لزوم ترویج استفاده از حمل‌ونقل پاک بین شهروندان مشهد

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: برگزاری همایش‌های دوچرخه‌سواری علاوه بر ترویج نشاط، تفریح و ورزش موجب ترویج استفاده از مدهای کم آسیب همچون دوچرخه و حمل‌ونقل پاک می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، ایمان فرهمندی در همایش دوچرخه سواری که همزمان با فرارسیدن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و با هدف ترویج تردد با دوچرخه به عنوان حمل‌ونقل پاک در منطقه دو برگزار شد، اظهار کرد: امروزه یکی از مسائلی مهم کلان‌شهرها بحث آلودگی هوا و مشکلات زیست‌محیطی است که منشأ بخش مهمی از این آلودگی‌ها در حوزه حمل‌ونقل است.

وی افزود: بر اساس مطالعات بیش از ٧٠ درصد آلودگی شهر مشهد از حوزه حمل‌ونقل تولید می‌شود که ٣٣ درصد آلودگی از خودروهای سواری است که شهروندان از آن استفاده می‌کنند؛ هر چه بتوانیم از خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها کمتر استفاده کنیم و از حمل‌ونقل‌های پاک همچون دوچرخه، اسکوتر و پیاده‌روی استفاده کنیم، کمک کرده‌ایم تا آلودگی کمتری در شهر تولید و آسیب کمتری به شهر و آینده فرزندانمان بزنیم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: برگزاری اینگونه همایش‌ها علاوه بر ترویج نشاط، تفریح و ورزش سبب ترویج استفاده از مدهای کم آسیب مانند دوچرخه و حمل و نقل پاک می‌شود.

کد خبر 639835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.