ثبت نام ایران خودرو طرح فرسوده + سایت جدید، زمان، شرایط و قیمت دهه فجر ۱۴۰۱

ایران خودرو ثبت نام پیش فروش خودرو (جایگزینی خودروهای فرسوده غیر تاکسی از طریق قرعه کشی خودرو – ویژه دهه مبارک فجر) را در بهمن ماه ۱۴۰۱ آغاز کرد. فرم ثبت نام اینترنتی پژو پارس، سورن پلاس، رانا پلاس و وانت آریسان از طریق سامانه ثبت نام اینترنتی در دسترس است.

به گزارش ایمنا، در راستای ابلاغ بند ف تبصره هفت قانون بودجه سال ۱۴۰۱ (طرح جایگزینی خودروهای فرسوده)، برای مالکین خودروهای فرسوده، شرایط ثبت‌نام طرح پیش فروش ایران خودرو در سایت این گروه خودروساز اعلام شد.

محصولات ایران خودرو

در این طرح محصولات پژو پارس بنزینی XU۷P، رانا پلاس، سورن پلاس بنزینی و وانت آریسان ۲ گانه سوز عرضه می‌شود.

سایت ایران خودرو

آدرس درگاه اینترنتی ایران خودرو https://www.ikco.ir/ است.

ثبت نام ایران خودرو

ثبت نام ایران خودرو

ثبت نام در طرح جدید فروش ایران خودرو از روز پنج شنبه مورخ سیزدهم بهمن ماه آغاز و تا روز شنبه بیست و دوم بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

قیمت ایران خودرو

خودرو رنگ مبلغ پیش پرداخت علی الحساب میزان سود مشارکت و انصراف موعد تحویل
وانت آریسان ۲ گانه سوز خاکستری، نقره‌ای، مشکی متالیک ۱۱۴ میلیون تومان

میزان سود مشارکت در موعد تحویل
خرداد و تیر ۱۴ % مرداد الی دی ۱۶ %و
موعد تحویل بهمن و اسفند ۱۸% است
سود انصراف در همه موعدهای تحویل ۳ % کمتر
از سود مشارکت است.

خرداد الی اسفند ۱۴۰۲
پژو پارس بنزینی XU۷P سفید، مشکی متالیک، خاکستری ۹۰ میلیون تومان خرداد و تیر ۱۴۰۲
رانا پلاس سفید، خاکستری، نقره‌ای، مشکی متالیک ۹۰ میلیون تومان خرداد الی اسفند ۱۴۰۲
سورن پلاس بنزینی سفید، خاکستری، نقره‌ای، مشکی متالیک ۱۰۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خرداد الی اسفند ۱۴۰۲

ثبت نام در سایت ایران خودرو

  • متقاضی، با وارد کردن کد کاربری و کلمه عبور خود، به صفحه ثبت نام خود وارد می‌شود و خودرو را انتخاب می‌کند.
  • پس از انتخاب نوع ثبت نام توسط متقاضی به مرحله ثبت اطلاعات هویتی هدایت شده و نسبت به ایجاد / ویرایش پروفایل اقدام می‌کند.

نکته: متقاضیان می‌توانند قبل از انتخاب خودرو و روش ثبت نام نیز نسبت به ایجاد پروفایل در سایت مذکور اقدام کنند.

