اجرای مصوبات سفر رئیس‌جمهور به اصفهان عزم استانی می‌خواهد

سخنگوی شورای اسلامی استان اصفهان گفت: با توجه به درخواست اعضای شورای اسلامی استان درباره تسریع در اجرایی‌شدن مصوبات سفر ریاست‌جمهوری، استاندار اصفهان قول مساعد داد که دوباره پیگیری لازم انجام و تحقق این مصوبات به اداره‌های شهرستان‌ها اعلام شود.

مهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به دیدار رئیس شورای اسلامی استان با استاندار اصفهان، اظهار کرد: در این دیدار علاوه بر ارائه عملکرد یک‌ساله شورای‌عالی استان، مباحث مختلف و مطالبات شهروندان _که به اطلاع نمایندگانشان در شورای اسلامی استان رسیده بود_، مطرح شد تا درباره آن‌ها تدابیر لازم اتخاذ شود.

وی افزود: طی سال گذشته و در راستای تبصره ۳ ماده ۸۷ درباره ایجاد ارتباط و هماهنگی لازم میان شوراهای شهرستان در محدوده استان جهت حسن انجام وظایف و حل و فصل اختلاف شوراهای استان، اقدامات خوبی صورت گرفته است.

سخنگوی شورای اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه شوراها نمادی از مدیرت محلی و اداره امور کشور به دست مردم هستند، تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا در قاموس مردم‌سالاری دینی پارلمان‌های محلی اما در قامت مجلس ملی معنی شده‌اند، از این رو شوراهای اسلامی استان اصفهان در تلاش هستند به‌گونه‌ای عمل کنند که شهروندان احساس کنند به‌صورت روزانه در چرخه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌ها حضور دارند.

وی یکی از وظایف شورای عالی استان ایجاد ارتباط بین مردم و دولت است، اضافه کرد: افزایش اعتماد شهروندان در گرو اجرای کامل مصوبات استانی دولت است؛ با توجه به سفر ریاست‌جمهوری به استان اصفهان انتظار می‌رود مسئولان استان و شهرستان‌ها به تحقق این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی عملیاتی شدن مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان اصفهان را مستلزم عزم استانی دانست و ادامه داد: با توجه به درخواست اعضای شورای اسلامی استان درباره تسریع در اجرایی شدن مصوبات سفر ریاست‌جمهوری، استاندار اصفهان قول مساعد داد که دوباره پیگیری لازم انجام و تحقق این مصوبات به ادارات شهرستان‌ها اعلام شود.

اسماعیلی با بیان اینکه فقر آموزش باعث بروز بسیاری از مسائل و تخلفات در شوراها است، گفت: حوزه آموزش شوراها یکی از بخش‌های مهمی است که شورای اسلامی استان اصفهان به این موضوع توجه ویژه‌ای دارد و در این خصوص نیز اقدامات ارزشمندی انجام شده است.

وی عنوان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که فرمودند «مسئله زن و خانواده از مسائل درجه یک کشور است»، یکی از رویکردهای شورای اسلامی استان اصفهان در طول یک سال گذشته توجه و رسیدگی به مباحث، مشکلات و نیازهای بانوان بوده بر همین اساس در مسیر تقویت همکاری‌ها با اداره کل بانوان استانداری و ایجاد کمیته تخصصی بانوان گام برداشته شد.

سخنگوی شورای استان اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه از شوراهای شهر و روستا به عنوان نهادهای مدیریتی نام برده می‌شود و وظیفه دارند تا ساختار مدیریت اجرایی کشور را به سمت مشارکت جدی مردم هدایت کنند، امیدواریم با تدابیر اتخاذ شده و اجرای منویات مقام معظم رهبری در شورای عالی استان اصفهان، شاهد افزایش افزایش تعاملات ادارات و نهادهای مختلف در راستای تسهیل اداره امور و تصمیم‌گیری درباره مسائل مختلف شهرها و روستاهای استان باشیم تا گام‌هایی استوار برای توسعه پایدار استان برداشته شود.

کد خبر 648900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.