بررسی کامل فورک شانگهای اتریوم

یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال Ethereum است که در دو سال گذشته مکانیسم شبکه خودش را تغییر داد.

در انجام این تغییر مشکلات زیادی گریبان‌گیر تیم بنیاد اتریوم و صد البته سرمایه‌گذاران آن شده است که به نظر بسیاری از کارشناسان این تحول ارزش تحمل سختی‌ها را دارد.

افرادی که در این بازار فعالیت دارند باید از تاثیر اخبار روز استفاده کنند تا بتوانند سود زیادی به دست آورند. در حال حاضر Ethereum هم برای هولد و هم برای ترید کردن یک گزینه مناسب است که زیر ذره‌بین افراد زیادی قرار دارد. در این مطلب می‌خواهیم با بررسی کامل فورک شانگهای اتریوم به شما کمک کنیم تا تصمیم درستی در سرمایه‌گذاری بگیرید.

آپدیت شانگهای اتریوم چیست؟

یکی از بزرگ‌ترین تغییرات در بازار سرمایه را در ارز ETH شاهد شدیم که مکانیسم شبکه خودش را از اجماع اثبات کار به اثبات سهام تغییر داد. برای انجام این تغییر آپدیت‌های مختلفی در سال 2020 و 2022 انجام شده است که ازجمله آن‌ها می‌توان به به‌روزرسانی بیکن چین و مرج اشاره کرد.

پس از انجام آپدیت بیکن چین ارزهای استیک شده به حالت قفل درآمدند و کاربران نتوانستند سرمایه خود را نقد کنند. در ابتدای سال 2023 تیم بنیاد این ارز اعلام کرد که در اواسط سال 2023 آپدیتی با نام شانگهای انجام خواهد شد که پس از آن همه ارزهای قفل شده قابل برداشت خواهند بود.

توجه داشته باشید که این ارزهای استیک شده نزدیک به 14 درصد کل اتریوم‌های بازار هستند و می‌توانند تاثیر زیادی در روند بازار داشته باشند. به این ترتیب مشخص می‌شود که آپدیت شانگهای یکی از رویدادهای مهم در تاریخ ارز ETH و همچنین کل بازار است. هارد فورک شانگهای را می‌توان از جهات زیادی بررسی کرد.

منظور از هارد فورک چیست؟

هارد فورک به این معنا است که در شبکه بلاکچین تغییرات غیرتصادفی انجام می‌شود که با پروتکل قبلی ناسازگار است. برای درک کامل مفهوم هارد فورک می‌توانید منابع دیگری را مطالعه کنید تا متوجه شوید که شانگهای یک رویداد بسیار مهم است.

آشنایی با Ethereum Improvement Proposal (EIP)

برای درک کامل به‌روزرسانی شانگهای لازم است مفهوم پروپوزال‌های بهبود اتریوم که به اختصار EIP گفته می‌شود، آشنا شوید. این آپدیت را می‌توان یک هارد فورک بزرگ دانست که از 4 EIP تشکیل شده که آشنایی با آن‌ها برای افرادی که در بازار سرمایه فعالیت دارند بسیار مهم است.

EIP-3651

محبوبیت‌های کوین‌بیس‌های مستقیم روزبه‌روز بیشتر می‌شود و برای این مهم باید هنگام شروع تراکنش، آدرس کوین بیس در حالت گرم قرار گرفته باشد. به‌صورت خلاصه می‌توان گفت که این پروپوزال علاوه بر سرعت دادن به تراکنش‌ها باعث کاهش هزینه‌ها نیز خواهد بود.

EIP-3855

حتما می‌دانید که عدد صفر در کدها دارای ارزش است و کاهش صفرهای کد یکی از موارد بسیار مهم برای کارکنان این عرصه محسوب می‌شود. در این پروپوزال از آپدیت شانگهای سعی بر این است که اندازه کدها به قدر کافی کاهش یابند و به همین ترتیب احتمال تناقض در کدها نیز به حد بالایی پایین بیاید.

پس از این آپدیت انتظار می‌رود که تناقض کدها به حداقل برسد و به این ترتیب امنیت سیستم بسیار بالاتر از حالت قبلی خواهد بود.

