هواشناسی امروز ایران + پیش‌بینی فردا

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا وضعیت هوای کشور در پنج روز آینده را اعلام کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به پیش‌بینی پنج روزه هوای کشور، اظهار کرد: امروز، سه‌شنبه، هجدهم بهمن‌ماه سامانه بارشی نیمه غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران، نیمه شمالی فارس، شمال بوشهر، کرمان، جنوب و غرب یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و سواحل دریای خزر را فرا خواهد گرفت و موجب بارش باران و برف و وزش باد در این مناطق می‌شود.

وی با بیان اینکه بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به صورت برف و در مناطق گرمسیر رگبار باران گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود، افزود: روز چهارشنبه نوزدهم بهمن، بارش‌ها در شمال غرب، غرب، شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، سواحل دریای خزر، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، خراسان شمالی، خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه روز پنجشنبه، بیستم بهمن، در نوار شمالی و غرب کشور، بارش، وزش باد و کاهش نسبی دما ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: روز جمعه، بیست‌ویکم بهمن، بارش در شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز ضعیف می‌شود و در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، خراسان رضوی و سمنان تداوم خواهد داشت.

کاهش پنج تا ۱۰ درجه‌ای دما

وی با بیان اینکه روز شنبه، بیست‌ودوم بهمن، بارش در سواحل دریای خزر، دامنه و ارتفاعات البرز و بعضی مناطق واقع در مرکز کشور ادامه خواهد داشت، ادامه داد: از روز چهارشنبه تا جمعه، در نوار شمالی و غربی کشور، کاهش نسبی دما رخ می‌دهد و در شمال غرب و سواحل دریای خزر، کاهش دما تا حدود پنج تا ۱۰ درجه پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان با بیان اینکه وزش باد در سه روز آینده در بیشتر مناطق کشور قابل ملاحظه است، گفت: دریای خزر روزهای چهارشنبه و پنجشنبه و خلیج فارس امروز و پنجشنبه، مواج است.

وی اضافه کرد: توده گرد و خاک شکل گرفته روی کشور عراق، در ساعات آینده با حرکت شرق سوی خود، نوار غربی کشور را تحت تأثیر قرار خواهد داد؛ بنابراین در غرب و جنوب غرب کشور، احتمال وقوع پدیده گرد و خاک همراه با کاهش کیفیت هوا و دید افقی وجود دارد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی هوای استان اصفهان، کی ابری تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۱۵ و کمینه صفر و در روز چهارشنبه، نوزدهم بهمن، وضعیت هوا، صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۱۱ و کمینه ۲- پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 639420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.