مدیریت‌های شهری می‌توانند در تحقق شعار سال تاثیرگذار باشند / تلاش برای بازآفرینی شهری

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت‌های شهری متأثر از مدیریت‌ها و شاخص‌های کلان کشور، می‌توانند در تحقق شعار سال رهبر معظم انقلاب مبنی بر «مهار تورم و رشد تولید» تأثیرگذار باشند؛ باید در کل کشور و اصفهان در راستای کنترل افزایش قیمت‌هایی که به دست شهرداری و شوراها است، تلاش و اقدام کنند.

محمد نورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با تبریک فرارسیدن سال نو و بهار معنویت به عموم مردم ایران به‌ویژه شهروندان اصفهان، اظهار کرد: امیدوارم سال جدید پر از خیر و برکت و همراه با افزایش شاخص‌های مثبت اقتصادی باشد.

وی افزود: حدود دو دهه است که رهبر معظم انقلاب در انتخاب شعار سال مسائل اقتصادی را هدف قرار می‌دهند، زیرا این موضوع اهمیت زیادی دارد، سال ۱۴۰۲ نیز با عنوان «مهار تورم و رشد تولید» نام‌گذاری شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در ارتباط با رشد تولید در سنوات گذشته اشاره شده بود که افزایش تولید داخلی به افزایش اشتغال کمک می‌کند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب سال گذشته را با عنوان «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری کردند و دولت و مجموعه فعالانی که می‌توانستند در این حوزه مؤثر باشند، اقداماتی را انجام دادند اما کافی نبود، لذا با توجه به رشد قیمت‌ها و تورمی که سال گذشته شاهد بودیم، سال ۱۴۰۲ را با عنوان «مهار تورم و رشد تولید» نام‌گذاری کردند.

وی تاکید کرد: مدیریت‌های شهری متأثر از مدیریت‌ها و شاخص‌های کلان کشور می‌توانند در تحقق شعار سال رهبر معظم انقلاب مبنی بر «مهار تورم و رشد تولید» تأثیرگذار باشند و باید در کل کشور و اصفهان در راستای کنترل افزایش قیمت‌هایی که به دست شهرداری و شوراها است، تلاش و اقدام کنند.

نورصالحی ادامه داد: مدیریت‌های شهری می‌توانند برای رشد تولید در شهرها، به آسان‌سازی مسیر تولید مسکن و ساخت‌وساز در شهر و ارزان‌کردن این فرایند کمک کنند و در تولید مسکن و اشتغال‌زایی و سایر زمینه‌هایی که ممکن است بتوانند تأثیرگذار باشند، برای مهار تورم و رشد تولید اقدام کنند.

تلاش برای رشد تولید مسکن و بازآفرینی بافت‌های فرسوده در اصفهان

وی با بیان اینکه طی سال گذشته در شورای اسلامی شهر اصفهان، در موضوع اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه این شرکت‌ها مصوبات زیادی داشتیم، گفت: ده‌ها قرارداد با طرحی که شورا مصوب و به شهرداری ابلاغ کرد، با شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد شد که آن‌ها درحال‌حاضر مشغول فعالیت هستند، همچنین تسهیلاتی برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در فضاهای شهری ایجاد شد تا همچون سایر بخش‌ها نظیر پزشکان، مهندسان و وکلا بتوانند در ساختمان‌های مسکونی که معارض و شاکی نداشته باشد و امکان استقرار آن‌ها وجود داشته باشد، فعالیت کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: برای صدور پروانه به نام شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیلات خوبی فراهم شد و حداکثر تلاش‌ها در سال ۱۴۰۱ انجام شد که امیدواریم سال ۱۴۰۲ نیز با الهام گرفتن از شعار سال و اقدام واقعی، در حد توان به جلوگیری از رشد قیمت‌ها و کمک به مهار تورم در سطح مدیریت شهری و به تولیدی که مدیریت شهری متولی آن است، کمک کنیم، البته کمک برای تسریع و تسهیل در امر تولید مسکن و اشتغال‌زایی در این زمینه می‌تواند وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: عمده نگاه ما در سال ۱۴۰۲ باید به بازآفرینی شهری و بازسازی بافت‌های فرسوده باشد که زمینه‌های قانونی از گذشته وجود دارد و در سال جاری نیز می‌توانیم تسهیلات بیشتری قائل باشیم و از این طریق به رشد تولید مسکن و بازآفرینی بافت‌های فرسوده و سایر شاخص‌ها و زمینه‌هایی که مدیریت شهری می‌تواند در این حوزه مؤثر باشد، کمک کنیم.

کد خبر 649214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.