گردد. در آخر از درگاه الهی می‌خواهم تا در سال ۱۴۰۲ با مشارکت شما مردم اصفهان، گام‌های استوار در مسیر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و خدمت رسانی بیشتر به مردم شهید پرور اصفهان برداریم. با آرزوی سلامتی، شادکامی و معنویت برای شما در این سال جدید.»

محمد نور صالحی
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان
یکم فروردین ماه ۱۴۰۲»

کد خبر 649248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.