  • متقاضی باید اطلاعات خودروی فرسوده را ثبت و تأیید کند، پذیرش تبعات ناشی از عدم ثبت اطلاعات صحیح به عهده متقاضی است.
  • در پایان فرآیند ثبت نام در سامانه فروش ایران خودرو، به متقاضی (مالک خودروی فرسوده) کد پیگیری اختصاص داده می‌شود.
  • در صورت لزوم، مراسم قرعه کشی پس از پایان مهلت ثبت نام و با حضور مراجع نظارتی برگزار می‌شود.
  • اعلام منتخبین قرعه کشی (مالکین خودروهای فرسوده)، از طریق سایت فروش اینترنتیir.ikco.esale و یا ارسال پیامک اطلاع رسانی می‌شود. متقاضی باید با ورود به سایت، از نتیجه قرعه کشی " انتخاب یا عدم انتخاب " مطلع شود.
  • شرایط خودروی فرسوده در سامانه فروش ایران خودرو اعلام و فرآیند اسقاط از طریق سامانه ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور انجام خواهد شد. فرد منتخب و تأیید شده باید ظرف مهلت حداکثر دو ماه، فرآیند اسقاط خودروی فرسوده خود را انجام داده و پس از ثبت تایید راهور در سیستم ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت وجه کامل خودرو را از طریق سایت فروش اینترنتی ایران خودرو به نشانی: ir.ikco.esale واریز کند. در صورت عدم واریز وجه،ثبت نام متقاضی کان لم یکن تلقی شده و تعیین تکلیف گواهی اسقاط صادر شده توسط ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور انجام می‌گیرد.

نکته ۱: در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در شرایط احراز خریدار (شرایط عمومی و اختصاصی) در هر مرحله تا قبل از تحویل خودرو، ثبت نام متقاضی کان لم یکن تلقی می‌شود و وجه مشتری حداکثر ظرف مدت ۲۰ روز به شماره حساب و یا شبای معرفی شده، مسترد می‌شود و هیچ‌گونه مسئولیتی از بابت تحویل خودرو متوجه شرکت نخواهد بود.

نکته ۲: در این بخشنامه از زمان واریز وجه تا تحویل خودرو سود مشارکت و انصراف پرداخت نخواهد شد.

شرایط فروش ایران خودرو

  • به هر کد ملی فقط یک دستگاه خودرو تعلق می‌گیرد؛ در صورت ثبت نام، انتخاب و واریز وجه در این بخشنامه، در قرعه‌کشی بخشنامه همزمان و بخشنامه‌های بعدی، شرکت داده نمی‌شود.
  • قبل از قرعه کشی، متقاضی هیچ‌گونه وجهی واریز نخواهد کرد.
  • انتقال امتیاز ناشی از انتخاب شدن در قرعه کشی به اشخاص ثالث (حتی به صورت وکالتی) ممنوع است.
  • شماره تلفن همراه معرفی شده باید به نام فرد متقاضی باشد.
  • فرد انتخاب شده، باید در مرحله واریز وجه، جهت انتخاب کد نمایندگی مطابق با استان محل سکونت (آدرس و کد پستی) اقدام کند.
  • متقاضی باید در هنگام ثبت نام، شماره حساب (شماره شبا) مربوط به خود را معرفی کند.
  • امکان صلح در قرارداد وجود ندارد.
  • خودروی قابل ارائه از طریق این بخشنامه، از آخرین استاندارد زیست محیطی و مقررات اعلام شده و حاکم بر کشور در زمان تحویل خودرو، برخوردار خواهد بود.
  • در صورت انصراف و همچنین در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در شرایط احراز خریدار (شرایط عمومی و اختصاصی) در هرمرحله تا قبل از تحویل خودرو، ثبت نام متقاضی کان لم یکن تلقی می‌شود و وجه مشتری حداکثر ظرف مدت ۲۰ روز به شماره حساب و یا شبای معرفی شده، مسترد می‌شود و هیچ‌گونه مسئولیتی از بابت تحویل خودرو متوجه شرکت نخواهد بود.
  • صحت کلیه اطلاعات درج شده خصوصاً کد ملی، آدرس و کدپستی بر عهده متقاضی است و در صورت تغییر یا اشتباه در اطلاعات ارائه شده کلیه تبعات احتمالی ناشی از آن مانند تاخیر در تحویل و عدم شماره گذاری خودرو برعهده متقاضی است.

نکته: اطلاعات متقاضیان طرح مذکور از طریق سایت ایران خودرو به ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت ارسال می‌شود و همچنین قرعه‌کشی این بخشنامه مشابه با بخشنامه‌های جاری فروش فوق‌العاده انجام می‌شود تا پس از شناسایی متقاضیان حائز شرایط، امکان شرکت در قرعه کشی برای متقاضیان واجد شرایط، میسر شود.

