اصلاح هندسی معابر با هدف رفع گره‌های ترافیکی شهر

شهردار زرین‌شهر گفت: این پروژه با صرف هزینه‌ای بیش از ۳۱۰ میلیارد ریال شامل هزار مترمربع آسفالت، ۷۰۰ مترمربع جدول‌گذاری و همچنین اجرای نصب علائم راهنمایی و رانندگی به مرحله اجرا رسید.

حسن اسماعیلی احمدی در حاشیه آیین بهره‌برداری از پروژه ترافیکی سه‌راه بلوار شهید باهنر به بلوار جانبازان زرین‌شهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: زرین‌شهر به‌دلیل واقع شدن در مسیر تردد شهرهای مختلف شهرستان در بعضی خیابان‌ها با معضل جدی و چالش رو به رشد گره ترافیکی روبه‌روست و این مسئله نارضایتی شهروندان را به همراه داشته است.

وی افزود: چرایی قفل ترافیکی بعضی معابر شهری زرین‌شهر در نشست‌های متعدد بررسی شد تا درباره رفع این چالش تصمیمات کارشناسی اتخاذ شود و یکی از این معابر مسیر اتصال بلوار شهید باهنر به بلوار جانبازان بود که به‌دلیل تردد اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های بین شهری بار ترافیکی جالب توجهی را به همراه داشت.

شهردار زرین‌شهر تصریح کرد: پس از اخذ مجوز از شورای ترافیک شهرستان لنجان اصلاح هندسی سه‌راه خیابان شهید باهنر به بلوار جانبازان زرین‌شهر در دستورکار قرار گرفت تا شاهد سهولت در دسترسی از طریق بلوار باهنر به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین دسترسی‌های ورودی به شهر باشیم.

وی با اشاره به عزم مدیریت شهری برای حل معضل ترافیک مطرح کرد: این پروژه با صرف هزینه‌ای بیش از ۳۱۰ میلیارد ریال شامل هزار مترمربع آسفالت، ۷۰۰ مترمربع جدول‌گذاری و همچنین اجرای نصب علائم راهنمایی و رانندگی به مرحله اجرا رسید.

اسماعیلی احمدی خاطرنشان کرد: سرعت بخشیدن به اجرای طرح‌های ترافیکی، افزایش ظرفیت پارکینگ‌ها و بازگشایی و اصلاح معابر ازجمله مباحثی است که مورد توجه شهرداری قرار دارد تا شاهد تردد ایمن و آسان شهروندان باشیم.

وی یادآور شد: ارتقا و افزایش سطح فرهنگ عمومی و فرهنگ رانندگی شهروندان یکی از شاخص‌ها و فاکتورهای اساسی در باز شدن گره ترافیکی شهرها در کنار اجرای پروژه‌های شهری و زیرساخت‌ها قلمداد می‌شود. از این رو نهادینه کردن این مهم نیز باید در اولویت دستگاه‌های متولی برای نظم‌بخشی و ساماندهی وضعیت ترافیکی قرار گیرد.

کد خبر 639939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.