انواع پروژکتور ال ای دی و بهترین مارک پروژکتور

انواع پروژکتور ال ای دی امروزه در قسمت‌های مختلفی از زندگی ما دیده می‌شوند و می‌توان آن‌ها را در فروشگاه‌ها، خیابان‌ها و ساختمان‌های مختلف مشاهده کرد.

به گزارش ایمنا، کاربرد پروژکتور ال ای دی روز به روز گسترده تر می‌شود و پروژکتورهای ال ای دی جای خود را در قسمت‌های مختلفی از روزمرگی‌های ما باز کرده‌اند. در این مقاله می‌خواهیم به معرفی انواع پروژکتورهای LED بپردازیم و بهترین برندهای تولیدکننده را به شما معرفی کنیم.

انواع پروژکتور LED از نظر کاربرد

بسته به اینکه از نورافکن‌های LED در چه جایی استفاده می‌شود، این محصولات را در دسته‌های مختلفی قرار می‌دهند. برای مثال چراغ خیابانی ال ای دی یک نوع خاص و پرکاربرد از انواع نورافکن‌های LED است که برای روشن کردن معابر مورداستفاده قرار می‌گیرد. این محصول معمول شدت نور زیادی داشته و می‌تواند آن را در زاویه گسترده‌ای پخش کند. علاوه بر این، چراغ‌های سوله‌ای کارگاهی هم از دیگر انواع پروژکتور ال ای دی هستند که در صنایع بسیار کاربرد دارند و به خوبی در برابر ضربه یا نفوذ گرد و غبار مقاوم سازی شده‌اند.

انواع پروژکتور ال ای دی از نظر منبع نوری

امروزه تکنولوژی ساخت پروژکتورهای ال ای دی بسیار پیشرفت کرده و به جای دیودهای نوری ساده‌ای که در ساختار لامپ‌های قدیمی‌ استفاده می‌شد، از دیودهای ساطع کننده نور بر روی یک چیپ استفاده می‌شود. از این نظر می‌توان انواع پروژکتور ال ای دی را در 3 دسته زیر تقسیم بندی کرد:

پروژکتور SMD

پروژکتور SMD یکی از انواع نورافکن LED است که در ان تعداد بسیار زیادی لامپ بر روی یک برد لحیم شده‌اند. در نتیجه می‌تواند نور را به صورت گسترده در فضاهای باز یا دارای متراژ زیاد منتشر کند. از آنجا که شار نوری انواع پروژکتور اس ام دی از 7500 تا 22500 لومن متفاوت است؛ می‌توانید برای روشنایی فضاهای مختلف از آشپزخانه و اتاق خواب گرفته تا سالن و رستوران از آن استفاده کنید. اندازه کوچک این نوع پروژکتورها، امکان استفاده از آن‌ها را به عنوان نور تزیینی هم فراهم کرده است.

پروژکتور COB

یکی دیگر از انواع پروزکتور ال ای دی به نام COB شناخته می‌شود که تکنولوژی تقریبا قدیمی‌تری در مقایسه با SMD دارد؛ با این حال می‌تواند نور را به صورت متمرکز منتشر کند. به همین دلیل است که بیشتر برای تزیین کانتر آشپزخانه، موزه‌ها، گالری‌های نقاشی و خوشنویسی، فضای کافی شاپ، جایگاه‌های عروس و داماد در تالارها یا هر جایی که سقف بلند داشته باشد، استفاده می‌شود. علاوه بر این، به دلیل اینکه این مدل از پروژکتورهای LED به خوبی در برابر شرایط محیطی مقاوم سازی شده‌اند، می‌توان از آن‌ها برای نورپردازی نمای ساختمان هم استفاده کرد.

پروژکتور رنگی

یکی از جالبترین انواع پروژکتور ال ای دی، پروزکتور رنگی است که در دو نوع تک رنگ و مولتی کالر در بازار به فروش می‌رسد. این نوع نورافکن‌ها بیشتر جنبه تزیینی دارند و می‌توان با استفاده از آن‌ها جلوه‌های رنگی متفاوتی را ایجاد کرد. به همین دلیل برای تزیین باغ، رستوران، تالار یا ساختمان‌های تجاری بسیار پرکاربرد هستند.

بهترین مارک پروژکتور ال ای دی

هرچند طول عمر محصولات LED در مقایسه با دیگر محصولات روشنایی بسیار بیشتر است؛ اما باید دقت کنید که برند سازنده و کیفیت مواد مورداستفاده در ساختار این محصولات، تا حد زیادی بر روی عمر مفید آن‌ها اثرگذار است.

انواع پروژکتور ال ای دی و بهترین مارک پروژکتور

به همین دلیل در زمان خرید انواع پروژکتور ال ای دی باید بهترین برندهای این محصول را بشناسید که عبارتند از:

مازی نور

مازی نور از بهترین برندهای تولیدکننده انواع پروژکتور ال ای دی، به ویژه چراغ خیابانی است که کلیه محصولات خود را بر اساس استاندارد IP65 می‌سازد. به همین دلیل از پروژکتورهای مازی نور می‌توانید با خیال راحت در فضاهای آلوده مانند خیابان‌ها و محیط‌های صنعتی استفاده کنید.

گلنور

یکی دیگر از برندهای بسیار خوب در زمینه تولید انواع پروژکتور ال ای دی که در ایران مشغول به فعالیت است، گلنور نام دارد. محصولات گلنور بازه بسیار گسترده‌ای را از چراغ‌های خطی گرفته تا چراغ خیابانی و نورافکن‌ها در بر می‌گیرند. پروژکتور LED گلنور به دلیل قدرت انتشار یکنواخت نور در محیط و طول عمر بسیار بالا در میان مصرف کنندگان بسیار محبوب هستند.

پارس شعاع توس

از دیگر مارک‌های برتر در زمینه تولید انواع پروژکتور ال ای دی می‌توان به پارس شعاع اشاره کرد که 24 ماه گارانتی معتبر را برای کلیه محصولات خود ارائه می‌دهد. این برند ایرانی دارای یک بخش اختصاصی برای کنترل کیفی محصولات تولیدی است که خیال مصرف کنندگان را از بابت طول عمر محصولات راحت خواهد کرد.

دایان نور

یکی از برندهای جدید ام خوشنام در زمینه تولید انواع پروژکتورهای ال ای دی به نام دایان نور شناخته می‌شود که مدل‌های مختلفی از این محصول را در سری‌های لومکس، بیتا، کیا و نورا به بازار عرضه کرده است. در میان محصولات دایان نور می‌توانید پروژکتورهای ال ای دی 40 تا 100 وات را مشاهده کنید که از منابع نوری باکیفیت SMD و COB هم بهره می‌برند.

سخن پایانی

انواع پروژکتور ال ای دی را در این مقاله به شما معرفی کردیم و گفتیم که هریک از آن‌ها بسته به کیفیت ساخت و مشخصات نوری که دارند، در جاهای خاصی مورداستفاده قرار می‌گیرند. از سوی دیگر بهترین برندهای تولیدکننده پروژکتور ال ای دی را هم به شما معرفی کردیم. دقت داشته باشید که این محصولات را حتما باید از یک فروشگاه معتبر تهیه کنید که از نظر کیفیت ساخت مشکلی نداشته باشد و بتواند تا مدت زیادی برای شما کار کند. از سوی دیگر اگر قرار است انواع پروژکتور LED را در فضای آزاد یا نمای ساختمان نصب کنید، حتما به درجه حفاظتی IP آن دقت کرده و قاب پروزکتور هم تهیه نمایید.

کد خبر 646001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.