تخصیص بودجه ۲۳۳ هزار یورویی به کربن‌زدایی حمل‌ونقل

شهرهایی از فنلاند، اسپانیا، ترکیه و بریتانیا به‌عنوان بخشی از نخستین چالش تأثیرات آب‌وهوایی شهرهای پایدار، بودجه‌ای ۲۳۳ هزار یورویی دریافت کردند تا سریع‌تر برنامه‌های سبز خود را پیاده‌سازی کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اروپا به‌دنبال انجام وظایف اقلیمی خود و سرمایه‌گذاری روی کشف روش‌های دستیابی سریع به بی‌طرفی آب‌وهوایی و به‌اشتراک‌گذاری دانش و تجربیات خود در این زمینه با سراسر اروپا و جهان است. دست‌یابی به بی‌طرفی آب‌وهوایی اقدامی بسیار دشوار است، اما با انجام پروژه‌های آزمایشی می‌توان ثابت کرد که اقدامی غیرممکن نیست و جوامع می‌توانند راه خود را به‌سوی تغییر هموار کنند.

در همین راستا، شهرهای اسپو در فنلاند، اولوت در اسپانیا، کاراسو در ترکیه و هاکنی در بریتانیا بودجه‌ای ۲۲۳ هزار یورویی دریافت کردند تا راه‌حل‌هایی ارائه دهند که گذار به حمل‌ونقل پاک‌تر، سبزتر و هوشمندانه‌تر آن‌ها را به‌عنوان بخشی از نخستین چالش تأثیرات آب‌وهوایی شهرهای پایدار تسریع می‌کند. این اقدام به دنبال یک فراخوان آزاد برای شهرداری‌های سراسر اروپا در نوامبر ۲۰۲۲ انجام گرفت که خواستار ارائه پروژه‌هایی به‌منظور کربن‌زدایی حمل‌ونقل در شهرهای اروپایی، تسریع پذیرش راه‌حل‌های حمل‌ونقل پایدار و بهبود کیفیت زندگی در شهرها بود.

از مجموعه‌ای متشکل از ۴۳ درخواست از ۱۹ کشور، شهرهای هاکنی، اسپو، اولوت و کاراسو برای اجرای پروژه‌های آزمایشی خود کمک‌هزینه‌ای از ۴۶ هزار تا ۶۵ هزار یورو دریافت کردند چراکه پیشنهادهای آن‌ها به دلیل «رویکردهای نوآورانه، حمایت قوی دولت شهری و قابلیت تکرار در مقیاس‌بزرگ در شهرهای دیگر» برجسته بود.

طرح پیشنهادی هاکنی در این برنامه گسترش استفاده از دوچرخه‌های باری بود که به آن مبلغ ۶۵ هزار یورو اختصاص یافت. اسپو با پیشنهاد کمک به مهاجران برای گسترش دوچرخه‌سواری مبلغ ۵۶ هزار یورو دریافت کرد، به اولوت ۵۶ هزار یورو اختصاص یافت تا طرح خود را برای ایجاد محفظه‌های ایمن دوچرخه به‌منظور کاهش اضطراب دوچرخه‌سواران و پیشگیری از سرقت دوچرخه‌ها توسعه دهد و به کاراسو به‌منظور ایجاد راهروهای مسافرتی امن برای شهروندان ۴۶ هزار یورو پرداخت شد.

پروژه‌های آزمایشی از هم‌اکنون تا پایان سال ۲۰۲۳ اجرا خواهند شد و هوای پاک‌تر، حمل‌ونقل ایمن‌تر و ازدحام و آلودگی صوتی کمتری را به شهروندان ارائه می‌دهند و در عین حال از اهداف آب‌وهوایی گسترده‌تر قرارداد سبز اروپا، چارچوب حمل‌ونقل شهری و مأموریت شهرهای اتحادیه اروپا حمایت می‌کنند.

تخصیص بودجه ۲۳۳ هزار یورویی به کربن‌زدایی حمل‌ونقل

کد خبر 645090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.