با توجه به دستورالعمل‌های صادره توسط پلیس راهور ناجا مبنی بر ثبت و به روز رسانی اطلاعات فردی و آدرس مشتریان در سامانه شماره گذاری (سخا)، در صورتیکه مشتری در سامانه مذکور فاقد اطلاعات فردی و سکونتی بوده و یا بیشتر از یک سال از آخرین تاریخ به روز رسانی اطلاعات فردی و نشانی محل سکونت گذشته باشد، مشتری باید با مراجعه به سامانه سخا به آدرس https://sakha.epolice.ir نسبت به روز رسانی و یا ثبت آخرین اطلاعات خود اقدام کرده و پس از تایید توسط اداره پست تصویر نشانی ثبت شده در سامانه سخا را به نمایندگی محل ثبت نام خود تحویل کند.

لازم به ذکر است تا زمانیکه برگه احراز سکونت توسط مشتری به نمایندگی ارائه نشود و یا اطلاعات مورد نیاز شماره گذاری به درستی ارائه نشده باشد، خودرو پلاک نمی‌شود. همچنین علاوه بر اینکه سود تاخیر در تحویل ناشی از عدم شماره گذاری به آنان تعلق نخواهد گرفت، هزینه پارکینگ و نگهداری خودرو از ایشان دریافت خواهد.

قرعه کشی خودرو

شرایط اختصاصی بخشنامه ایران خودرو

  • ثبت نام برای مشتریان حقوقی میسر نخواهد بود.
  • متقاضیان طرح‌های فروش فوق العاده و یا پیش فروش جایگزینی خودروهای فرسوده غیر تاکسی که در بخشنامه‌های قبلی منتخب شده و ثبت نام یا واریز وجه کرده‌اند، امکان ثبت نام در این بخشنامه ندارند.
  • تحویل خودرو بر اساس اولویت بندی تعیین شده در قرعه کشی و سایر ضوابط ابلاغی کمیته خودرو خواهد بود.
  • انتخاب رنگ خودرو پس از اعلام اسامی منتخبین و توسط مشتری در زمان واریز وجه صورت خواهد گرفت.
  • خودروی ثبت نامی، از بیمه شخص ثالث برابر آخرین سقف قانونی ابلاغ شده در زمان تحویل خودرو برخوردار خواهد بود و در صورت افزایش قیمت بیمه شخص ثالث یا سایر الزامات قانونی، مشتری متعهد به پرداخت مابه‌التفاوت است.
  • اعلام شرایط و اطلاعات خودروی فرسوده توسط متقاضی خواهد بود و صحت کلیه اطلاعات درج شده خصوصاً مشخصات خودروی فرسوده و مالکیت آن و کد ملی، آدرس و کد پستی بر عهده متقاضی و در صورت تغییر یا اشتباه در اطلاعات ارائه شده، کلیه تبعات احتمالی ناشی از آن مانند تاخیر در تحویل و عدم جایگزینی خودروی فرسوده و عدم شماره گذاری خودروی جایگزین برعهده متقاضی است.
  • در صورت بروز هرگونه تاخیر احتمالی خسارت تاخیر به صورت روز شمار (۱۲ درصد سالیانه) محاسبه و در بازه زمانی مطابق ضوابط قابل پرداخت خواهد بود.
  • در صورت عدم تکمیل وجه دعوتنامه در بازه زمانی مجاز، نوبت مشتری به موعد دیگری موکول می‌شود. نوع و قیمت خودرو قابل تحویل به این دسته از مشتریان در بخشنامه‌های آتی مشخص می‌شود.
  • در صورتی که پس از امضای قرارداد فی مابین با مشتری، بر حسب ضرورت و یا الزامات قانونی و یا لزوم رعایت استانداردهای اجباری، شرکت ملزم به نصب تجهیزات و یا لوازم اضافی (آپشن) بر روی خودرو و یا تغییری در برخی از قطعات خودرو ایجاد شود، ضمن اطلاع رسانی مراتب مذکور، دعوتنامه تکمیل وجه با لحاظ ضوابط آیین نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو صادر خواهد شد.
  • امکان انصراف از ثبت نام تا قبل از پایان مهلت ثبت نام از طریق سایت و میز کار (پنل کاربری) میسر است.
  • سامانه پیام کوتاه شرکت ایران خودرو به شماره ۳۰۰۰۹۶۴۴۰ است و تمامی پیامک‌های ارسالی از طریق شماره مذکور صورت خواهد گرفت.

