جام پرچم محلی برای استعدادپروری ورزش آموزشگاهی

معاون سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: در ۱۷ رشته ورزشی،۱۰ رشته پسران و ۷ رشته دختران تحت عنوان رقابت‌های جام پرچم برگزار خواهد شد. از آنجایی که برخی از نخبه‌های ورزشی تا به حال فرصت بروز استعدادهای خود را در باشگاه‌های ورزشی نداشته‌اند شرایطی ایجاد می‌شود تا استعدادها شناسایی شوند

احسان بعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری جام پرچم اظهار کرد: رقابت‌های آموزشگاهی پیش‌تر مولد استعدادیابی و استعداد پروری بوده است. درواقع رونمایی از ورزشکاران نخبه از همین حوزه شکل گرفته و از چند دهه قبل از رونق بسیار زیادی برخوردار بوده است.

وی ادامه داد: چندسالی است اگرچه مسابقات آموزشگاهی طبق روال برگزار می‌شود اما قصد داشتیم جو خوب گذشته دوباره برقرار شود. همانطور که می‌دانیم در کشورهای صاحب ورزش، ورزش‌های آموزشگاهی و کالج‌ها از جایگاه بالایی برخوردار هستند، بر این اساس از مدتی گذشته جلساتی را با اداره کل ورزش و جوانان و معاونت ورزش و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش برقرار شد و درنهایت جام پرچم با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان برنامه ریزی شد تا به مسابقات آموزشگاهی تعمیم داده شود.

معاون سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: این مسابقات در ۱۷ رشته ورزشی، ۱۰ رشته پسران و ۷ رشته دختران تحت عنوان رقابت‌های جام پرچم برگزار خواهد شد. تقویم مسابقات تدوین شده و در روزهای آتی برگزاری آن در دستور کار است. این نکته حائز اهمیت است از آنجایی که برخی از نخبه‌های ورزشی تا به حال فرصت بروز استعدادهای خود را در باشگاه‌های ورزشی نداشته‌اند جام پرچم شرایطی را ایجاد می‌کند که ورزشکاری در سطح آموزشگاهی محلی برای معرفی وی باشد. با برنامه ریزی‌های انجام شده این مهم در دومین دوره مسابقات در دستور کار است.

وی گفت: در صورتی که جام پرچم تداوم داشته باشد به جامی برای همه مردم تبدیل خواهد شد تا استعدادها و به ویژه ورزشکارانی که در محل آموزشگاه‌ها فعالیت می‌کنند فرصت ارائه توانایی‌های خود را داشته باشند و در مدل توسعه و رشد قرار بگیرند.

کد خبر 638844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.