آیا رژیم‌ غذایی به بهبود علائم افسردگی کمک می‌کند؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که پیروی کردن از رژیم غذایی سالم به بهبود علائم افسردگی کمک شایانی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان جهانی بهداشت ( WHO) اعلام کرده است که افسردگی یک اختلال روانی رایج است که حدود پنج درصد افراد بزرگسال در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. افسردگی می‌تواند کوتاه مدت باشد یا برای مدت طولانی‌تر ماندگار باشد. گاهی اوقات مصرف دارو می‌تواند به بهبود علائم افسردگی کمک کند، اما این روش برای همه بیماران به صورت یکسان موثر نیست.

در چند سال گذشته، چندین مطالعه در زمینه تاثیر رژیم غذایی بر بهبود افسردگی انجام شده است که نشان می‌دهد پیروی کردن از رژیم‌های غذایی سالم‌تر و سرشار از سبزیجات، میوه‌ها و غلات کامل ممکن است به بهبود علائم افسردگی کمک کند. همچنین به نظر می‌رسد که اضافه کردن غذاهای متنوع به رژیم غذایی روزانه می‌تواند باعث بهبود علائم افسردگی شود.

متخصصان معتقدند که لازم است برای مقابله با علائم افسردگی از مصرف غذاهای ناسالم و فوق‌فرآوری شده و همچنین غذاهای حاوی قند افزودنی دوری کنید. همچنین، سعی کنید از غذاهای پروبیوتیک مانند ماست یا سبزیجات با برگ سبز استفاده کنید. مصرف غذاهای حاوی امگا سه مانند ماهی‌های چرب یا گردو نیز که تاثیرات ضدالتهابی دارند، می‌تواند به بهبود علام افسردگی کمک کند.

به گفته پژوهشگران، رژیم غذایی یکی از موارد تاثیرگذار بر علائم افسردگی است و عوامل دیگری نیز وجود دارند که به بهبود علائم این اختلال روانی کمک می‌کند. بنابراین لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.

کد خبر 639314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.