سپاهان ۴- گل‌گهر یک/ قلع و قمع ژنرال زیر باران نقش جهان

تیم فوتبال سپاهان در یکی از زیباترین دیدارهای چند فصل اخیر خود، گل گهر را با نتیجه ای سنگین شکست داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال، امروز _چهارشنبه، دوازدهم بهمن‌ماه_ از ساعت ۱۵ تیم‌های سپاهان و گل‌گهر سیرجان در ورزشگاه نقش جهان به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی چهار بر یک سپاهان به پایان رسید.

هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های سپاهان و گل‌گهر سیرجان

ورزشگاه: نقش جهان

تماشاگر: حدود ۱۰ هزار نفر

گل‌ها: شهریار مغانلو (دقایق ۹ و ۶۵)، فرشاد احمدزاده (دقیقه ۱+۴۵) و رامین رضاییان (دقیقه ۷۶) برای سپاهان؛ کی روش استنلی (دقیقه ۸۱) برای گل گهر

اخطار: رضا فتاحی (مدیر تیم، دقیقه ۱۲)، امید نورافکن (دقیقه ۳۱)، محمد کریمی (دقیقه ۴۲)، محمد دانشگر (دقیقه ۵۶)، فرشاد احمدزاده (دقیقه ۵۶)، رامین رضاییان (دقیقه ۷۶) از سپاهان؛ مرتضی تبریزی (دقیقه ۹)، مهران گلزاری (دقیقه ۷۵) از گل گهر

اخراج: امید نورافکن (دقیقه ۴۹، کارت زرد دوم) از سپاهان؛ سیامک قلیچ خانی (مدیر رسانه‌ای، دقیقه ۱۲) از گل گهر

سپاهان: پیام نیازمند، نیلسون جونیور، محمد دانشگر، رامین رضائیان، میلاد زکی‌پور، مسعود ریگی، محمد کریمی (۸۵- جلال الدین علیمحمدی)، مانوئل فرناندز (۷۰- ایگور کاتاتو)، فرشاد احمدزاده (۸۵- الویس کامسوبا)، امید نورافکن و شهریار مغانلو (۸۹- آریا یوسفی)

سرمربی: خوزه مورایس

گل‌گهر: محسن فروزان، آرمین سهرابیان، مهران گلزاری، شایان مصلح (۷۱- امیر جعفری)، مهدی تیکدری (۴۶- بهنام برزای)، علیرضا علیزاده، امین پورعلی (۶۰- علی اصغر عاشوری)، محمد خدابنده‌لو (۶۰- یونس شاکری)، محمدرضا حسینی، مرتضی تبریزی (۴۶- کی روش استنلی) و امین قاسمی‌نژاد

سرمربی: امیر قلعه نویی

داور: سعاد وفاپیشه

شرح بازی:

مصاف بهترین خط حمله‌های لیگ برتر از همان ابتدا جذاب و زیبا دنبال شد. شرایط جدول هم به گونه‌ای بود که از دو تیم انتظار بازی هجومی برای کسب سه امتیاز داشته باشیم. در حالی که هر دو تیم بازی را هجومی آغاز کرده بودند قبل از گذشتن ۱۰ دقیقه از آغاز بازی، این سپاهان بود که روی یک حمله سریع و استفاده از غافل ماندن بازیکنان گل گهر گل اول را به ثمر رساند. پس از گل، که البته به دلیل رعایت نشدن بازی جوانمردانه از دید بازیکنان گل گهر، جنجال هم به پا کرد این گل گهر بود که موقعیت‌های بیشتری روی دروازه سپاهان خلق کرد، مهم‌ترین موقعیت گل گهر در دقیقه ۴۰ به وجود آمد جایی که حسینی در موقعیتی تک به تک می‌توانست بازی را به تساوی بکشاند اما این پیام نیازمند بود که با واکنشی عالی مانع گلزنی بازیکن سابق سپاهان شد. گل گهر که به دلیل اتفاقات بازی کمی هم عصبی بازی می‌کرد، در دقایق انتهایی بازی روی یک اشتباه باعث شد موقعیت خوبی نصیب سپاهان شود تا این فرشاد احمدزاده باشد که بر خلاف حسینی، تک به تک را به گل تبدیل کند و برتری سپاهان در انتهای نیمه نخست دو گله شود.

گل گهر که چیزی برای از دست دادن نداشت نیمه دوم را با دو تعویض آغاز کرد اما در آغاز نیمه دوم باز هم این سپاهان بود که بهتر کار می‌کرد تا اینکه در دقایق ابتدایی نیمه دوم روی صحنه‌ای که سپاهان می‌رفت به گل سوم هم برسد، داور تمارض نورافکن را تشخیص داد تا با دادن کارت زرد دوم به او، وینگر سپاهان در این دیدار اخراج شود و سپاهان ده نفره شود. پس از ده نفره شدن سپاهان، گل گهر شرایط بازی را برای کامبک زدن مانند بازی دور رفت مهیا دید. آنها با اضافه کردن مهاجم قصد جبران گل‌های خورده را داشتند و در سوی دیگر سپاهان طبیعتاً با ارائه یک بازی بسته‌تر سعی در حفظ دروازه داشت. در این شرایط اما شاهکار مغانلو باعث شد سپاهان روی شوت زیبای او که با یک حرکت انفرادی به ثمر رسید، به گل سوم هم برسد تا به نوعی تکلیف بازی قبل از سوت پایان مشخص شود.

