فعالیت بدنی از سلامت مغز محافظت می‌کند

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که فعالیت بدنی با شدت بالا از سلامت مغز محافظت می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان آمریکایی به‌منظور بررسی تاثیر فعالیت بدنی بر بهبود سلامت مغز، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۱۲۷۷ زن با میانگین سنی ۸۲ سال را مورد ارزیابی قرار دادند، این افراد در آغاز مطالعه هیچ نشانه‌ای از بیماری زوال عقلی نداشتند. محققان در طول مطالعه عملکرد ذهنی این افراد را تجزیه و تحلیل کردند تا احتمال بروز بیماری‌های ذهنی مانند زوال عقلی را تشخیص دهند.

محققان افراد شرکت‌کننده در مطالعه را براساس فعالیت بدنی به چهار گروه تقسیم کردند؛ آن‌ها به مدت ۴.۲ سال تحت بررسی بودند. ۲۶۷ نفر از آن‌ها دچار اختلال شناختی خفیف یا زوال عقل احتمالی شده بودند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که سطوح بالاتر فعالیت بدنی با خطر کمتر بروز زوال عقل همراه است.

با توجه به داده‌های ارائه شده در این مطالعه، شرکت‌کنندگانی که سطح فعالیت بدنی متوسط تا شدیدی داشتند، ۳۶ درصد کمتر از دیگر افراد در معرض ابتلا به مشکلات ذهنی قرار داشتند. به صورت کلی می‌توان نتیجه گرفت که سطح فعالیت بدنی بالاتر و کاهش زمان بی‌تحرک بودن در طول روز می‌تواند خطر ابتلا به زوال عقل و دیگر مشکلات ذهنی را کاهش دهد. با این وجود، لازم است مطالعات بیشتری صورت گیرد تا نتایج به دست آمده تائید شود.

نتایج این مطالعه در مجله Alzheimer’s & Dementia منتشر شده است.

کد خبر 639328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.