استفاده از ظرفیت تئاتر خیابانی در طرح «مأموریت ویژه»

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان گفت: برای برگزاری طرح «مأموریت ویژه» از تعدادی ربات انسان‌نما استفاده می‌شود که این ربات‌های فضایی در فاصله چند ثانیه تا سبز شدن چراغ راهنما، به سمت خودروهای تک‌سرنشین می‌روند و نسبت به موضوع آلودگی هوا به آن‌ها هشدار می‌دهند.

سیدمهدی سجادزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در ادامه برنامه‌های کمپین «آدم و هوا» که از دی‌ماه امسال شروع شده، برنامه‌ای با عنوان «مأموریت ویژه» طراحی شده که قرار است بر سر چهارراه‌های شهر اصفهان اجرا شود.

وی با بیان اینکه این ویژه‌برنامه تفاوت‌هایی با رویدادهای گذشته اداره توسعه فرهنگ شهروندی دارد، تصریح کرد: در برنامه‌های پیشین از هنرمندان تئاتر برای انتقال پیام‌های مورد نظر هدف طرح‌ها استفاده می‌کردیم که هنرمندانی بر سر چهارراه‌ها مستقر و در یک زمان کوتاه به اجرای برنامه می‌پرداختند.

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در این مرحله یک داستان سورئالیستی با این پیش فرض وجود دارد که آدم فضایی‌ها وارد اصفهان می‌شوند تا مشکل آلودگی هوا را حل کنند، ادامه داد: برای برگزاری این رویداد از تعدادی ربات انسان‌نما استفاده می‌شود؛ این ربات‌های فضایی در فاصله چند ثانیه تا سبز شدن چراغ راهنما، به سمت خودروهای تک‌سرنشین می‌روند و نسبت به همین موضوع به آن‌ها هشدار می‌دهند.

وی تصریح کرد: قرار است این طرح از هفته جاری در محدوده شماری از چهارراه‌های شهر اصفهان همراه با تولید آثار رسانه‌ای ویژه اجرا شود و طی آن آثاری در قالب ویدئو کلیپ، ویدئو استوری و دیگر محتواهایی که بتوان در فضای مجازی بارگذاری کرد، تولید شود.

سجادزاده اظهار کرد: این طرح بر سر چهارراه‌هایی که زمان بیشتری ماشین‌ها پشت چراغ قرمز متوقف می‌مانند اجرا می‌شود تا گروه ربات‌های فضایی بتوانند پیام خود را در این فاصله زمانی به مخاطب مورد نظرشان انتقال دهند.

وی با بیان اینکه رویداد مأموریت ویژه در اسفندماه با توجه به شلوغی و ترافیک شب عید اجرا می‌شود، اضافه کرد: در کمپین آدم و هوا با پدیده‌های مختلفی دست و پنجه نرم می‌کنیم؛ پدیده مازوت و اجرای برنامه‌ای با عنوان «مکتب مازوت» در همین راستا تدارک دیده شده بود که نصب تابلوها و برپایی کارگاه‌هایی در این زمینه انجام گرفت. ماحصل اجرای طرح مکتب مازوت ۵۰ طرح بود که از امروز در ۲۰ ایستگاه متروی اصفهان نصب می‌شود و در معرض دید عموم مردم قرار می‌گیرد.

استفاده از ظرفیت تئاتر خیابانی در طرح «مأموریت ویژه»

رونمایی از کتاب مکتب مازوت

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی معاونت اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری اصفهان ادامه داد: کتاب مازوت همین رویداد که هم اکنون در حال آماده سازی نهایی است، بزودی رونمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح آدم و هوا تا زمانی که شاهد آلودگی هوا باشیم، ادامه دارد، افزود: تا امروز سه فصل این رویداد شهری برگزار شده و تلاش داریم در اواخر اسفندماه اختتامیه این طرح را برگزار شود.

سجادزاده گفت: دو مسابقه نیز در قالب طرح آدم و هوا فراخوان آن ارسال و اجرا شده است. دو مسابقه با عنوان‌های بهترین عبارت و نقاشی در این کمپین برگزار شد که به دلیل استقبال خوب دانش آموزان، تا دهم اسفندماه تمدید شده است.

وی خاطر نشان کرد: مسابقه نقاشی ویژه مقطع ابتدایی، پایه‌های اول تا سوم و مسابقه بهترین عبارت برای پایه‌های هفتم تا نهم مقطع متوسطه طراحی شد، محور هر دو رویداد هم آلودگی هوا بود. بهترین عبارت در فضای مجازی طراحی شده بود و مسابقه نقاشی را در سطح مدارس با همکاری مدیران مدارس اجرا می‌کنیم.

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی معاونت اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری اصفهان گفت: پیش بینی می‌کنیم بیش از ۱۰ هزار نفر در این رویداد مشارکت کنند. همچنین در مراسم اختتامیه‌ای که اسفندماه برگزار خواهیم کرد از برگزیدگان دو فراخوان بهترین عبارت و نقاشی هم تقدیر خواهیم کرد. همچنین از هنرمندان شرکت کننده در کارگاه مازوت، همکاران در معاونت حمل و نقل، معاونت فرهنگی، پلیس راهور و همه افرادی که در برگزاری فصل سوم کمک کردند تقدیر خواهد شد.

وی تاکید کرد: پرونده این فصل آدم و هوا در سال جاری با اجرای این طرح‌ها خاتمه می‌یابد و سال آینده و با تداوم آلودگی هوا، آدم و هوا ادامه خواهد یافت.

کد خبر 641439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.