تربیت اسلامی را بر آموزش مقدم می‌دانیم

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: بر اساس آموزه‌های قرآنی و دینی، تربیت اسلامی را بر آموزش مقدم می‌دانیم و معتقدیم آموزشی که با تربیت توام نشود و به سرمنزل مقصود هستی یعنی تکامل بشر رهنمون نباشد، آموزش نیست؛ اما دشمن عکس این را می‌گوید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا ابراهیمی امروز دوشنبه _ هفدهم بهمن _ در همایش «بی‌نهایت شو، با ولایت تا ظهور»، ضمن تسلیت سالروز وفات شهادت‌گونه حضرت زینب (س)، آن حضرت و مادر بزرگوارش را اولین تبیین‌گران اسلام دانست و اظهار کرد: زمانی حضرت زهرا (س) به مسلمانان آگاهی می‌دهد و تبیین‌گری می‌کند که ولایت را تنها نگذارند.

وی افزود: زمانی که حضرت زینب (س) در جای‌جای سفر اجباری، در اسارت و گذرگاه‌ها و منزلگاه‌ها، حتی در دربار منحوس‌ترین انسان‌ها، پیام عاشورا را می‌رساند، یعنی تبیین‌گری کرده است. بنابراین زمانی حضرت آقا (مدظله‌العالی) تبیین را واجب فوری و ضروری می‌دانند؛ یعنی اگر در این مسیر حرکت کنیم، انقلابمان به انقلاب جهانی حضرت بقیةالله متصل خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به هفدهمین روز بهمن‌ماه که با عنوان «روز خانواده و زنان» نام‌گذاری شده است و نقش اثرگذار مستقیم و غیرمستقیم زنان کشورمان در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: اگر در دفاع مقدس همراهی زنان نبود، رزمندگان و فرماندهان در جبهه‌ها با مشکل مواجه می‌شدند. جایگاه زنان در جامعه دینی و انقلابی همراه با مردان و در صف مقدم دفاع از انقلاب و اسلام بوده است.

ابراهیمی با بیان اینکه دشمن در آموزه‌های کفرآمیز خود با نگرش سلطه و سکولار روی خانواده سرمایه‌گذاری کرده است و در بعضی جاها نیز، موفق شده تا قداست خانواده و نقش مادری و پدری را در بعضی از خانواده‌ها که نگاهشان به غرب بوده است کاهش دهد، تاکید کرد: تقدس نقش خانواده، نقش پدری، مادری و فرزندآوری که مورد عنایت حضرت آقا (مدظله‌العالی) است جزو اصول انقلاب است.

وی مسیر دیگر حرکت دشمن را هدف قرار دادن آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: بر اساس آموزه‌های قرآنی و دینی، تربیت اسلامی را بر آموزش مقدم می‌دانیم و معتقدیم آموزشی که با تربیت توأم نشود و به سرمنزل مقصود هستی یعنی تکامل بشر رهنمون نباشد، آموزش نیست؛ اما دشمن عکس این را می‌گوید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: بعد پرورشی و تربیتی را کم‌رنگ کرده‌اند و معاونت پرورشی را ازنظر ساختاری و محتوایی حذف کرده‌اند. در دوره‌ای که همه امور نظام‌مند است و ساختار دارد آیا می‌توان هدفی را بدون نهاد و سازمان محقق کرد؟

وی با بیان اینکه دشمن به‌دنبال آن است تا معلم را از مربی که نقش الگویی دارد به یک آموزش‌دهنده صرف تنزل دهد، اضافه کرد: دشمن در این مسیر حرکت می‌کند. بنابراین باید برای ایجاد تمدن نوین اسلامی که مورد تاکید حضرت آقا (مدظله‌العالی) است تلاش کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه مهم‌ترین خاستگاه ایجاد تمدن نوین اسلامی آموزش و پرورش است، به مراحل تمدن‌سازی از دید مقام معظم رهبری و ضرورت حرکت از خودسازی به‌سوی جامعه‌سازی و تمدن‌سازی اشاره کرد و گفت: همه به‌عنوان معلمان و مربیان باید خودسازی را در مرحله اول قرار دهیم تا نقش الگویی ما پررنگ‌تر باشد.

ابراهیمی اظهار کرد: مهم‌ترین کار ما ارتباط میان دانش‌آموز و مربی است. بنابراین هر زمانی با دانش‌آموزان ارتباط مؤثر پیدا کردیم و با اعمال، کردار و رفتار خود آنان را هدایت کردیم، موفق خواهیم شدیم.

وی حضور دانش‌آموزان در مراسم مذهبی ازجمله دعای عرفه و شرکت در بزرگ‌ترین مراسم اعتکاف دانش‌آموزی در مسجد سید اصفهان با حدود ۱۲۰۰ دانش‌آموز را بی‌نظیر توصیف کرد و آن را امیدآفرینی دانست و تاکید کرد: همه دانش‌آموزان از خود ما هستند. لذا دربرابر بعضی هنجارشکنی‌ها که از سر ندانستگی، غفلت و صحبت نکردن با دانش‌آموزان و پر کردن این خلأ توسط دیگران اتفاق می‌افتد، مسئول هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: استان سرافراز اصفهان با تقدیم ۲۴ هزار شهید نشان داد که هم در به‌وجود آمدن انقلاب اسلامی و هم در تداوم راه پیشگام است و بدون شک در تبیین فریضه‌ای که رهبر فرزانه انقلاب آن را فریضه فوری نامیدند پیشرو خواهد بود.

کد خبر 639354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.