بازداشت یک سلبریتی‌نما در اینستاگرام

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از بازداشت فردی که با جعل هویت تعداد زیادی از اشخاص مشهور کشور در اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری از کاربران در این فضا کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایمنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی اظهار کرد: چندی پیش تعدادی از اشخاص مطرح و شناخته شده کشور در مراجعات جداگانه به پلیس فتا اعلام کردند فرد یا افرادی ناشناس تحت عناوین مختلف با نام و تصاویر آن‌ها حساب کاربری در اینستاگرام ایجاد کرده و در این پوشش اقدام به دریافت وجه و کلاهبرداری از کاربران این فضا کرده است.

وی با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند، افزود: در بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد مجرم دارای یک صفحه اینستاگرامی است و هر بار نام و تصویر آن را به یکی از افراد مشهور تغییر داد و با سوءاستفاده از جایگاه اجتماعی شکات در کشور و استفاده از تصاویر آرشیوی کمتر دیده شده اقدام به جمع‌آوری وجه نقد از کاربران تحت عناوینی مانند جمع‌آوری کمک‌های مالی برای نیازمندان و … است.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به اینکه صفحه اینستاگرامی این فرد بیش از ۱۰۰ هزار دنبال کننده داشت، تصریح کرد: ماموران پلیس فتا پایتخت با بهره گیری از روش‌های علمی مجرم را در فضای مجازی شناسایی و با به دست آمدن اطلاعات هویتی وی و پس از انجام تشریفات قضایی او را در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به پلیس فتا انتقال دادند.

او با اشاره به انتقال متهم به مقر انتظامی و انجام بازجویی از وی گفت: مجرم در تحقیقات به‌عمل‌آمده به جعل هویت چند نفر از افراد مشهور و شناخته شده در شبکه اجتماعی اینستاگرام و دریافت وجه از بیش از ۲۰ نفر از شهروندان اعتراف و ابراز پشیمانی کرد. او همچنین انگیزه خود از این اقدام را کسب مال نامشروع و مطرح شدن در فضای مجازی عنوان کرد.

سرهنگ معظمی گودرزی خاطرنشان کرد: برای متهم دستگیر شده پرونده‌ای تشکیل شد و این فرد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

منبع: صداوسیما
کد خبر 645755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.