EIP-3860

اولین گرهی که این پروپوزال باز می‌کند اطمینان از شارژ initcode است. در گام بعدی سیستم مالی توسعه‌پذیری باید ایجاد شود تا بتواند برای آینده نیز برنامه مشخصی داشته باشد. به این ترتیب افراد با محدودیت‌های شبکه به‌راحتی می‌توانند روبرو شوند و به زبان ساده شبکه منعطف‌تر خواهد شد.

EIP-4895

اعتبارسنجی‌هایی که در بیکن چین انجام شده به کمک این پروپوزال قابل برداشت خواهند بود. به این ترتیب ریسک آسیب به شبکه اصلی از میان می‌رود و هر کاربر خودش می‌تواند عملیات برداشت را انجام دهد. این 4 مرحله زمانی که همگی اجرا شوند آپدیت شانگهای تکمیل می‌شود.

افراد علاقه‌مند می‌توانند جزئیات بیشتر این پروپوزال‌ها را در مقاله‌های دیگر دنبال کنند. در ادامه در مورد قیمت اتریوم در بازار قبل و پس از این آپدیت بحث خواهیم کرد.

بررسی کامل فورک شانگهای اتریوم

آیا قیمت اتریوم با تکمیل آپدیت شانگهای سقوط می‌کند؟

شاید تجربه‌های تلخی در دو سال اخیر برای سرمایه‌گذاران اتریوم روی داده باشد، اما پس از چندین آپدیت و انتشار خبر آپدیت شانگهای قضیه کاملا متفاوت شد. اگر قیمت این ارز را دنبال کرده باشید متوجه می‌شوید که روزبه‌روز وضعیت بهتری پیدا می‌کند و به یک گزینه مناسب سرمایه‌گذاری تبدیل شده است.

افراد زیادی این احتمال را می‌دهند که پس از شکسته شدن قفل ارزهای استیک شده، اکثر افراد شروع به فروش کنند. با توجه به اینکه مقدار این ارزها حدود 14 درصد کل بازار اتریوم است، ممکن است شاهد سقوط قیمت آن شویم.

به ادعای تیم بنیاد این ارز آپدیت شانگهای در ماه مارس 2023 انجام خواهد شد که کمی بعید به نظر می‌رسد. با این حال هر زمان که این قفل شکسته شود حتی اگر اتریوم با فشار فروش روبرو شود، آینده درخشانی منتظر آن است و افراد زیادی در آن سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

خرید اتریوم

در حال حاضر بازار کریپتوکارنسی وضعیت خوبی دارد و به همین دلیل می‌توان برای سرمایه‌گذاری به سمت ارزهای معتبر رفت. تریدرهای حرفه‌ای در داخل کشور درآمدهای دلاری دارند و شما نیز می‌توانید با انتخاب درست در ارز و زمان ورود و خروج معامله درآمد مناسبی داشته باشید.

از صرافی‌های معتبری که در داخل کشور خدمات ارزنده‌ای را به هم‌وطنان ارائه می‌دهد، صرافی والکس است. امنیت بالای شبکه، کارمزد کمتر، امکانات بیشتر و ... ازجمله مزایای والکس است که می‌توانید با ورود به سایت بیشتر با این مجموعه آشنا شوید.

برای خرید اتریوم و دنبال کردن قیمت آن می‌توانید در والکس حساب کاربری خودتان را به‌صورت آنلاین باز کنید و با آرامش خاطر فعالیت نمایید.

جمع بندی

به پیشرفت تکنولوژی می‌توان در پیشرفت ارزهای دیجیتال به‌طور واضح پی برد. در یک دهه گذشته بدون هیچ تردیدی بازار کریپتوکارنسی یکی از پررونق‌ترین مسیرهای سرمایه‌گذاری بود. در این مطلب سعی کردیم تا شمارا با اهمیت آپدیت شانگهای اتریوم آشنا کنیم تا بتوانید برای سرمایه‌گذاری در این ارز در آینده تصمیم درستی بگیرید.

منبع :

https://wallex.ir/blog/ethereum-shanghai-upgrade/

کد خبر 648691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.