مرکز کنترل ترافیک شهرداری راه‌اندازی شد/ افزایش ۶۰ درصدی عملیات آسفالت در سطح شهر

شهردار سیرجان با بیان اینکه از مهرماه سال ۱۴۰۰ تا پایان دی‌ماه امسال بالغ بر ۳۰۰ معبر سطح شهر آسفالت شده که نسبت به مشابه سال گذشته رشد ۶۰ درصدی داشته است، گفت: مرکز کنترل ترافیک شهرداری سیرجان راه‌اندازی شد.

علی‌اکبر کریمی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا توسعه بخش عمرانی شهری را اولویت مدیریت شهری دانست و اظهار کرد: زیرسازی و آسفالت معابر سطح شهر اهمیت دارد و این امر مهم به صورت مستمر در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

وی افزود: از مهرماه سال ۱۴۰۰ تا پایان دی‌ماه امسال بالغ بر ۳۰۰ معبر سطح شهر آسفالت شده است که نسبت به مشابه سال گذشته رشد ۶۰ درصدی داشته است.

شهردار سیرجان با بیان اینکه مرکز کنترل ترافیک شهرداری سیرجان راه‌اندازی شد، خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این مرکز در آینده نزدیک مشکلات ترافیکی شهر به صورت جامع دیده می‌شود.

کریمی‌پور تصریح کرد: با توجه به پیشرفت و توسعه شهر سیرجان و از آنجا که بعضی موضوعات نمود عینی در شهر ندارد؛ لذا با تلاش اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری از شورای عالی ترافیک استان مصوبه راه‌اندازی مدیریت ترافیک گرفته شد و اکنون حدود ۵۲ دوربین کنترل ترافیکی در نقاط مختلف به ویژه تقاطع‌های شهر نصب شده است.

وی ادامه داد: در راستای رفع معضلات حمل‌ونقل و ترافیک و ایمنی شهر نیز کارشناس برای مرکز کنترل ترافیک شهرداری به کار گرفته شده است؛ با انجام کار مطالعاتی گره ترافیک هسته مرکزی شهر، خیابان‌های امام (ره)، ۱۷ شهریور، ابن سینا و بلوار دکتر صادقی کاهش پیدا می‌کند.

شهردار سیرجان گفت: این نوید را می‌دهم که سال آینده بر اساس مطالعاتی که مشاور مرکز کنترل ترافیک انجام می‌دهد تمام تقاطع‌های شهر سیرجان هوشمند خواهد شد، اما زمان‌بندی تقاطع‌ها دستی نیست و هوشمندسازی براساس حجم ترافیک انجام می‌شود.

کریمی‌پور اظهار کرد: توسعه پارکینگ‌ها و بازگشایی معابر از جمله خیابان بدر جنوبی راهکاری مؤثر در کنترل ترافیک شهر سیرجان است.

کد خبر 638064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.