با حضور نخبه‎‌ها قله‌های بزرگی را فتح کردیم

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه صنعتی اراک گفت: گذشته به ما ثابت کرده است که هرکجا نخبه‌های علمی ما با روحیه و امید وارد میدان شدند، شاهد دستاوردهای بزرگی بودیم و قله‌های بزرگی را فتح کردیم.

سیدمرتضی حسینی‌مطلق در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: این بیانیه ابتدا گذشته‌ای را ترسیم می‌کند که چه تاریخ و مشکلاتی داشتیم بعد از آن ظرفیت‌های حال حاضر را براساس اراده مردم و انقلابی که با رهبری حکیمانه امام (ره) توانستیم بدان دست پیدا کنیم، مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی افزود: در این برنامه رهبر انقلاب اشاره‌ای به مبحث پیشرفت می‌کنند؛ ایشان هرکجا برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی صحبت از پیشرفت و تکنولوژی می‌شود بر امید تاکید دارند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی اراک خاطرنشان کرد: مواردی که بتوانیم به آن امید داشته باشیم بسیار زیاد است. گذشته به ما ثابت کرده هرکجا نخبگان علمی ما با روحیه و امید وارد میدان شدند، شاهد دستاوردهای بزرگی بودیم و قله‌های بزرگی را فتح کردیم.

حسینی‌مطلق ادامه داد: زمانی که صحبت از پیشرفت و دستاورد می‌کنیم به این معنا نیست که هیچ مشکل و نقصی در جامعه اسلامی بعد از انقلاب نداریم، انکار مشکلات نوعی حماقت است. تحریم‌ها و تورم‌ها را می‌بینیم، اما این طبیعت جامعه‌ای است که می‌خواهد روی پای خودش بایستد.

وی با اشاره به حوزه‌هایی که در آن‌ها پیشرفت داشته‌ایم، گفت: زمانی که عراق به ایران حمله کرد برای داشتن ابتدایی‌ترین امکانات دفاعی مجبور به التماس بودیم، اما اکنون به جایگاهی رسیدیم که قدرت‌های بزرگ جهان خواهان برخی تجهیزات ما هستند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی اراک تصریح کرد: ایرانی که متکی به اراده مردم است به جایگاهی دست یافته که نه تنها در منطقه بلکه در جهان شناخته شده است.

حسینی‌مطلق با اشاره به افزایش امید به زندگی در بین مردم ایران افزود: بررسی‌های آماری نشان می‌دهد ایران در حوزه رفاهیات و افزایش امید مردم به زندگی از خیلی کشورهای دیگر که خود را به‌عنوان کشورهای متمدن معرفی می‌کنند بالاتر است، البته این‌ها بدین معنا نیست که ما هیچ مشکلی نداریم، این مشکلات باید توسط دولت و تدابیری که اندیشیده می‌شود پیگیری و رفع شود.

وی درباره اینکه نقش دانشگاه و اساتید در این مسیر رفع مشکلات چیست، با اشاره به صحبتی از شهید بهشتی ادامه داد: با توجه به شعارهای چندسال اخیر رهبری که اکثریت بر مبنای اقتصاد بوده است، مهم‌ترین نقش دانشگاه در این خصوص توسعه ارتباط صنعت با دانشگاه است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی اراک گفت: درحال‌حاضر بالاترین کار فرهنگی، توسعه ارتباط بین دانشگاه و صنعت است، اگر این موضوع محقق شود بسیاری از بیکاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی قابل کنترل است. علمی که توسط اساتید به دانشجویان منتقل می‌شود نباید فقط در حد کتاب و علوم تئوری باقی بماند، باید علم در صحنه صنعت به کار گرفته شود تا موجب رشد و پیشرفت اقتصادی کشور شود.

کد خبر 643499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.