۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
زیست‌پذیرترین شهرهای اروپایی

وین، کپنهاگ، زوریخ، ژنو و فرانکفورت به عنوان زیست‌پذیرترین شهرهای اروپایی شناخته شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، زیست‌پذیری شهری به ویژگی‌هایی از یک شهر اشاره دارد که شرایط زندگی را برای ساکنان رضایت‌بخش می‌کند و چالش‌های پیش روی شهروندان آن در سطح بسیار پایینی قرار دارد. از مهم‌ترین مولفه‌هایی که به زیست‌پذیری شهرها منجر می‌شود می‌توان به شرایط مساعد مراقبت سلامت، فرهنگ، آموزش، زیرساخت‌ها، پایداری و محیط زیست شهری اشاره کرد. در ادامه به معرفی زیست‌پذیرترین شهرهای اروپایی و ویژگی‌های هریک پرداخته می‌شود که در رضایتمندی سکونت شهروندان نقش مهمی ایفا کرده است.

وین، اتریش

برخورداری از زیرساخت‌های مسکن مناسب یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های وین، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر اتریش، به‌شمار می‌رود که آن را به زیست‌پذیرترین شهر اروپا تبدیل کرده است. تدابیر و توافقنامه‌های شهری برای حفظ ارائه مسکن مقرون‌به‌صرفه، امکان اجاره یا خرید راحت را برای اغلب شهروندان وین فراهم آورده است. دسترسی به چشم‌اندازهای زیبا از دیگر ویژگی‌های وین محسوب می‌شود و جالب این است که امکان دسترسی به آن‌ها از طریق وسایل نقلیه عمومی پیشرفته، با صرف کمترین هزینه ممکن، وجود دارد.

پایتخت اتریش از نظر جغرافیایی در مکانی بسیار عالی و مرکز اروپا قرار دارد و به همین دلیل، دسترسی به بسیاری از شهرهای بزرگ اروپایی از آن تنها مستلزم چند ساعت سفر است. علاوه بر این، نرخ بسیار پایین ارتکاب جرم در تبدیل وین به یکی از امن‌ترین شهرهای قاره برای مسافران بسیار سهیم بوده است و همین امر، رونق گردشگری و اقتصاد را برای آن به دنبال داشته است.

زیست‌پذیرترین شهرهای اروپایی

کپنهاگ، دانمارک

کپنهاگ، پایتخت دانمارک، نه‌تنها توانسته است جایگاه دوم شهرهای زیست‌پذیر اروپا را از آن خود کند، بلکه به عنوان امن‌ترین شهر قاره نیز شناخته شده است. این شهر میزبان سبک‌های به‌یادماندنی و بسیار اعجاب‌انگیز معماری است و مکانی بسیار مهم برای گردش با دوچرخه محسوب می‌شود. علاوه بر این، تفاوت طبقه مالی در پایتخت دانمارک بسیار پایین است و به همین دلیل، یکی از شهرهای اروپایی با بالاترین نرخ برابری و اعتماد میان شهروندان به‌شمار می‌رود.

کپنهاگ از فضاهای شهری بسیار تمیزی برخوردار است، ضمن این‌که در میان گردشگران به عنوان یکی از شادترین شهرهای سراسر دنیا شهرت دارد. از دیگر ویژگی‌های مهم پایتخت دانمارک که در دستیابی به فهرست زیست‌پذیرترین شهرهای اروپا و حتی جهان نقش مهمی ایفا کرده است می‌توان به اقتصاد پویا، فضاهای سبز بی‌شمار و فراگیری محیط زیست شهری در آن اشاره کرد، با این حال نرخ زندگی در این شهر در سطح بالایی قرار دارد. تدابیر و رویکردهای سبز در کپنهاگ بسیار موفقیت‌آمیز بوده است، به‌طوری که این شهر در سال ۲۰۱۷ به عنوان پایتخت سبز اروپایی معرفی شد.

