نصب دوربین‌های ثبت تخلف در محور غدیر قم

مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: محور غدیر یکی از بحرانی‌ترین محورها به لحاظ تصادفات منجر به فوت بر اساس آمارهای پلیس راهور قم است؛ لذا باید دوربین ثبت تخلف در این محور نصب شود.

حامد خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص علت وجود سرعت‌گیرهای متعدد در مسیر بلوار غدیر حدفاصل بوستان علوی تا پردیسان، اظهار کرد: محور غدیر یکی از بحرانی‌ترین محورها به لحاظ تصادفات منجر به فوت بر اساس آمارهای پلیس راهور قم است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۱ فقره تصادف منجر به فوت در این محور گزارش شد و این آمار طی هفت ماهه سال جاری به عدد هفت رسیده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال بیشتر از سال‌های گذشته شاهد تصادفات منجر به فوت در این محور باشیم.

مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: مطالعات ممیزی ایمنی که ویژه محور غدیر انجام شده است، نشان می‌دهد خودروهایی که از مسیر دانشگاه قم در این محور تردد دارند، بسیار بالاتر از حدمجاز سرعت دارند و این امر منجر به کاهش شدید سطح ایمنی در این محور شده است.

خسروی با تأکید بر اینکه در تحلیل‌های مرتبط با تصادفات منجر به فوت توسط پلیس راهور دلیل اصلی این تصادفات، سرعت غیرمجاز اعلام شده است، تصریح کرد: شورای ترافیک استان آبان‌ماه سال جاری جلسه‌ای فوق‌العاده با حضور کارشناسان تشکیل داد و در نهایت تصمیم بر این شد که شهرداری و پلیس راهور طرحی کوتاه مدت برای افزایش ایمنی این محور ارائه دهد تا تصادفات منجر به فوت کاهش یابد.

وی اضافه کرد: شهرداری با همراهی پلیس راهور سرعت‌گیرهایی را بر اساس دستورالعمل وزارت کشور جانمایی کرده که در سال ۱۳۹۷ به شهرداری‌ها و استانداری‌ها ابلاغ شده است، این جانمایی‌ها طرح استانداردی است که آذرماه سال جاری در کمیته فنی شورای ترافیک و جانمایی سرعت‌کاه‌ها به تصویب رسید.

مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه تعدادی از این سرعتکاه‌ها در محور غدیر اجرا شد، گفت: در ابتدای امر یک سری آشکارسازی‌ها و نواقصی وجود داشت؛ لذا تابلوی علائم و خط‌کشی‌ها در نزدیکی سرعت‌کاه‌ها نصب شد.

خسروی تاکید کرد: رویکرد این سرعتکاه‌ها کوتاه مدت است تا بتوانیم جلوی تصادفات منجر به فوت را بگیریم، در این راستا برنامه‌ای در دستور کار شهرداری است تا دوربین‌های ثبت تخلف هرچه سریع‌تر در این محور راه‌اندازی شود.

وی گفت: پس از نصب دوربین‌های ثبت تخلف در این محور با تأیید پلیس راهور، تعدادی از سرعت‌کاه‌های احداث شده حذف خواهد شد و جریان ترافیکی به روال ایمن و استاندارد خود باز خواهد گشت.

کد خبر 638901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.