نکته ۱: تشخیص واجدین شرایط بر عهده ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور است.

نکته ۲: اجرای فرآیند ثبت نام و قرعه کشی در سامانه ایران خودرو و تحت نظارت وزارت صمت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان انجام می‌شود.

نکته ۳: شرایط خودروهای فرسوده مطابق با آئین نامه‌های مرتبط (آئین نامه از رده خارج کردن خودروها فرسوده و آئین نامه موضوع ماده ۸ قانون هوای پاک و اصلاحات آن) است که در سایت فروش ایران خودرو به نشانی ir.ikco.esale بارگذاری شده است. پاسخگویی در خصوص ابهامات احتمالی، توسط ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت صورت می‌پذیرد.

نکته ۴: قبل از احراز صلاحیت دارنده خودروی فرسوده از سوی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و اعلام منتخبین قرعه کشی از سوی سامانه فروش ایران خودرو و طی مراحل اسقاط خودروی فرسوده، متقاضیان امکان واریز هیچ‌گونه وجهی را به ایران خودرو نخواهد داشت.

نکته ۵: حداکثر مهلت اجرای فرآیند اسقاط خودروی فرسوده بر اساس ضوابط ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، پس از برنده شدن در قرعه‌کشی، از سوی آن ستاد دو ماه تعیین شده است. در صورت هرگونه تأخیر، عواقب آن بر عهده متقاضی خواهد بود.

نکته ۶: متقاضیان واجد شرایطی که در قرعه کشی برنده شده باشند باید در مرکز اسقاط و قبل از اسقاط خودروی فرسوده با تنظیم اقرارنامه هرگونه ادعایی در خصوص نحوه استفاده از گواهی اسقاط صادر شده در سامانه ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و ارزش آن را از خود سلب و ساقط کند.

نکته ۷: متقاضیان خودروی فرسوده که می‌خواهند وجه خودروی فرسوده و یا ارزش لاشه و یا امتیازات گواهی اسقاط را از مرکز اسقاط دریافت کنند نمی‌توانند در این طرح شرکت نمایند.

نکته ۸: قیمت فروش محصولات توسط شرکت ایران خودرو معادل قیمت مصوب فروش در زمان واریز وجه است. متقاضیان پس از طی مراحل تأیید احراز شرایط از سوی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و انتخاب از طریق قرعه‌کشی در سامانه فروش ایران خودرو و طی مراحل اسقاط خودروی فرسوده به این شرکت معرفی می‌شوند و پس از آن امکان واریز وجه میسر خواهد بود.

نکته ۹: ثبت نام این بخشنامه همزمان با سایر بخشنامه‌های فروش انجام می‌شود و متقاضیان محترم فقط می‌توانند در یک بخشنامه ثبت نام کنند.