زیست‌پذیرترین شهرهای اروپایی

زوریخ، سوئیس

اغلب مردم جهان از شنیدن نام زوریخ، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر سوئیس، گردش در سواحل بسیار زیبای آن را در ذهن خود تداعی می‌کنند، با این وجود زوریخ ویژگی‌های منحصربه‌فرد دیگری نیز دارد که آن را در لیست زیست‌پذیرترین شهرهای اروپایی قرار داده است.

پایتخت سوئیس یکی از مهم‌ترین مراکز مالی جهان به‌شمار می‌رود، ضمن این‌که سطح امنیت، پاکیزگی و زیبایی در آن نیز بسیار بالا است. ساکنان و مسافران شهر، شنا کردن در آب‌های عمیق و آبی‌رنگ دریاچه زوریخ را یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌های حضور در آن می‌دانند، ضمن این‌که تماشای چشم‌اندازهای طبیعی شهر را بی‌نظیر تصور می‌کنند. نظم و پاکیزگی شهری از دیگر ویژگی‌های سومین شهر زیست‌پذیر اروپا به‌شمار می‌رود، ضمن این‌که میزبانی بعضی از دانشگاه‌های برتر دنیا در دستیابی به شهرت آن در میان دوستداران تحصیل جهان نقش مهمی ایفا کرده است. برخورداری از جاذبه‌های زیبا، فرهنگ غنی و فضاهای سبز امن از دیگر ویژگی‌های پایتخت سوئیس به‌حساب می‌آید که آن را در لیست بهترین شهرهای اروپا برای زندگی قرار داده است.

زیست‌پذیرترین شهرهای اروپایی

ژنو، سوئیس

ژنو، دومین شهر پرجمعیت سوئیس، میزبان تفریحگاه‌های یخی متعددی از رشته‌کوه آلپ است که به جذب گردشگران برای انجام اسکی روی یخ منجر می‌شود. علاوه بر این، بیش از ۴۲ درصد از ساکنان شهر را افراد مهاجر تشکیل داده‌اند که این امر به وجود تنوع فرهنگی بالا در آن منجر شده است. ژنو میزبان یکی از چهار دفتر اصلی سازمان ملل متحد است و به همین دلیل، از نظر سیاسی نیز در اروپا جایگاه ویژه‌ای دارد.

همه چیز در ژنو از نظم و قانون ویژه‌ای برخوردار است و همه امور در آن به موقع انجام می‌شود که همین ویژگی، زندگی را برای ساکنان راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر کرده است. دومین شهر پرجمعیت سوئیس به عنوان یکی از زیباترین شهرهای دنیا شناخته شده است، زیرا از چشم‌اندازهای طبیعی و ساحل بسیار اعجاب‌انگیزی برخوردار است. علاوه بر این، ژنو در لیست شهرهای اروپایی با بیشترین امنیت قرار گرفته است زیرا نرخ ارتکاب جرم در آن بسیار پایین است.

زیست‌پذیرترین شهرهای اروپایی

فرانکفورت، آلمان

اگرچه فرانکفورت، پنجمین شهر بزرگ آلمان، یکی از گران‌قیمت‌ترین شهرهای اروپا برای مسکن به‌شمار می‌رود، با این حال بسیاری از خدمات عمومی در آن مانند حمل‌ونقل، آموزش و مراقبت سلامت نسبت به سایر شهرهای قاره بسیار مقرون‌به‌صرفه است. فرانکفورت در مناسبت‌های مختلف سال میزبان رویدادهای فرهنگی متعددی است، ضمن این‌که به واسطه میزبانی از سازه‌های به‌جامانده از سبک معماری گوتیک گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند. فرانکفورت از نظر جغرافیایی در مرکز آلمان قرار دارد و به همین دلیل، امکان دسترسی راحت به این شهر از سایر شهرهای کشور همچنین قاره وجود دارد.

زیست‌پذیرترین شهرهای اروپایی

کد خبر 638835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.