سپاهان که ده نفره هم به گل رسیده بود از آشفتگی تیم گل گهر و کم تعداد بودن آنها در دفاع بهره برد و این بار پس از اینکه یک خطا در موقعیتی خوب گرفت، این رامین رضاییان بود که بار دیگر با یک ضربه ایستگاهی برای سپاهان گلزنی کرد. برتری سپاهان دقایقی بعد می‌رفت روی موقعیت تک به تک ایگور کاتاتو به گل پنجم هم برسد اما بدشانسی این مهاجم مانع گلزنی او در اولین بازی اش برای سپاهان شد. چند دقیقه بعد اما گل گهر که حتی پس از دریافت چهار گل نیز انتحاری بازی می‌کرد بالاخره روی یکی از ارسال‌های پر تعداد خود با ضربه سر کی روش به گل رسید تا از سنگینی شکست کم کند.

در نهایت سپاهان با پیروزی چهار بر یک در این دیدار بسیار زیبا ۳۶ امتیازی شد و قبل از پایان بازی امروز پرسپولیس مقابل آلومینیوم، به صدر جدول صعود کرد.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۹- سپاهان) - رامین رضاییان که در میانه میدان صاحب توپ شده بود در حالی که علیزاده را در حالت مصدوم روی زمین می‌دید به بازی ادامه داد و در ادامه با پاسی خوب نورافکن را در پشت مدافعان گل گهر صاحب توپ کرد تا او با یک پاس در عرض، مغانلو را در مرکز محوطه جریمه صاحب توپ کند او هم با ضربه‌ای زمینی، دروازه گل گهر را باز کند.

۰-۲ (دقیقه ۱+۴۵- سپاهان) - اشتباه بازیکنان گل گهر در پاسکاری، باعث شد مغانلو در موقعیت عالی ضد حمله در زمین گل گهر صاحب توپ شود تا در نزدیکی محوطه جریمه با یک پاس حساب شده فرشاد احمدزاده را در موقعیت تک به تک قرار دهد و او با یک ضربه دقیق، برتری سپاهان را دو برابر کند.

۰-۳ (دقیقه ۶۵- سپاهان) - شهریار مغانلو با صاحب شدن توپ در میانه میدان، پس از پشت سر گذاشتن یکی دو بازیکن، در پشت محوطه جریمه خود را در موقعیت شوتزنی قرار داد تا این بار با شوتی غیر قابل مهار در شرایطی که تیمش ۱۰ نفره بود، گل سوم را به ثمر برساند.

۰-۴ (دقیقه ۷۶- سپاهان) - ضربه ایستگاهی رامین رضاییان عالی نواخته شد تا گل چهارم سپاهان هم به زیبایی به ثمر برسد.

۱-۴ (دقیقه ۸۱- گل گهر) - توپ ارسالی عاشوری از پشت محوطه جریمه سپاهان با ضربه سر کی روش استنلی به گل اول گل گهر تبدیل شد.

دقایق حساس:

دقیقه ۳- فروزان که در محوطه شش قدم قصد دور کردن توپ را داشت با تکل مغانلو مواجه شد اما توپ پس از برخورد به پای مغانلو با خوش شانسی تمام به فروزان برخورد کرد تا راهی دروازه نشود.

دقیقه ۱۲- ارسال خطرناک حسینی به محوطه جریمه سپاهان با ضربه سر بازیکنان گل گهر همراه شد که توپ با اختلافی کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۰- محمدرضا حسینی در موقعیتی تک به تک با پیام نیازمند فرصتی عالی برای به تساوی کشاندن بازی داشت اما ضربه او را پیام نیازمند با واکنشی عالی برگشت داد.

دقیقه ۵۴- ارسال زمینی رو به بیرون برزای در مرکز محوطه جریمه در موقعیتی عالی به مصلح رسید اما ضربه پای راست او با برخورد به مدافعان سپاهان از دست رفت.

دقیقه ۷۱- ضربه سنگین علی اصغر عاشوری از پشت محوطه جریمه با اختلافی کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۸۰- کاتاتو با سرعت بالای خود سهرابیان را جا گذاشت و در موقعیتی تک به تک ضربه زد اما توپ با برخورد به تیر افقی دروازه تبدیل به گل نشد.

اتفاقات ویژه:

  • گل اول سپاهان در شرایطی به ثمر رسید که لحظاتی قبل از آن علیزاده، هافبک گل گهر مصدوم روی زمین افتاده بود اما رامین رضاییان در حالی که شاید متوجه مصدومیت او نشده بود به بازی ادامه داد و در نهایت گل به ثمر رسید. این اتفاق باعث جنجالی شدید در زمین نقش جهان شد و ابتدا مرتضی تبریزی به حالت اعتراض به سمت رامین رضاییان حمله برد و در ادامه نیمکت نشینان دو تیم با یکدیگر درگیری پیدا کردند که در نهایت منجر به اخراج مدیر رسانه‌ای گل گهر شد.
  • سپاهان هرچند در این دیدار پیروز شد اما برای دیدار هفته بعد تلفات داد. نورافکن که به دلیل اخراج در این بازی، در بازی با فولاد محروم است و گویا رامین رضاییان نیز با دریافت کارت زرد، چهار اخطاره شده است و بازی هفته بعد را از دست می‌دهد.

بهترین بازیکن:

شهریار مغانلو با به ثمر رساندن دو گل زیبا بهترین بازیکن این دیدار بود.

کد خبر 638156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.