کد خبر 638375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 26
  • نظرات در صف انتشار: 95
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • انور هاشمی اول IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    11 33
    هرجی طلا داشتیم فروختیم کوشواره دوخترم را هم از کوشش دراوردم به خدا توکل میکنم که در بیاد وکر نع جی میشه خدا میدونه
  • یاسر IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    17 10
    عالی خوبودخیلی
  • خرمی IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    16 2
    آخه این ۹۰ میلیون دیگه چیه یعنی چه همینو کم داشتیم خدایا کمکم کن
  • مسلم IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    12 4
    سلام بايد از آخر 3سال به 3سال مي دادند الان همه را گذاشن تو پوست گردو
    • نیما IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
      5 2
      پژوپارس
  • علی IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    24 5
    سلام یعنی هیچ مبلغی برای خودرو فرسوده از مبلغ کل کم نمی کنند؟
    • جعفر شریفی IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
      22 12
      سلام ببخشید میشه ی توضیح در مورد خودروهای فرسوده بفرمایید که چجوری خودروی فرسوده روحساب میکنید
  • علیرضا زهره وند IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    16 4
    ماشین
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    11 3
    سلام چه مدت باید پلاک به نام باشه
  • جاوید مهدی پور IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    13 8
    اااااااااا
  • علی محمد خ IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    39 8
    سلام آقای مدیرعامل ایرانخودرو شما یه طرحی گذاشتی برای قرعه کشی خودرو خودتان گفتی که این قرعه کشی برای قشر کم درآمد وهمه صاحب خودرو باشند گفتی که دست دلال توکار نباشه ولی خودت خوب میدانی آدمایی تاحالا ۴۳بار ثبت نام کردن برنده نشدن الان هم فکر خوبی کردی ۹۰ملیون همه کس نداره اگه هم داشته باشند اونهایی هستن که همان دلالان ایران خودرو هستن تا دلال هست هیچ کم دستی برنده شما نیست
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    10 7
    آخه این چه شرایطیه گذاشتین که90میلیون واریز بشه تو این طرح فقط دلالها میتونن ثبت نام کنند وبس
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    5 3
    آخه این چه شرایطیه گذاشتین که90میلیون واریز بشه تو این طرح فقط دلالها میتونن ثبت نام کنند وبس
    • محمد IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      2 1
      ماکه ثبت نام کردیم امیدی نداریم حداقل شماخیالت راحت نتونستی ثبت نام کنی واسترس نداری
  • فاطمه IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    2 5
    الان برای سورن پلاس چقدر باید تو حساب وکاتتی باشه 90 یا 104
  • اخرشرگه IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    8 0
    هه شما فقط برای اونای خوب هستید که دلال ان اما بقیه که کم دست ان میدانید ۹۰ملیون ندارن این کارو. کردید بعد اگه ما ۹۰ملیون داشته باشیم انتظار خودرو. از شما نداریم ۹۰ملیون دیگه قرض میکنیم یکی میخریم
    • نامی IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
      6 5
      ما چقدر خوشحال شدیم چه طرحی خوبی ولی ازاین شانسا نداریم
  • طیبه IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    5 12
    خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خوب ممنونم از سازندش
  • Mohammd IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    8 0
    سلام من متوجه نشدم یعنی بابت خودروی فرسوده هیچ پولی کم نمیشه و کل پول ماشین رو باید یکجا واریز بکنیم بعد تکلیف ماشین فرسوده چی میشه پول ماشین چی میشه دلمون خوش بود پول ماشین فرسوده از ماشین جدید کم میشه و الباقی رو باید واریز کنم نمی‌دونم جریان چیه لطفاً پاسخ بدهید
  • ایوب علی زاد US ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    14 8
    ثبت نام خودروی فرسوده
  • مهدی IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    17 3
    اقای مسئول با این ترحی که انجام دادی فقط اونی که پول داره پولدارتر میشه اونی که نداره ضعیفتر یعنی بازم واسه پولدارا خوب شد بابا این چه اوضاعه که درست کردی یه خورده فکر کن یه خدای بالا سر تون هستش .بسه دیگه تا کی داده مردم دراوردین
  • سروین IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    3 2
    پناه بر خدا کردیم و ثبت نام انجام دادیم سمند سورن خدا بزرگه
    • محمد IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      8 0
      برنده شدی یانه
  • امین IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    5 5
    آیا برای خودرو فرسوده گواهی نامه لازم
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    7 2
    اینهمه مگه ثبت نام میشه؟یه بار همه رو ثبت نام میکنن ،به نوبت از اول تا اونجایی که خودرو دارن تحویل میدن تا آخرین نفری که ثبت نام کرده بوده .هرروز باید برای ثبت نام وقت وپول هزینه کنی؟یعنی چی؟
  • مهند GB ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    عالی