اعلام جدیدترین رده‌بندی برترین تیم‌های فوتسال دنیا/ ایران هفتم جهان باقی‌ماند +عکس

برای نخستین‌بار در سال ۲۰۲۳ جدیدترین جایگاه تیم‌های فوتسال دنیا اعلام شد که تیم‌های ملی برزیل، اسپانیا، پرتغال و آرژانتین در رده‌های اول تا چهارم قرار گرفته‌اند و ایران نیز بر روی رتبه هفتم ایستاد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز برای نخستین‌بار در سال ۲۰۲۳ میلادی، سایت "futsalworldranking" جدیدترین جایگاه تیم‌های فوتسال جهان را اعلام کرد که بر این اساس، تیم‌های ملی برزیل (۱۷۹۴ امتیاز)، اسپانیا (۱۷۷۱ امتیاز)، پرتغال (۱۷۵۱ امتیاز)، آرژانتین (۱۶۷۶ امتیاز) و روسیه (۱۶۶۹ امتیاز) در رده‌های اول تا پنجم جهان قرار گرفتند.

همچنین تیم‌ملی فوتسال کشورمان با ۱۵۴۹ امتیاز، به‌مانند سال ۲۰۲۲ در جایگاه هفتم دنیا باقی‌ماند؛ قزاقستان (۱۵۷۰ امتیاز) در رده ششم و بالاتر از ایران ایستاده است. گفتنی است در شرایطی برزیل و اسپانیا در جایگاه اول و دوم قرار گرفته‌اند که پرتغال در جام‌جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی موفق به کسب مقام قهرمانی شد و آرژانتین نیز به نایب‌قهرمانی رسید.

اعلام جدیدترین رده‌بندی برترین تیم‌های فوتسال دنیا/ ایران هفتم جهان باقی‌ماند +عکس

۱۰ تیم برتر فوتسال جهان در جدیدترین رده‌بندی به‌شرح زیر است:

۱. برزیل

۲. اسپانیا

۳. پرتغال

۴. آرژانتین

۵. روسیه

۶. قزاقستان

۷. ایران

۸. مراکش

۹. اوکراین

۱۰. اروگوئه

به گزارش ایمنا، باوجود اینکه تیم‌ملی ایران در رقابت‌های قهرمانی ۲۰۲۲ آسیا با قبول شکست مقابل ژاپن به نایب‌قهرمانی بسنده کرد، توانست عنوان برترین تیم قاره‌کهن را برای خود نگه دارد و ژاپن نیز در جایگاه سیزدهم قرار گرفت. ضمن اینکه ازبکستان و تایلند دیگر تیم‌های آسیایی رتبه ۲۲ و ۲۴ دنیا را در اختیار دارند.

کد خبر 638821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.